کد خبر 451498
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

آیت الله علم الهدی گفت: ورود به درس خارج فقه و اصول عموم مراجع و فقها بدون پیش شرط موفقیت در آزمون ورودی است.

 به گزارش مشرق، آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی، از مراجع تقلید شیعه، با بیان اینکه برگزاری امتحان در حوزه های علمیه از ابتکارات آیت الله سیدحسین بروجردی در حوزه علمیه قم بود، اظهار داشت: آن مرجع عالیقدر معتقد بودند برگزاری امتحان اولا موجب تشویق و گسترش انگیزه و ثانیا بررسی صلاحیت علمی طلاب می شود. البته این امتحان برای طلاب سطوح بود.

شرکت در درس خارج بدون آزمون ورودی

وی با اشاره به اینکه امروزه حضور در درس خارج فقه و اصول عموم مراجع و فقها بدون شرکت در آزمون ورودی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم برگزاری آزمون این است که عمدتا طلاب مدرس و دارای سوابق پذیرش می شوند. در واقع طلابی پذیرش می شوند که شناختی هرچند اجمالی نسبت به آنها وجود دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام القائم اضافه کرد: با تشکیل مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برگزاری امتحانات و موفقیت در آن یکی از شروط دانش آموختگی طلاب است؛ هرچند این شرط از گذشته تا به حال چندان برای درس خارج حوزه های علمیه از نجف و قم گرفته تا مشهد و اصفهان لحاظ نمی شود.

تأکید بر سامان دهی دروس خارج

وی در پایان تصریح کرد: لازم است شرایطی فراهم شود تا صرفا طلاب دارای صلاحیت لازم علمی بتوانند در درس خارج فقه و اصول شرکت کنند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس