کد خبر 451197
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

منابع سعودي از شستشوي گنبد سبز مرقد مطهر پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص) خبر دادند.

 به گزارش مشرق، يك روزنامه سعودي نوشت اداره كل امور حرمين شريفين اقدام به شستشوي قبه الخضراء(گنبد سبز) كرد.

عمليات شستشوي گنبد سبز نبوي(ص) نيمه شوال جاري با نظارت اداره كل امور حرمين شريفين انجام شد. هدف از شستشوي قبه الخضراء، آماده شدن براي استقبال از ضيوف الرحمن در موسم حج سال جاري اعلام شده است.

يك منبع در امور حرمين شريفين به روزنامه المدينه گفت: عمليات شستشوي قبه الخضراء در چارچوب ماموريت هاي اداره كل حرمين شريفين انجام شد.

روزنامه المدينه در ادامه گزارشي از روند ساخت و توسعه حرم مطهر نبوي(ص) از جمله گنبد سبز در مراحل مختلف ارائه كرد و نوشت: قبه الخضراء نماد مدينه منوره به شمار مي رود به طوري كه در صدر كتاب ها و مطبوعات و روزنامه ها و برخي محله هاي تجاري قرار دارد و ماكت هايي از گنبد سبز به عنوان هديه ساخته مي شود كه زائران آن را به عنوان سوغات براي خانواده ها و خويشان خود پس از اداي مناسك حج و عمره همراه مي برند.

خبر ديگر اين كه محمد بن نايب وليعهد سعودي در نشستي كه بدون حضور ملك سلمان برگزار شد، اعلام كرد ملك سلمان بر توجه و اهتمام به حرمين شريفين تاكيد مي كند.

محمد بن نايف افزود: ملك سلمان بر تلاشهاي مستمر در خدمت به حرمين شريفين و زائران آن اعم از حجاج و عمره گزاران تاكيد مي كند و افتتاح پنج طرح در مسجدالحرام در اين چارچوب قرار دارد تا ضيوف الرحمن مناسك خود را در سايه وجود سامانه كاملي از خدمات به جا آورند.

منبع: حـج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس