فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر قطعنامه‌ای که در تضاد با خطوط قرمز کشورمان باشند هیچ اعتباری ندارد و امیدواریم شورای امنیت سازمان ملل وقت خود را برای تصویب چنین پیش‌نویسی به بطالت نگذراند.

 به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره جمع‌بندی مذاکرات‌ هسته‌ای در وین و همچنین پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قرار است در شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود، تاکید کرد: اولاً بار دیگر باید اعلام کنیم که در جمهوری اسلامی ایران حتی یک مقام مسئول وجود ندارد که با مذاکره و "توافق خوب" در موضوع هسته‌ای مخالفتی داشته باشد، بنابراین آنچه رسانه‌های بیگانه با راهبری مراکز عملیات روانی دشمن به منظور ایجاد دوقطبی‌های کاذب در کشور بر سر موضوع هسته‌ای به راه انداخته‌اند، از اساس کذب بوده و این چنین اقداماتی که همزمان با مذاکرات در جریان بوده و هست، صرفاً به منظور ایجاد یک فضای اجتماعی برای امتیازگیری‌های بیشتر از ملت عزیزمان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین ملاک برای ارزیابی جمع‌بندی هسته‌ای و سنجش نسبت آن با یک "توافق خوب"، تطابق تام و تمام، شفاف و غیرمبهم آن با خط قرمزهای اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: آنچه برای من به عنوان یک مسئول نظامی بیش از هرچیز دیگر اهمیت دارد، ایستادگی جدی و بدون ذره‌ای اغماض بر سر خط قرمز بسیار حیاتی یعنی "حفظ و ارتقای توانمندی دفاعی ایران" است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پیش‌نویس منتشر شده از قطعنامه‌ای که قرار است بر اساس جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد، تاکید کرد: برخی از مواردی که در این پیش‌نویس مندرج شده، مشخصاً مغایر و در تناقض با خطوط قرمز مهم جمهوری اسلامی ایران بوده بویژه درمورد توانمندی‌های تسلیحاتی بوده و هیچگاه مورد پذیرش ما نخواهد بود.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: هر قطعنامه‌ای که در تضاد با خطوط قرمز کشورمان باشند، هیچ اعتباری ندارد و امیدواریم شورای امنیت سازمان ملل وقت خود را برای تصویب چنین پیش‌نویسی به بطالت نگذراند.

وی در ادامه با بیان اینکه همانطور که پیش از این نیز توسط مسئولان مذاکره‌کننده ایرانی و بویژه رهبر معظم انقلاب نیز تاکید شده، متن جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای باید در مسیر قانونی خود بررسی شده، سپس اعلام نظر نهایی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی تعمداً با فضاسازی‌های کاذب بنای آن دارند که چنین روند قانونی را نادیده گرفته و راه را برای بررسی به موقع و دقیق این جمع‌بندی و قرار دادن آن در یک مسیر حقوقی و منطبق با منافع ملت ایران سد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی درباره توانمندی نظامی ایشان و خود حقیر شمردن توان نظامی ایران، تاکید کرد: این حرفها همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مصداق "لاف در غریبی" است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با تاکید بر اینکه اساساً خوی استکباری و وحشیانه آمریکایی‌ها به ما می‌گوید که اگر ذره‌ای به توانمندی نظامی خود علیه ایران اعتماد داشتند هیچگاه پای میز مذاکره نمی‌نشتند، گفت: آمریکایی‌ها و سگ دست‌‌آموز آنها یعنی رژیم صهیونیستی نه یک بار بلکه بارها در مصاف با گروه‌هایی مانند حزب‌الله و مقاومت فلسطین که بخش کوچکی از توان عظیم انقلاب اسلامی جهانی محسوب می‌شوند، پوزه‌شان به خاک مالیده شده است؛ بنابراین هیچ فرد آگاهی نه تنها چنین تهدیدات و ادعاهای مضحک آمریکایی‌ها را جدی نمی‌گیرد، بلکه آن را گواه و دلیل روشن‌تری بر عجز و بیچاره‌گی آنان می‌داند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • حدحد ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    داداش تیترو اصلاح کن ! تهدید درسته نه تحدید !!!!
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    باید پاسخ قطعنامه را با یک آزمایش موشکی داد
  • صابری ن ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای عراقچی در مصاحبه با رسانه ها: الان شورای امنیت در قطعنامه مذکور می خواهد فعالیت های موشکی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده یا می شود انجام نگیرد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران اساسا در برنامه‌اش فعالیت موشکی مرتبط با هسته‌ای ندارد. شورای امنیت موضوع محدودیت در فعالیت های موشکی را نه تحت ماده 41 و نه فصل هفت بیان نمی‌کند و فقط به عنوان "یک خواسته" آن را مطرح می‌کند. ****************************** طبق صحبتهای جناب عراقچی اگه فردا آزمایش موشک بالستیک صورت گرفت نباید هیچ تغییری در وضعیت توافق به وجود بیاد و اگر فردا توافق از طرف غربی ها نقض شد هیچ اشکالی بر نیروهای نظامی وارد نیست.
  • بیژن ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    داداش تحدید بر وزن تفعیل از ریشه عربی ( ت ح د ) به معنای محدود کردن، بسته کردن و جمع نمودن می باشد و با تهدیدی که مد نظر حضرتعالی می باشد، متفاوت است. و من الله توفیق
  • دکتر ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    هر موشکی با برد بیش از 300 کیلومتر یعنی توانایی حمل بمب رو داره حتی وزیر خارجه روسیه هم گفته با این بند سپر دفاع ضد موشکی ناتو باید جمع بشه!! در اروپا
  • محمد ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    باید آزمایش موشکی با کلاهک های جدید بشه باشد پاسخ گستا خی ها را داد
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    سردار آزمایش موشکی قبل از شروع تعهدات ایران ، هوشمندانه ترین کار است .
  • مرتضی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    درسته عزیزم منظور از تحدید ، محدود کردنه
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    داداش دستت درد نکنه. خیلی خندیدیم به‌ت :)
  • هبوط آدم ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    جناب باسواد این تحدید یعنی محدود کردن و دارای حدو مرز قرار دادن
  • قنبري ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    اين توافق هيچ تاثيري بر سياستهاي ما ندارد سياست همان هست كه امام خميني رحمه الله عليه و مقام معظم رهبري فرمودند ... تا زمانيكه رژيم صهيونيستي و رژيم وهابي سلفي عربستان هستند امريكا دشمن ما بوده و هست و خواهد بود ... متقابلا" ما هم دشمن امريكا باقي خواهيم ماند ... اصلا" ذات و فطرت نظام ما مبارزه با استكبار و دفاع از مظلوم است پس مادامي كه استكبار و مظلوم هست ما هم به راهمان ادامه ميديم
  • اهوازی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس مرگ بر استکبار مرگ بر ارتجاع عرب مرگ بر سلفی ها و وهابی ها و تکفیری ها و صهیونیسم.
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سریع رزمایش موشکی انجام بدین لطفا
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    بابا تحدید همان حدید است یه ت اضافه داره طرف خواسته مثل حدید سخت نشون بده
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    ای جان
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    به نظر من یک موشک قاره پیما با کلاهک 1000 کیلو گرمی ازمایش کنیم تا بفهمند ما اغراق نمیکنیم و شوخی نداریم با کسی
  • سردار نوروزی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    بسمه تعالی -- درود بر سردار جعفری فرمانده ی محترم سپاه همانطور که می دانیم ایران اسلامی از قدرت دفاعی تهاجمی بسیار بالایی برخوردار است و امروز با توجه به رزمایشهای متعدد خود به جهانیان ثابت کرد که می تواند در برابر بزرگترین قدرتهای عالم بایستد وآنمان را در جنگ شکست ونابود سازد ، لذا چه امریکا بخواهد ونخواهد این ایران است که برنده ی این میدان می باشد0علی ایحال هرچه امریکا در ارتباط با توافقنامه می خواهد بگوید بگوید ما کار خودمان را خواهیم کرد چه دشمن خوشش بیاید چه بدش بیاید. هر تهدیدی که امریکا صورت دهد ایران هسته ای در مقابل آن تهدید ایستاده است وفرماندهان ما در جای خودش آنان را تهدید سخت خواهند کرد . بعنـــــــوان مثال : تمام پایگا ه ههای آنان نابود می گردد . منفع آنان در دنیا به خطر می افتد .
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    100%
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    راه حلش اینه که برای دلگرمی و اطمینان خاطر دادن به مردم یه SLBM ضد کشتی تست کنید :
  • saeid ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    یک موشک قاره پیما تا قبل از تعهدات ایران ازمایش کنید تا بفهمند ما در مسائل دفاعی هیچ قطعنامه ای را قبول نداریم
  • ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    بخدا اگر مردان استوار و انقلابی سپاه پاسداران نبودند کشور در دست دشمنان داخلی و خارجی نابود میشد
  • کتابی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام :سخنرانی ریاست جمهوری ایران برای مردم از صدا وسیما و درج متن آن درسایتهای خبری ودیگر رسانه ها ،برای من ایجاد دلهره ای عجیبی شد ونگران ، وحسب فرمایش این عزیز مقام اجرایی که انتقاد و دلنگرانی حق مردم است اشاره دارم که :در ذیل بند هفت منشور قرارگرفتند خب خوب نیست ولی برای کشورهایی که اشاره فرمودید نه کشور ی مثل ایران ؛حتی ماهم می توانیم چنین منشوری را برای آنها درنظر بگیریم ،رزمنده دیروز ورییس جمهور امروز کمی شجاع باش ،از رهبرحکیم وفرزانه وشجاع خود تبعییت کنید؛ویادم باشد که استکبار جهانی بدون استفاده از گزینه نظامی که بار ها خودشان به صراحت بیان کرده اند که با حمله نظامی حداکثر 3سال توانایی هسته ای ایران به عقب می افتاد ودانش هسته ای ایران ازبین نمی رود ولی با این توافق این اتفاق به 8سال و 10سال و 15 سال و در نهایت به 25 سال دانش و توانایی هسته ای ما را به عقب میاندازد حالا هزینه هردور امحاسبه کنید و نتیجه گیری با اهل فن و در یک کلام نکات مثبت توافق را قبول داریم ولی نکاتی که امنیت سیاسی واقتصادی وفرهنگی و نظامی را به خطر می اندازد را نمی توانیم بپذیریم ؛ما را یاد قراردادها وعهد نامه های ترکمن چای وگلستان میاندازد.....امیدوارم این مرقومه نگرانی به دست سردار برسد(کتابی ازتهران)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس