کد خبر 4523
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷

سرنوشت برنامه "ديروز امروز فردا" که با استقبال بينندگان تلويزيوني نيز همراه بوده است، در ابهام قرار دارد و گفته مي‌شود رئيس سازمان صدا و سيما تصميم به قطع پخش اين برنامه گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از رجانيوز،  اين تصميم در حالي گرفته شده است که اين برنامه علي‌رغم برخي نقاط ضعف، در مجموع در زمينه روشنگري حوادث پس از انتخابات نقش مؤثري داشت و با استقبال خوبي مواجه شد. در عين حال، تعدادي از اين مجموعه برنامه‌ها نيز شکل مناظره نداشت و مشخص نيست چرا نبايد اين برنامه به صورت تبييني و با خارج شدن از قالب مناظره‌هاي سياسي ادامه يابد.

آخرين برنامه "ديروز امروز فردا" هفته گذشته با مناظره آقايان رسايي و جوانفکر برگزار شد که پخش مجدد اين برنامه پس از وقفه حدوداً يک‌ماهه حاشيه‌هايي به‌دنبال داشت.

در واکنش به يکي از اين حاشيه‌ها، يامين پور مجري اين برنامه با ارسال توضيحي درمورد يک سايت خبري به رجانيوز، نوشت: «سايت خبري خبرآنلاين به نقل از بنده خبرمخدوشي را با اين تيتر که «انتخاب مهمان هاي برنامه ديروز، امروز، فردا به عهده‌ي ضرغامي است» منتشر کرده است. آنچه روشن است اينکه اين تيتر به هيچ وجه با محتواي مصاحبه تناسب ندارد و يقيناً با اهداف سياسي خاصي و با عدم رعايت اصل امانت داري انتخاب شده است.»

وي در ادامه نوشته است: «خبرنگار سايت مذکور با اشاره به مصاحبه‌ي دو تن از نمايندگان محترم مجلس در خصوص امکان حضور دوباره ي اصلاح طلبان و برگزاري مجدد مناظره ها سوالي پرسيد و پاسخ شنيد که تصميم گيري در اين خصوص برعهده ي مديران ارشد سازمان است. در متن مصاحبه هيچ گونه مطلبي راجع به مهمان هاي برنامه «ديروز، امروز، فردا» و شيوه ي انتخاب آنها طرح نشده است.»

مجري ديروز امروز فردا در ادامه تصريح کرده است: «مهمان هاي اين برنامه از ابتداي راه اندازي تا به امروز با نظر و تصميم گيري شوراي فکري و مديريتي برنامه انتخاب شده اند و درهيچ موردي مهماني به برنامه تحميل نشده است. هرچند در موارد حساس کليات برنامه به اطلاع مديران ارشد رسيده است. اين موضوع از تمامي مهمانهاي حاضر شده در برنامه قابل پيگيري است.»

يامين پور در پايان نوشته است: «پيش از اين نيز اخبار کذب و مشوّهي درباره بنده در سايت مذکور منتشر شده بود. در خصوص خبر کذب و محتواي مخدوش و رفتار غيرحرفه اي سايت خبرآنلاين بزودي کيفرخواستي تنظيم و به مراجع ذي ربط ارائه خواهم کرد.»

خبرآنلاين پيش از اين نيز درحالي که يامين پور در سفرزيارتي خارج از کشور بود، خبري درباره رقابت او با فرزاد جمشيدي براي در اختيار گرفتن برنامه سحري شبکه يک منتشر کرده بود که از سوي وي تکذيب شد.

اين سايت در روزهاي گذشته با انتشار طنز و کاريکاتور، گزارش و مصاحبه مخدوش سعي کرد با تقابل سازي ميان مجري ديروز امروز فردا و مديران صداوسيما، در مسير استمرار اين برنامه پرمخاطب سنگ اندازي کند.

پيش از اين، در ميان حاشيه هايي که از هفته گذشته تا کنون براي اين برنامه بوجودآمده، يامين پور با انتشار مطلبي در وبلاگش، تنها به نوشته توهين آميز يک روزنامه نگار و وبلاگنويس عليه خودش با عنوان «آقاي ژورناليست! سرخم مي سلامت شکند اگر سبويي» جواب داده بود.

جعفري در وبلاگ خودش با بيان برخي تعبيرات ناشايست مانند اينکه يامين پور در برابر پاسخ جوانفکر مثل لاک پشت در لاکش فرورفت، تصريح کرده بود يامين پور اين برنامه را ترتيب داده بود «تا پرونده‌ي «اسفنديار رحيم مشايي» را ببندد و کنار بگذارد و خيال جامعه‌ي اصولگراي کشور و به اصطلاح خودش «بچه‌هياتي‌ها» را از بابتِ «اين شخص»، براي هميشه، راحت کند!»

اما يامين پور در پاسخ به اين ژورناليست دوران اصلاحات که سابقه نويسندگي در روزنامه توس و گويانيوز را داراست، نوشت: «درباره‌ي حرف هاي دون شأني که به من نسبت داده اي و برداشت و احساسي که در افت و خيز برنامه برايت رخ داده حرفي نمي زنم. به اين ادبيات عادت دارم. ولي لااقل اينقدر حق دارم که درباره‌ي رعايت ادب بيشتر در نوشته هايتان به شما توصيه هايي بکنم. بيشتر از اين براي نوشتن وقت ندارم.»

اين پاسخ يامين پور بي تاثير نبود و منجر شد جعفري برخي تعابير خودش را از وبلاگش حذف کند.

يامين پور همچنين در بخش ابتدايي اين يادداشت نوشته بود: «براي من مجالست با يقه انگليسي ها و ديدن سياست از وراي عينک روشنفکري و خنديدن به ريش مردم چيزي از جنس همان اشرافيت متبختر دهه‌ي هفتاد است. اتفاقي که ظاهراً براي نويسنده‌ي مذکور هم رخ داده است. حضرات در خيالات شاعرانه‌شان اوضاع را متفاوت ديده اند و با استناد به حرف هاي اخير رئيس جمهور و رئيس دفترش خطاب به"«جمهور بيست و پنج ميليوني مردم"، شعر مي خوانند که "آن سبو بشکست و آن پيمانه ريخت"! براي نويسنده ي "کافه پيانو" ملکوت مؤثر در عالم سياست ما عمرش به سر آمده است و بايد به جامعه اي بيانديشيم که روغن دين پيچ و مهره هايش را نرم نمي کند و به کار نمي اندازد. احمدي نژاد و مشايي براي اينها نويد عصر تازه اي از ظهور اسلام سکولار و منهاي روحانيت و طبعاً بشارت خيالي دنيايي متفاوت است! همان سوداي بيماري که صد و شصت سال قصه‌ي غمناک ژورناليسم روشنفکرزده‌ي ايران بوده است. کساني چون ژورناليست نام برده را به‌خوبي مي شناسم و حتي حمايتشان از احمدي نژاد در ماجراي انتخابات دهم هم ترديدي در ترديدم به آنها ايجاد نکرد. هرچند امروز به بهانه ي افاضات رئيس دفتر رئيس جمهور کبکشان بيشتر از پيش خروس مي خواند... البته آنچه بيشتر متعجم مي کند اينکه امثال تو بجاي دويدن بدنبال کالسکه هاي آذين شده ي اصلاح طلبان سکولار، سکولاريته را در انبان احمدي نژاد جستجو مي کنيد و براي اظهارات جديدي از رئيس دفترش ناخن بهم مي سابيد.»

علاوه براين، کاظم دلخوش با شعرسرايي در نطق پيش از دستور در صحن علني و پزشکيان در گفتگو يکي از خبرگزاري ها، پس از پخش اين برنامه سعي کردند با انتقاد از عدم حضور اصلاح طلبان در برنامه مناظره، نسبت به استمرار اين برنامه ترديد ايجاد کنند. اين درحالي است که در مناظره‌هاي سياسي سال گذشته که با اجراي يامين پور صورت گرفت، وي بارها از اصلاح طلباني نام برد که به دعوت حضور در مناظرات پاسخ منفي داده و از مناظره فراري بودند. 

پزشکيان به ايلنا گفته بود: صدا و سيما با برگزاري مناظره‌هاي اخير نمي‌تواند جاي خالي اصلاح‌طلبان را پر کند. زيرا مردم مي‌فهمند که در اين جلسات ديدگاه‌هاي يکساني ارائه مي‌شود. علي مطهري نيز به عنوان يکي از اعضاي شوراي عالي نظارت بر صدا و سيما در روزهاي اخير در خصوص حضور جريان اصلاحات در برنامه هاي تلويزيوني اظهار نظر کرده بود.

اين درحالي است که ديدگاه‌هاي طرفين مناظره در مورد مشايي به کلي متفاوت بود و تنها ديدگاه يکسان طرفين اين مناظره، اين گلايه بود که چرا برنامه "ديروز امروز فردا" مورد بي مهري مسئولين صداوسيما قرار گرفته و برنامه و زمان مشخصي به آن اختصاص داده نمي شود.

اما در شرايطي که سرنوشت اين برنامه در ابهام قرار دارد، برخي خبرگزاري ها و سايت هاي خبري از حضور محسن رضايي در برنامه‌ي امشب (سه‌شنبه) «ديروز امروز فردا» خبر داده اند. رضايي مدتي است که در برنامه هاي تلويزيوني حضور نداشته و اکنون حضور او به عنوان يکي از چهار کانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم در جنجالي ترين برنامه سياسي ماه هاي اخير صدا و سيما اتفاق مهمي تلقي مي شود. در خبر منتشر شده، بررسي مواضع سياسي محسن رضايي در انتخابات دهم رياست جمهوري و اتفاقات پس از آن به عنوان يکي از موضوعات برنامه سه شنبه شب اين هفته ذکر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس