فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخی حرف‌های آقایان و مسئولان و دیدگاه‌هایی که دارند پس‌رفت انقلاب و مخالف دین و اسلام است.

برخی حرف‌های آقایان و مسئولان پس‌رفت انقلاب و مخالف اسلام است / ماموریت مقابله با تهدیدهای فرهنگی بر عهده سپاه پاسداران استبه گزارش مشرق، سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در همایش اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه مشهد و قم، اظهار کرد: برخی حرف‌های آقایان و مسئولان پس‌رفت انقلاب، دین و اسلام است، وقتی آنها چنین حرف‌هایی را می‌گویند، تلاش هم می‌کنند تا این حرف‌ها را عملی کنند.

وی با اشاره به تغییر شکل تهدیدات از نظامی و امنیتی به فرهنگی و نرم، گفت: رهبر معظم انقلاب نگرانی‌های خود را در این باره در قالب شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بیان می‌کردند، ولی در هیچ کجا و هیچ‌کس به این موضوع توجه نمی‌شد.

جعفری ادامه داد: زمانی که جریان دوم خرداد هم در دهه دوم انقلاب پیش آمد، به این جریانات و مباحث رسمیت بخشید و با اهرم فشار و امنیتی کردن مسائل سیاسی و فرهنگی که نتایج همان بی‌توجهی‌ها بود، تهدیدهای جدی علیه انقلاب اسلامی پدید آمد.

وی با بیان اینکه باید دائم مراقب انقلاب اسلامی باشیم، گفت: مسئله امنیتی و دفاعی در کشور مسئول دارد و آنها با ناامنی و تهدیدات مقابله می‌کنند، بنابراین باید بدانیم دفاع از انقلاب اسلامی با دفاع از تمامیت ارضی کشور متفاوت است.

وی افزود: تا مدت زیادی ما نیز در سپاه فکر می‌کردیم وظیفه اصلی ما مقابله با تهدید دفاعی و امنیتی است و به همین دلیل هم آمادگی‌های دفاعی و نظامی سپاه بسیار رشد و توسعه پیدا کرد و امروز سپاه با اتکا به مردم، سلاح ایمان و فناوری‌های مختلف از قدرت عظیمی برخوردار است.

وی با اشاره به بروز تهدیدی متفاوت از سال‌های 77، 78 گفت: از سال‌های 77، 78 تهدید دیگری غیر از تهدیدهای امنیتی و دفاعی برای ما ملموس شد که می‌توانست انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کند. جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد و آن را به انحراف ببرد و این کارها انجام شد.  

سرلشگر جعفری تأکید کرد: اگر این اتفاقات نمی‌افتاد، رهبری نمی‌گفتند ما در مرحله سوم انقلاب تقریباً در حال در جا زدن هستیم و پیشرفتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه دو دهه اول انقلاب را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم و مرحله استقرار نظام را با موفقیت گذرانده‌ایم، اظهار کرد: مقابله با تهدیدهای امنیتی توانست پایه‌های نظام را مستحکم‌تر کند که این امر نتایج و دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی بود.

وی بیان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، مرحله چهارم انقلاب اسلامی، اسلامی شدن جامعه و مرحله پنجم،‌ تشکیل جامعه جهانی اسلامی بوده و این در واقع همان مسیری است که انقلاب اسلامی باید پیش برود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه را بسیار نگران‌کننده اعلام کرد و افزود: ما هم‌اکنون پیشرفتی در این زمینه‌ها نداشتیم، بنابراین باید بررسی کنیم و ببینیم انتظاری که پس از چندین سال از انقلاب اسلامی وجود دارد، چه است و جامعه ما باید چگونه جامعه‌ای باشد.

وی تأکید کرد: هر تشکل بسیج که دور هم جمع می‌شوند، باید یک مسئله داشته باشند که آن هم باید انقلاب اسلامی باشد و ببینند انقلاب هم‌اکنون چه وضعی دارد و نقش هر قشر در برطرف کردن گیرهای انقلاب اسلامی چیست.

جعفری مأموریت اصلی بسیج و سپاه را حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: رهبر انقلاب می‌گفتند؛ پاسداری یعنی حفظ انقلاب اسلامی اما این حفظ دو شاخه دارد که شاخه اول آن پاسداری محافظه‌کارانه و دیگری پاسداری غیرمحافظه‌کارانه است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه رهبری پاسداری از انقلاب اسلامی باید درست، کامل، به‌موقع و غیرمحافظه‌کارانه باشد، اظهار کرد: معنای درست، کامل و به‌موقع بودن این پاسداری روشن است اما غیرمحافظه‌کارانه پاسداری کردن از دیدگاه مقام معظم رهبری؛ یعنی انقلاب اسلامی ماهیتی دارد که آن را زنده و پویا کرده است، بنابراین انقلاب اسلامی باید به سمت اهداف خود پیش برود، در غیر این صورت متوقف شده است.

جعفری با اشاره به شعار خطرناکی که برخی افراد بیان می‌کردند، گفت: برخی افراد می‌گفتند که نظام اسلامی مستقر شده و حالا باید مردم خود را اداره کنیم و به ما ربطی ندارد که در کشورهای دیگر چه اتفاقی می‌افتد. این همان شعار خطرناکی بود که برخی افراد بیان می‌کردند و چفیه‌ای که بر دور گردن رهبر انقلاب قرار دارد، برای مقابله با همین تفکرات است.

جعفری افزود: خطر اصلی ما ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، در داخل است و چفیه‌ روی دوش آقا نیز علامت همین موضوع است.

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: تحقق جامعه اسلامی، استقرار عدالت، اخلاق اسلامی و سبک زندگی مردم وظیفه اصلی انقلاب در جنبه‌های ایجابی آن است. اگر مراحل سوم و چهارم انقلاب را پشت سر نگذاریم، در واقع انقلاب اسلامی ناقص بوده و پیشرفتی نکرده است.

جعفری بیان کرد: اگر فقط از انقلاب فعلی محافظت کنیم تا این انقلاب به عقب برنگردد، در واقع همان پاسداری محافظه‌کارانه است که مورد انتظار رهبری نیست، بلکه باید از حالت پیش‌‌رونده‌ای و پیش‌برندگی انقلاب دفاع شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های قبل، احساس خطر، مربوط به مسائل امنیتی، ‌نظامی و دفاعی بود، گفت: تهدیدها دفاعی و امنیتی علیه انقلاب اسلامی، تهدید نیست، بلکه یک فرصت است. ممکن است تهدیدات دفاعی و امنیتی،‌ تهدیدی برای تمامیت ارضی کشور و آرامش مردم باشد، اما برای انقلاب اسلامی یک تهدید به‌شمار نمی‌آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر 8 سال جنگ تحمیلی نبود، انقلاب اسلامی در دنیا توسعه پیدا نمی‌کرد، بیان کرد: به‌خوبی در مقابل تهدیدهای دفاعی، امنیتی ایستادگی کرده و همچنان هم می‌ایستیم و انقلاب اسلامی به برکت مقاومت مردم حفظ شده است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی شعارهای مختلفی دارد که یکی از این شعارها استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم است. تهدیدها، فشارها و تحریم‌های اقتصادی نیز به خاطر همین مقاومت و ایستادگی مردم در برابر نظام سلطه است.

جعفری با بیان اینکه تا به اکنون انقلاب اسلامی در بعد سلبی،‌ دفاعی و مقابله با تهدیدهای دفاعی امنیتی و اقتصادی موفق بوده است، گفت:‌ انقلاب باید به پیش برود و نباید در مرحله سوم خود متوقف شده و در جا بزند، هم‌اکنون بیش از 10 سال است که رهبر انقلاب این نیاز را به‌صورت شفاف برای اقشار مختلف مردم مطرح می‌کنند.

وی به موضوع تحول و پیشرفت در مسائل فرهنگی و علمی به‌عنوان یکی از خواسته‌های رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: نه اینکه هیچ کاری در این عرصه‌ها انجام نشده باشد، بلکه باید بگوییم در موضوعات علمی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما ماهیت انقلاب اسلامی یک ماهیت فرهنگی و اعتقادی بوده و پیشرفت آن هم در همین عرصه‌ها تعریف می‌شود.

وی تأکید کرد: تا اقدامات ایجابی انجام نگیرد، انقلاب به سمت اهداف والای خود پیش نمی‌رود. رهبری نیز برخی مأموریت‌های فرهنگی را بر عهده سپاه گذاشته‌اند،‌ اما این مأموریت‌ها نیز نوعی مقابله محسوب می‌شود که به اعتقادات و باورهای مردم برمی‌گردد که این امر کار سپاه نیست.

جعفری افزود: سپاه می‌تواند بسترها را آماده کرده و زمینه‌سازی کند، اما کسی که بار اصلی این مأموریت بر دوش آن است، حوزه‌های علمیه و روحانیت ما هستند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درباره تحول در علوم انسانی دانشگاه‌ها، گفت: این علوم انسانی که هم‌اکنون در ذهن جوانان ما فرو می‌کنند، علوم انسانی اسلامی و مورد نیاز جامعه ما نیست، بلکه علوم انسانی غربی بوده که با مبانی اسلامی و دینی ما مطابقت ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی بسیج اساتید حوزه‌های علمیه که باید برای آن کار اساسی انجام دهند، متحول کردن علوم انسانی دانشگاه‌ها با استفاده از مبانی دینی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    مرگ برضد ولایت فقیه
  • ناشناس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    برادر عزیز سردار جعفری به خوبی درک کرده اند دستی در کار است که انقلاب را از مسیر اصلی واسلامی آن خارج کنند بایستی از گذ شته بیشتر مراقب بود لیبرالها با قوت دست به کار شده اند که دستاوردهای انقلاب را نابود کنند البته با هوشیاری رهبر عزیز وسردارنی چون شما این آرزو را به گور خواهند برد
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    متولی فرهنگ و سبک زندگی مردم در حال حاضر شبکه های اجتماعی موبایل هست و برنامه های ماهواره. که تولید محتوای رسانه های فوق با نظارت و کارشناسی پیچیده کشورهای غربی انجام میشه. خیلی از افراد متدین در اطراف بنده هستند که از فقدان ذره ذره دین و رفتار فرزندانشون خون جگر میخورند.
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    درود بر سرلشکر جعفری عزیز .
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    مسئوليني كه نسبت به موضوع ولايت كم توجهند، بسيار بايد نگران عاقبت به شر شدن باشند.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    عالی بود
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه یار ویاور رهبری ونظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران بوده وهست وخواهد بود ، لذا مسئولین کشور بدانند سپاه پشتیبان بسیار محکم وقوی در بدنه ی نظام ورهبری محسوب است و احدی نمی تواند فکر تغییر ویا انحرافی را در سر بپروراند . زیرا این قدرت عظیم وقوی سازمانی سپاه در کار است وحاضر در صحنه می باشد . چه تحدید هایی که از سوی دشمن در خارج از مرزها می شود وچه دهن کجی از سوی برخی عناصر در داخل سپاه پاسداران همچنان محکم ایستاده وپاسخگو می باشد .
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    آره من همین الان فیلم های 15 -20 سال قبل رو میبینم از حجاب خانم های اون زمان تعجب میکنم.
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      وضعیت حجاب خداییش بهتر شده فقط اگه رسانه ها تحریف الکی نکنن همه چی معلومه
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    برخی مردم ایران از نظر سبک زندگی دارن شبیه امریکا میشن با این تفاوت که اونجا مردم منظم اند و به حقوق یکدیگر احترام میذارن اما اینجا نه. کلا بدی های سبک زندگیشون رو داریم جایگزین خوبی هامون میکنیم
  • دکتر پیمان معروف ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    همه مردم دارند از این انقلاب پاسداری میکنند البته مردم مومن نه برخی.....
  • علی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    انقلاب اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    برخي مسئولين بااين توجيه كه براي حفظ انقلاب بايستي اول خودمان را حفظ كنيم وبراي تامين منافع ملي بايستي از بعضي موضوعات انقلاب اسلامي كوتاه بياييم مي خواهند انقلاب توفنده را تا سطح انقلابي براي بهبود زندگي مردم تنزل دهندخوب براي مرفه شدن كشوربايدباظالم بسازيم ومظلوم رابه فراموشي بسپاريمكشور ماهم بشود مانندمالزي مرفه بي درد بشويم مسلمان خودخواه وراحت طلب اين همان اسلام امريكايي است كه ميخواهند به اسم حفظ كشوربه خورد مردم بدهند ودرد مردم بشوددردخودش ونه درد اسلام
  • شهاب ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    یکمی دیر نشده به نظرتون
  • افشین ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    تا زمانی که اساتید غرب زده در دانشگاه ها حضور دارند هرچند متون علوم انسانی هم متحول شود این روند ناقص و ابتر خواهد بود اسلامی شدن دانشگاه ها زمانی کلید خواهد خورد که اساتید وفادار به نظام و ارزش های آن تدریس نمایند نه اساتید .....
  • شیخی محمد ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام سردار الان پی بردی وضع اینطوری بابا مردم دارن با این چند تومان یارانه زندگی میکنن از دولت بپرسی اشتغال و وام جوانان کجاست با حلوا حلوا زبان شیرین نمیشه مثل هشت سال دفاع مقدس برای این مردم عزیز ایران تلاش کنید که اجر اخروی دارد
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    نظام اسلامی بایست به حوزه های علمیه کمک کند. حوزه با امکانات فعلی نمیتواند به انجام وظایف به صورت کامل بپردازد
  • محمد ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    موج ضد اسلامی واینکه فرهنگ غرب را پذیرفت از طرف غربی ها مردم راهدف قرار داده ومتاسفانه یک سری سیاسیون خدا نشناس هم که در دوره های مختلف مسئولیت های مهمی هم داشتن با این موج غربی همراه شدن .اگر حزب وگروه سیاسی پشتیبان این فرهنگ غربی نمیشد غرب کاری ازپیش نمیبرد .الان نتیجش این شده که اوباما داره ازتغییر حکومت از داخل ایران میگه
  • سید ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    مگر حوزه زمان انقلاب چقدر امکانات داشت که در زمان خودش شهید مطهری ها و بهشتی هاو مفتح ها و باهنرها و غیره رو به جامعه عرضه می کرد. اگر حوزه کنونی و طلبه هایش دغدغه می داشتند هیچ گاه نباید مسائل مادی را بهانه برای کم کار های خودشان قرار می دادند..
  • عليرضا ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    هميشه و هر زمان پشتيبان ولايت فقيه باشيم تا به ما ومملكت ما آسيبي نرسد و انشاء اله درهاي بركات آسمان و زمين با ظهور صاحبمان بروي ما باز شود.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    سردار ملت قهرمان ایران همیشه در مسیر اسلام و پشتیبان ولایت فقیه بوده و هستند و خواهند بود
  • دکتر پیمان معروف اصلی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    مگه خودت اسم نداری که به اسم یکی دیگه کامنت میذاری........ حالا اگه خودم بودم همبنو هم مینوشتم مشرق منتشر نمیکرد........
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    به نظر من تا وقتی فرهنگ مملکت دست دولتها باشه وضع همینه که هست که امروز خیلی راحت از ورود آمریکایی ها برای مثلا ساخت اراک حرف میزنیم که مثلا دکترهاشون برای مثلا درمان بیماران ما توی بیمارستانها با همون لباسی که تو بیمارستانهای خودشون هستن ظاهر میشن که مثلا نیم ساعت کمتر مریض تو آی سی یو باشه، که درباره حذف مرگ بر آمریکا و ورود مک دونالد حرف میزنن. باید همون افتقای که اول انقلاب درباره مرزهای جغرافیایی افتاد که سپاه تکشیل شد و نیروهای مردمی رو جدب کرد بیفته. نه اینکه یه آدم سکولار بیاد بگه اجرای اسلام وظیفه تو نیس وظیفه منم که نیس اصلا کو منکر کو معروف، یه مهاجرانی بیاد که دست پرورده هاش الان با این قیافه ها تو خیابون راه میرن وآمار ازدواج و طلاقشون اینه. باید یه مرکز مستقل از دولتها شکل بگیره با استراتژی مشخص بدون سیاست زدگی و البته با شرح صدر و نه حالت مک کارتیزم
  • هغ ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    هر کشوری با فرهنگ ضعیف پذیرای فرهنگ جدید می شود
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    عجب شیر تو شیریه این سایت خخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس