کد خبر 451429
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: حشدالشعبی‌ها همچون بسیجیان خودمان هستند که با روحیه دفاع مقدسی در جبهه‌های عراق حضور دارند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، "محمدرضا حسینی بای" خبرنگار واحد مرکزی خبر در نشست هم اندیشی خبرنگاران حوزه مقاومت و دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: خوشحالم که خط دفاع مقدس زنده است و در عرصه‌های مختلف این خط را می‌توان دید.

وی افزود: من متولد سال 51 هستم و در سن 14 سالگی وارد جبهه شدم و از ناحیه پا جانباز شدم. مادرم اجازه نمی‌داد که به جبهه بروم. من هر بار که به پادگان آموزشی می‌رفتم، مادرم به درب پادگان می‌آمد و من را برمی‌گرداند. آخر سر توانستم به منطقه فاو بروم و در آنجا مجروح شدم.

این خبرنگار واحد مرکزی خبر که در چند ماه گذشته طی ماموریتی در عراق بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنگاران و تصویربرداران در عراق و سوریه بوده‌اند. به من می‌گویند که تو نمی‌ترسیدی جلو می‌رفتی؟ که پاسخ این است که این روحیه برگرفته از زمان جنگ است و هیچ ترسی نداریم.

وی با بیان اینکه آنچه در عراق دیدیم، در زمان جنگ نیز دیدیم، تصریح کرد: حشدالشعبی همچون بسیجیان خودمان هستند که با روحیه دفاع مقدسی در جبهه‌ها حضور دارند. آنان با روحیه ایثارگری و بسیجی در خط های درگیری حضور دارند و همان خنده‌ها و شوخی‌ها را دارند.

حسینی بای گفت: تفکر بسیجی ما صادر شده است و اگر حشدالشعبی‌ها نبودند بغداد از دست رفته بود. داعشی‌ها به یک کیلومتری بغداد رسیده بودند اما به عقب زده شدند و این زمانی اتفاق افتاد که آیت الله سیستانی فتوای جهاد داد و به داد عراق رسید.

وی تاکید کرد: این بار که در عراق بودیم مترجم ما از شدت گرما تشنج کرده بود و پوستش همچون گچ سفید شده بود. اکنون اینان در این گرما با اعتقاد می‌جنگند. بسیاری از افراد اموال و زندگی‌شان را به میدان آورده‌اند تا با تفکر داعش مبارزه کنند.

وی در پایان به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: من 3 ماه جلیقه ضدگلوله به تن داشتم. بعد از 3 ماه وقتی جلیقه را باز کردم که تحویل بدهم متوجه شدم جلیقه‌ام فلز محافظ نداشته است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • با بِه ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای حسینی بای محبوب نسل جوان خدا پشت و پناهت باشد برادر
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    جلیقه ضدگلوله معمولا با استفاده از الیاف کربن و کولار و بعضا قطعات سرامیک درست میشه. حتما لازم به استفاده از فلز در آنها نیست.
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    آقای بای اجرکم عنداله خدا قوت إن شاء الله همیشه موفق و سربلند باشید جانباز عزیز. ما مردم ایران دوستدار شما هستیم
  • کمندلی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    1 1
    عروسیتون مبارک پر از خیر و برکت.عاقبت بخیر بشین ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس