به نوشته سایت کلمه (وابسته به فتنه سبز) مصطفی تاج‌زاده از طریق همسرش به هاشمی پیام داده که شرایط کشور حساس است و نگذارید فرد مورد نظر مصباح و جنتی رئیس خبرگان شود.

پیغام آقای تقلب به هاشمی درباره انتخابات خبرگان/ اعتماد به نفس شما این قدر بالاست که از نقد می‌ترسید؟!/ آشفتگی رکود و نقدینگی/ چرا می‌گوییم جنگ زرگری؟ گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


** کیهان

خبرنگار باید نقاد باشد یا زینت‌المجالس مقامات دولتی؟!

آیا می‌شود تعارفات مسئولان دولتی را در روز خبرنگار جدی گرفت حال آن که مطبوعات منتقد تحت فشار دولت قرار دارند؟

سایت الف ضمن انتشار این تحلیل نوشت: تیتر روز 13 مرداد روزنامه کیهان دقیقاً همانی است که می‌شود نوشته را آغاز کرد. جملات رئیس‌جمهور روحانی در مراسم تحلیف و جمله معروف؛ «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان». اتفاقی که بارها نقض آن در این دولت اتفاق افتاد و بارها صدای منتقدان این نقض به رکنی از ارکان دولت نرسید. و همه این نقض وعده‌ها در حالی اتفاقی می‌افتد که دولت یازدهم بیشتر از همه شعار «زنده باد مخالف من» سرداد. در حقیقت یکی از پررنگ‌ترین وعده‌های انتخاباتی این دولت نرم شدن برخورد با منتقدین در عمل بود و در طول دو سال گذشته هم رئیس جمهور بارها و بارها گفت که از نقد استقبال می‌کند.

16 دی 92 روزنامه یالثارات الحسین اولین قربانی این عهدشکنی دولت شد و توقیف شد. بسته شدن این نشریه به اتهام توهین و افترا به دولت قطعاً خلاف وعده‌های روحانی در آزادی بیان مخالفین است.

مانند 9 دی با مدیرمسئولی آقای حمید رسایی که مشخصا مواضعی انتقادی نسبت به دولت آقای روحانی دارد تاکنون سه بار به حکم توقیف دولت یازدهم دچار شده است. تمام این توقیفات به استناد بند قانونی: «مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، «دادگاه می‌تواند» نشریه متخلف را موقتا تا دو ماه توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.» انجام شده و بعد از آخرین آنها در دوازده مرداد سال جاری آقای رسایی در نامه‌ای خطاب به آقای جنتی، وزیر ارشاد می‌نویسد «هفته‌نامه 9 دی دوبار پیش از این در دولت یازدهم با استناد به این بند، توقیف شد که هر دو بار در بررسی قضایی به دلیل عدم کفایت مستندات، قرار منع تعقیب برای آن صادر و تبرئه شد».

در این بین و بعد از توافق هسته‌ای که دولت اصرار دارد آن را پایان یافته و به عنوان بزرگترین وعده انتخاباتی محقق شده خود قلمداد کند، وعده انتخاباتی آزادی بیان منتقدین نقض می‌شود و وطن‌ امروز و کیهان به خاطر انتقاد از مذاکرات تذکر می‌گیرند. برخورد دولت آقای روحانی فقط با رسانه‌ها صورت نگرفته بلکه ادبیات تند وی نسبت به منتقدین برای اولین‌بار مردم را با نوع جدیدی از انتقادگریزی دولت‌ها آشنا کرد. الفاظ بی‌سواد و بی‌شناسنامه و به جهنم آنقدر برای ادبیات سیاسی این کشور نامأنوس بود که تا مدت‌ها راجع به آن صحبت و نقد و نوشته تولید شد. رئیس‌جمهور می‌گوید که «دولت منتقدان و نقد سازنده و منصفانه را نعمت می‌داند» اما به نظر می‌رسد که باید از رئیس‌جمهور خواست تا نمونه‌ای از نقد منصفانه را به عنوان الگو به تمام رسانه‌ها و افراد منتقد بدهد تا دقیقا مشخص شود که انتقاد از دولت باید چگونه باشد که منجر به بسته شدن دهان منتقد نشود؛ هر چند امروز ارشاد در مراسم روز خبرنگار با اشاره به توقیف چندباره هفته‌نامه 9 دی و گلایه ضمنی از دادگاه ویژه روحانیت برای تبرئه 9 دی صریحا اعلام کرد که بار دیگر در صورت اصرار بر تخلف، این هفته‌نامه را به جای توقیف لغو پروانه می‌کند.

در پایان تحلیل الف آمده است: روز خبرنگار، امسال هم رسید و دوباره سیل پیامک‌ها و ایمیل‌ها و خبرهای تبریک به این قشر رسانه‌ای به راه افتاد. در این بین اما چند نفر این جمله آقای روحانی که «خبرنگاران وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند»، این جمله وزیر کار که «دولت به دنبال نشاط بیشتر در مطبوعات است» و یا جمله وزیر ارشاد که «مبارزه واقعی با فساد در سایه دسترسی آزاد به اطلاعات تحقق می‌یابد» را جدی می‌گیرند؟


چون ما در هیروشیما نسل‌کشی کردیم پس محدودیت هسته‌ای ایران لازم است!

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی وقیحانه به مناسبت سالگرد فاجعه بمباران اتمی هیروشیما گفت: این حادثه اهمیت توافق هسته‌ای با ایران را نشان می‌دهد!

به گزارش رویترز، جان کری در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما گفت: این رویداد، اهمیت توافق با ایران را نشان می‌دهد که با هدف کاهش احتمالی گسترش تسلیحات هسته‌ای انجام دادیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در مراسم یادبود حمله اتمی به شهر هیروشیما در جریان جنگ جهانی، «کازومی ماتسو» شهردار این شهر خواستار از میان برداشته شدن تسلیحات هسته‌ای شد.

کری همچنین در جریان سفر به کوالالامپور پایتخت مالزی گفت: هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما اهمیت توافق اخیر اتمی با ایران را برای جلوگیری از تکثیر سلاح هسته‌ای برجسته‌تر می‌کند.

یادآور می‌شود در اثر دو جنایت اتمی آمریکا در ناکازاکی و هیروشیما، بیش از 200 هزار نفر کشته و چند برابر آن مجروح شدند.

پیغام آقای تقلب به هاشمی درباره انتخابات خبرگان

یکی از دست‌اندرکاران فتنه 88 خطاب به هاشمی پیغام داد شرایط کشور حساس است و در انتخابات خبرگان حاضر شود.

به نوشته سایت کلمه (وابسته به فتنه سبز) مصطفی تاج‌زاده از طریق همسرش به هاشمی پیام داده که شرایط کشور حساس است و نگذارید فرد مورد نظر مصباح و جنتی رئیس خبرگان شود.

وی همچنین خطاب به هاشمی گفته است: نگران به گروگان گرفته شدن پرونده مهدی هم نباشید. حداکثر مدتی به زندان می‌آید و آب دیده می‌شود و برمی‌گردد.

تاج‌زاده دو سال پیش نیز با تظاهر به حمایت از هاشمی خواستار بازگشت وی به نمازجمعه  شده بود. تدارک حامیان فتنه برای به بازی گرفتن هاشمی در فتنه جدید اظهار همراهی با وی در حالی است که بنابر اظهارات صریح محسن هاشمی، همین جریان در انتخابات مجلس ششم علیه هاشمی فعالیت کرد و مانع از راهیابی وی به مجلس شد.

محسن هاشمی 9 دی‌ماه 1391 در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار ضمن متهم کردن مسئولان وزارت کشور به تقلب گفته بود:  «نمی‌توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت اصلاح‌طلبان می‌شود... آیت‌الله هاشمی در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق‌ها را باز می‌کردیم شاید انتخابات تهران باطل می‌شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج‌آقا دلایل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می‌خواند ولی اسم ایشان را نمی‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی‌خوانید گفت ما هنوز به رأی آیت‌الله هاشمی شک داریم،  بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق‌ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می‌شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می‌شد. تا 30 درصد بازشماری شد و حاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی‌های اصلاح‌طلبان و اجرایی‌های آنها تقلب کرده بودند».

نکته جالب و مهم این که در آن زمان معاونت سیاسی وزارت کشور و ریاست ستاد انتخاباتی برعهده مصطفی تاج‌زاده بود! و به همین دلیل ادعای دغدغه‌ و دلسوزی تاج‌زاده نسبت به هاشمی، کمی تا قسمتی منافقانه است.

به اعتبار همین آشنایی به ساز و کار تقلب بود که تاج‌زاده سال 88 و در ویدئوی موجود در فضای اینترنت می‌گوید: من با توجه به تجربه برگزاری انتخابات که دارم می‌دانم 11 میلیون تقلب در انتخابات امکان ندارد.

با وجود این اعترافات صریح که از سوی کسانی چون خاتمی نیز تکرار شد، آقای هاشمی آلوده به بازی افراطیون شد و از مدعیان تقلب حمایت کرد!

هاشمی در آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان نامزد شد اما با عدم اکثریت قاطع اعضاء مواجه شد.

اعتماد به نفس شما این قدر بالاست که از نقد می‌ترسید؟!

اگر دستاوردهای توافق اینقدر بزرگ است چرا از نقدش می‌ترسید!؟

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز تصریح کرد: باید این سوال را از دولت پرسید که اگر این یک پیروزی و دستاورد بزرگ است، اجازه بدهید منتقدین هم حرف خود را زده و در نهایت دولت پاسخ خود را به منتقدین بدهد نه اینکه با آنها برخوردهای چکشی داشته باشد.

علی نادری، در گفت‌وگو با راه‌دانا، درخصوص تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری رجا اظهار داشت: برخوردی که با رسانه‌های منتقد روند فعلی مذاکرات صورت می‌گیرد، نشانه خوبی برای دولت نیست و نمی‌توان از آن دفاع کرد.

وی با بیان اینکه دولت بهتر است روش بهتری را برای برخورد با منتقدان خود انتخاب کند، گفت: آن چیزی که تاکنون اتفاق افتاده، یک فضای نقد کارشناسی و فنی است و در واقع با حفظ متانتی بوده است که رهبری بارها به آن تأکید داشته‌اند.

سردبیر رجانیوز در ادامه افزود: نکاتی که در سایت‌های خبری منتقد و روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است، نقدهایی کاملا کارشناسی بوده که براساس وظیفه خود رسانه‌ای کرده و در اختیار مردم قرار دادیم تا روشنگری صورت بگیرد.

نادری با تأکید بر اینکه نقاط ضعف برجام، قطعنامه و به طور کلی مذاکرات را با بستن دهان مردم بپوشانیم، قطعا سیاست خوبی نیست تصریح کرد: اگر امروز 9دی را توقیف کردند و به رجا و کیهان تذکر دادند، بالاخره فردایی هم وجود دارد که همه نقاط ضعف این مذاکرات روشن شده و زمان پاسخگویی مسئولین فرا می‌رسد.

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز ضمن اشاره به توهین‌های مکرری که از سوی دولت به منتقدین شده است، یادآور شد: پیش از این تنها مستوجب دریافت القابی مانند بی‌سواد و بی‌شناسنامه بودیم، اما امروز به نادرست بیان می‌شود که بر اساس مصوبه‌ای نباید انتقادی نسبت به عملکرد هسته‌ای وارد شود.

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز در ادامه تصریح کرد: تنها چند ساعت بعد از گفت‌وگوی روحانی با مردم و اعلام پیروزی و دستاورد بزرگ هسته‌ای این برخورد با رسانه‌ها صورت گرفت که باید این سوال را از دولت پرسید که اگر این یک پیروزی و دستاورد بزرگ است، اجازه بدهید منتقدین هم حرف خود را زده و در نهایت دولت پاسخ خود را به منتقدین بدهد نه اینکه با آنها برخوردهای چکشی داشته باشد.

نادری با اشاره به توهین روزنامه آرمان به ساحت مقدس شهدای غواص در کشور، یادآور شد: برخورد تبعیض‌آمیز در دولت جدید به یک روال تبدیل شده است؛ چه در تخصیص یارانه‌ها و چه درخصوص صدور مجوزها، ارائه کمک‌های نقدی، ارائه آگهی‌های دولتی، تذکر‌ها و توقیف‌ها و... این تفاوت رفتار دولت با رسانه‌ها مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به ماجرای شارلی ابدو و حمایت یک نشریه دولتی از آن یادآور شد: در برخی موارد مانند ماجرای شارلی ابدو، فشار نمایندگان مجلس و افکارعمومی باعث ارائه یک واکنش مناسب از سوی دولت برای نشریه‌های خاطی شد.

نادری در پایان با اشاره به دلیل چنین تناقض‌های رفتاری در برخورد با رسانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر فردی که باید نماینده صنف مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات باشد، خود یک مقام دولتی است و همین موضوع باعث می‌شود که فضا به سمت دیگری پیش رفته و فشارها بر رسانه‌های منتقد دولت بیشتر شود.


خراسان

تصميم جديد دولت درباره دانشجويان دانشگاه آزاد

بر اساس مصوبه روزهاي اخير هيئت دولت، سازمان مديريت موظف شده است با حذف سهم اعتبارات مربوط به شهريه دانشجويان گروه هاي علوم پزشکي دانشگاه آزاد موضوع بند (ز) ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه از صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، آن را به صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت تخصيص داده و از اين پس، کليه بازپرداخت هاي مربوط به دانشجويان گروه هاي علوم پزشکي دانشگاه آزاد به صندوق رفاه جديد واريز مي شود.

مجوز ويژه کابينه براي واردات دستگاه دياليز

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه، مقرر شده است به استناد بند 6 ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده، واردات 200 دستگاه دياليز مدل (JMS) و يک دستگاه اتوآنالايزر ساخت شرکت زيمنس توسط بنياد امور بيماري هاي خاص به منظور اهدا به مراکز درماني متعلق به دانشگاه ها و دانشکده هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از پرداخت ماليات و عوارض موضوع اين قانون معاف باشد.


وطن امروز

آشفتگی رکود و نقدینگی

رشد عجیب نقدینگی که احتمالا مسؤولان آن را طبیعی می‌دانند نتایج غریبی را به دنبال خواهد داشت. با روی کار آمدن دولت یازدهم، حجم پول در گردش کشور یک دوره انفجاری را آغاز کرد تا امروز شاهد یک پدیده کم‌سابقه در اقتصاد کشور باشیم؛ افزایش شدید نقدینگی در کنار رکود. به طور طبیعی افزایش میزان نقدینگی، افزایش تورم را در پی خواهد داشت اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد تورم کاهش اما نقدینگی بشدت افزایش یافته است! در علم اقتصاد آمده که میزان نقدینگی باید با حجم، ارزش و مقدار معینی از کالاها و خدمات که در دست افراد جامعه است و با گردش جریان کالاها و خدمات همخوانی داشته باشد. بر این اساس وقتی از میزان نقدینگی (مجموع پول و شبه‌پول) در جامعه و اقتصاد سخن به میان می‌آید، بدیهی است قیمت کالاها به میزان نقدینگی و سرعت گردش آن بستگی پیدا می‌کند. رشد بی‌رویه نقدینگی، باعث رشد سریع تقاضا برای کالاها و خدمات شده و چون در کوتاه‌مدت عرضه کالا و خدمات محدود است، این امر منجر به ایجاد تورم در اقتصاد می‌شود. اقتصاددانان اعتقاد دارند کنترل حجم نقدینگی هدف نهایی دولت‌ها برای رسیدن به اهداف کلان اقتصادی مثل ایجاد رشد در تولید، کنترل تورم و ایجاد موازنه در پرداخت‌های خارجی و ایجاد اشتغال است. بدین منظور حجم نقدینگی باید به‌گونه‌ای در نظر گرفته شود که با حمایت از رشد تولیدات داخلی در حد ظرفیت‌های تولید از بروز تورم جلوگیری کند. آمارها نشان می‌دهد دولت یازدهم موفق شده تورم را مهار کند  اما نتوانسته صورت مساله را حل کند! به عبارت بهتر کنترل نقدینگی، کاهش تورم را در پی خواهد داشت اما تورم در این دولت بدون کنترل نقدینگی کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد حجم پول در گردش کشور در 20 ماه اخیر 60 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم عجیب و غریب 816 هزار میلیارد تومان رسیده است و به احتمال فراوان تا سال آینده میزان نقدینگی 16 رقمی شود. شگفتی وقتی کامل می‌شود که با وجود حجم بالای نقدینگی در کشور، شاهد رکود شدید در اقتصاد هم هستیم. افزایش نقدینگی می‌تواند یک اتفاق خوشایند را رقم بزند و آن هم رشد اقتصادی است؛ زمانی افزایش حجم نقدینگی نقش مثبت خود را ایفا می‌کند که این پول‌ حتما وارد چرخه تولید شود اما در حال حاضر شاهد هستیم که با وجود افزایش شدید نقدینگی چرخ‌های تولید به خوبی نمی‌چرخد و پول عظیمی که در کشور تزریق شده بلااستفاده مانده است. از یک طرف تولید از نبود نقدینگی رنج می‌برد و از طرف دیگر پول‌های سرگردان به این بخش هدایت نشده‌اند و سرمایه‌گذاری مولد صورت نگرفته است.

دولت یازدهم در تجارت خارجی هم کارنامه موفقی نداشته و شاهد کاهش صادرات هستیم که این موضوع نمایانگر بی‌توجهی به تولید و بخش خصوصی است. در دولت یازدهم توجه به بخش خصوصی و تولید مغفول مانده و زیان فزاینده بنگاه‌های تولیدی و افزایش بیکاری از آثار این بی‌توجهی محسوب می‌شود. با وجود اینکه دولتی‌ها اصرار دارند در کشور رشد اقتصادی رخ داده و اقتصاد از رکود خارج شده اما شواهد نشان می‌دهد رکود تشدید شده یا حداقل رونقی رخ نداده است. وقتی مسؤولان فعلی شدیدترین انتقادات را درباره رشد شدید نقدینگی و رکود اقتصادی در دولت‌های گذشته مطرح می‌کردند این امید در بین جامعه ایجاد شد که دولتی‌ها با دانستن نقاط ضعف اقتصادی دولت پیشین می‌توانند با کنترل نقدینگی و ایجاد رونق اقتصادی و توجه به تولید، زمینه جهاد اقتصادی را فراهم کنند اما روند 2 سال اخیر نشان داد با وجود کاهش نسبی نرخ تورم، رکود تشدید شده و تولیدکنندگان همچنان منتظر حمایت‌های دولت هستند.

برخی اقتصاددانان اعتقاد دارند همین رکود و عدم رونق اقتصادی هم موجب کاهش تورم شده و دولت اقدام خاصی برای مهار تورم نکرده است. در چنین شرایطی سوال اساسی که به وجود می‌آید این است که حجم بالای نقدینگی کجاست و اگر به سوی تولید نرفته و تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد نشده پس چه اتفاقی برای این نقدینگی افتاده است؟! در افزایش یا کاهش نقدینگی 5 عامل بانک مرکزی، نظام بانکی، مردم، دولت و بخش خارجی موثر هستند؛ کدام‌یک از این عوامل نقش بیشتری در افزایش شدید نقدینگی داشته‌اند؟ با وجود اینکه مسؤولان رشد 23 درصدی نقدینگی را طبیعی می‌دانند اما قطعا آثار نقدینگی فزاینده به همراه ادامه رکود می‌تواند اشتغال را کاهش دهد، چرخ تولید را متوقف کند، پول را سرگردان کند، موجب ایجاد نوسان در بازار سرمایه شود و رکود تورمی را بازگرداند. عملکرد مسؤولان دولت یازدهم نشان می‌دهد برای آنها حوزه‌هایی مانند «سیاست‌خارجی» جذابیت بیشتری نسبت به حوزه‌هایی مانند اقتصاد دارد و این زنگ خطری برای آینده دولت و اقتصاد کشور است؛ زنگ خطری که اقتصاددانان بسیاری آن را برای دولتی‌ها به صدا در آورده‌اند و امیدوارند با وجود صدای بلند سیاست خارجی این هشدارها شنیده شود.

چرا می‌گوییم جنگ زرگری؟

دولت آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین عضو شورای امنیت سازمان ملل که نقش بسزایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 دارد، توانست طی مذاکرات تا سرحد امکان برنامه جامع اقدام مشترک را در راستای منافع ملی خود پیش ببرد اما آنچه قابل تامل است آن است که  هنوز جوهر جمع‌بندی مذاکرات خشک نشده، شاهد رفتارهای متفاوتی از سوی کاخ سفید در صحنه بین‌الملل و در درون آمریکا هستیم. خوی زیاده‌خواهانه آمریکا تاب نیاورد و اندکی پس از تهیه برجام شاهد جار و جنجال سیاسی در میان سیاستمردان آمریکا و برداشت‌های متفاوت از متن جمع‌بندی مذاکرات وین بودیم. از اقدامات زیاده‌خواهانه اخیر آمریکا پس از جمع‌بندی مذاکرات می‌توان به فریبکاری برای سوءاستفاده از متن برجام  و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و افزایش اختیارات 1+5 اشاره کرد که نمونه آن را در طرح افزایش زمان انقضای دخالت شورای امنیت از 10 سال به 15 سال و درخواست زیاده‌خواهانه مبنی بر ملزم بودن آژانس به تحویل تمام اسناد مربوط به توافق احتمالی به کنگره آمریکا می‌توان دید که بار دیگر ماهیت بی‌طرف بودن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر سوال می‌برد. از سوی دیگر دیری نپایید که شاهد فضا‌سازی آمریکا درباره نقش منفی ایران در تحولات منطقه و جهان بودیم که بر موج ایران‌هراسی بیش از پیش افزود. باز کردن زخم‌های کهنه اتهامات علیه ایران در آن سوی آب‌ها در آرژانتین درباره پرونده آمیا و حمله ساختگی صهیونیست‌ها به مرکز همیاری یهودیان در بوئنوس‌آیرس از آن جمله بود تا بار دیگر فشارهای بین‌المللی علیه ایران افزایش یابد و امتیازات بیشتری از ایران گرفته شود.

از سوی دیگر مواضع کاخ سفید، کنگره و دیگر مراکز تاثیرگذار در سیاست خارجی آمریکا قابل بررسی است. امروز در کنگره آمریکا شاهد هستیم بسیاری از اعضای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با هم همنوا شده و مخالفت خود را با جمع‌بندی مذاکرات اعلام می‌دارند و بر خلاف عادت مرسوم نگاه حزبی را کنار زده و پرونده هسته‌ای ایران را شدیدا مرتبط با منافع ملی خود قلمداد کرده و بدان به عنوان فصل مشترک 2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات  می‌نگرند. از سوی دیگر دولت اوباما طی چند سال گذشته بویژه طی 2 سال اخیر بسیار تلاش کرده است مذاکرات هسته‌ای را به سرمنزل مقصود برساند و برای این امر به موافقت کنگره با برنامه جامع اقدام مشترک نیاز دارد. آنچه ما امروز شاهد هستیم تناقضاتی محاسبه شده است که میان کنگره آمریکا و کاخ سفید وجود دارد که این امر در فلسفه سیاست خارجی آمریکا معنای ویژه‌ای دارد.

برای بررسی این تضاد باید اندکی عمیق‌تر و از بالا به صحنه نگریست. نخبگان سیاسی و مسؤولان آمریکایی از 2 منظر به ایران و مذاکرات هسته‌ای می‌نگرند؛ دسته اول سیاسیون نومحافظه‌کاری هستند که متمایل به لابی صهیونیستی هستند؛ به اعتقاد آنان جمهوری اسلامی ایران دشمن آمریکاست و باید سرنگون شود و روش سرنگونی جمهوری اسلامی را تحریم‌های گسترده و شکننده می‌دانند فلذا همواره بر طبل تحریم‌های شدید علیه ایران می‌کوبند و طی سال‌های گذشته از هر نوع اقدامی ولو تحریم‌های شدید دارویی علیه ایران دریغ نکرده‌اند. گروه تاثیرگذار دیگری نیز در آمریکا وجود دارد که آنان نیز در سرنگونی حکومت ایران تردیدی ندارند و اصولا اهتمام خود را برای این مهم به کار گرفته‌اند اما با شکل و تاکتیکی متفاوت؛ از نظر آنان تحریم‌ها نه تنها جمهوری اسلامی را سرنگون نکرده است بلکه در عرصه عمل ایران را قدرتمندتر کرده است لذا باید راهکار دیگری را برگزید که بهترین و کم‌هزینه‌ترین آن کنترل و در نهایت تضعیف قدرت فزاینده ایران از طریق مذاکره است.

برای درک بهتر صحنه باید عملکرد کنگره آمریکا را بررسی کرد. در نامه‌ای که چندی پیش اعضای کنگره آمریکا به کاخ سفید فرستادند، آمده بود اگر مذاکرات را ترک کنند دیگر به هیچ وجه نمی‌توانند برنامه اتمی ایران در مراکز هسته‌ای و نظامی را متوقف کنند و ثانیا اگر توافق نشود، رژیم تحریم چندجانبه‌ای که ایران را پای میز مذاکره آورده بود، فرو می‌پاشد. فلذا دولت و کنگره آمریکا نسبت به موفقیت‌های خود در جمع‌بندی هسته‌ای شبهه‌ای ندارند و این اختلافات جار و جنجالی سیاسی بیش نیست که ریشه عمیقی در اقتصاد این کشور دارد.

از نکات برجسته‌ای که درباره نمایندگان آمریکا می‌توان بدان دقت کرد آن است که هر کدام از این نمایندگان از قدرت بالایی برخوردارند و به نوعی هر کدام رئیس‌جمهور بالقوه‌ای هستند که دارای قدرت اقتصادی بالایی هستند و رئیس‌جمهور شدن نماینده‌ای از جمهوری‌خواهان یا دموکرات‌ها موضوعیتی ندارد و خطوط اصلی یکسان است، زیرا نظام امپریالیستی که پرچم‌دار آن آمریکاست، به استیلای قدرت اقتصادی خود می‌نگرد و اصولا بر خلاف کشورهای جهان سوم «اقتصاد» با «سیاست» در ایالات متحده عجین شده است و...تمام تلاش رئیس‌جمهور باید در راستای جلب نظر یک‌درصد ثروتمند جامعه آمریکا باشد که چرخ اقتصاد آمریکا با سرمایه آنان می‌چرخد و به همین دلیل است که با بررسی دقیقی خواهیم دید رؤسای جمهوری با پول سرمایه‌داران آمریکایی انتخاب می‌شوند لذا نماینده دموکرات یا جمهوری‌خواهی که به قدرت می‌رسد، باید برنامه‌های کلان خود را در راستای اهداف اقتصادی آنان قرار دهد و در سیاست کلان خود در تصویب قراردادهای اقتصادی بین‌المللی آنان را دخیل کند. در نگاهی جامع می‌توان دریافت در آمریکا تقسیم کار یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که دیده می‌شود و دولت‌ها و نخبگان سیاسی و اقتصادی سود حاصله را با هم تقسیم کرده و منافع کوچک‌تر برای آنان موضوعیتی ندارد و مخالفت‌های سیاسی را چیزی جز دعوای زرگری نمی‌توان قلمداد کرد.

عبور از فقرا

سخن توأم با تحقیر آقای رفسنجانی درباره روستاییان به شکلی عجیب کاملاً با روحیه ایشان مأنوس است و تصویری متکبر از ایشان می‌سازد و چه کنتراست معناداری دارد این تصویر با تصویر صریح، روشن و آرامش‌بخشی که از رهبران فرزانه‌مان حضرت امام خمینی و حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای سراغ داشته و داریم.

آیت‌الله رفسنجانی پس از دریافت ۳ «نه» محکم از مردم و حاکمیت (شورای نگهبان) با سخنان اپوزیسیون‌نمایانه‌اش سعی دارد نظام را رنجیده‌خاطر کند و با اهانت‌های مکرر به اقشار مختلف می‌خواهد انتقام از مردم را به شیوه خود بگیرد.

آقای رفسنجانی با ورود پیکره کارگزاران قدیمش به هیأت دولت، به لحاظ روحانی و جسمانی احیا شده است. هنوز یک ماه از انتخابات 24 خرداد نمی‌گذشت که آقای هاشمی سرزده به ملاقات رئیس‌جمهور برگزیده که هنوز ساکن مرکز مطالعات استراتژیک مجمع بود، رفت و گفت: «آمده‌ام ببینم کارها خوب پیش می‌رود یا نه؟!»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حتی به رئیس‌جمهور نیز از بالا می‌نگرد. گویی او نه از جایگاه رئیس مجمع تشخیص بلکه در قامت مبصر منتخب ملت صحبت می‌کرد(!)

کمی بعد وی در محفلی ضمن اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی حسن روحانی در این انتخابات گفت: «بنده بسیار خوشحالم که کسی به سمت ریاست‌جمهوری رسید که انرژی و انگیزه‌اش از من بیشتر است و من هم هر کمکی بتوانم به وی می‌کنم. بنده هر چه دارم از انقلاب و کشور و مردم دارم و تا زنده‌ام برای این کشور و انقلاب و مردم نفس می‌کشم».

او طوری از روحانی آدرس می‌دهد که انگار منتخب مردم گزینه جایگزین او در انتخابات بوده است و این «شیخ تکنوکرات‌» بوده که با گشاده‌دستی شاه‌کلید پیروزی در انتخابات را به «شیخ دیپلمات» پیشکش کرده و حال در حال شکسته‌نفسی است(!) محرومان، روستاییان و سایر به‌زعم آیت‌الله، دون‌پایگان که جای خود دارند!

با جملات اخیر اهانت‌آمیز مشخص می‌شود آقای رفسنجانی همان است که بود و سخنان ۲ سال اخیر ایشان و «مردم مردم‌»گفتن‌های‌شان جز بازی سیاسی و سعی البته بی‌نتیجه برای جبران گذشته‌ای که در آن مردم به بدترین شکل و به طور دانسته له شدند، نبوده است. البته سخت می‌شد باور کرد آقای رفسنجانی و اطرافیانش به فکر جبران خطا‌های گذشته باشند و اهانت اخیر به روستاییان در عوض نشان می‌دهد وی به دنبال تسویه‌حساب با مردم و آنهایی است که تصور می‌کند بین قدرت و کارگزاران فاصله انداخته‌اند. مردم می‌پرسند چه شده که آقای هاشمی که مدت‌ها حتی در مسیر جماران تا ساختمان مرمر و بالعکس نیز به سختی در دسترس بود، این همه فعال شده است؟!


آرمان امروز

 پیام تسلیت آیت‌ا... هاشمی برای درگذشت آیت‌ا... نجف‌آبادی

در پی درگذشت آیت‌ا... حاج شیخ علی انتشاری نجف‌آبادی، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام بدین شرح است: انا لله و اناالیه راجعون، درگذشت آیت‌ا... حاج شیخ علی انتشاری نجف‌آبادی که از شاگردان امام راحل و آیت‌ا... بروجردی بودند، باعث تأسف و تألم خاطر گردید. ایشان در طول عمر شریف خود به عنوان مدرّس حوزه‌های علمیه تهران، منشأ خدمات و آثار مفیدی برای جامعه و فقه شیعه بودند. با تسلیت ضایعه فقدان ایشان آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستارم.
 
تاکید به وزرای ارشاد و کار برای رفع دغدغه‌های خبرنگاران

رئیس‌جمهور با انتشار تصویری در اینستاگرام «روز خبرنگار» را تبریک گفت. متن تبریک حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است: «روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می‌گویم. دولت تدبیروامید خود را مرهون همدلی‌ها و همزبانی‌های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقای جایگاه حرفه‌ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند. شایسته است همه دستگاه‌ها و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه‌های معیشتی و نیز بهره‌مند کردن آنان از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی، شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.‌»
 
نکونام  سرکنسول جدید ایران در مونیخ

سرکنسول جدید ایران در مونیخ منصوب شد. بنا به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر خارجه و با موافقت حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، عبدا... نکونام قدیری به عنوان سرکنسول جدید کشورمان در مونیخ منصوب شد. نکونام پیش از این در پست‌های معاون مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هنگ‌کنگ و ماکائو، رئیس و سردبیربولتن سیاسی وزارت خارجه و بخش‌های اقتصادی کشور به خدمت اشتغال داشته است.
 
لیست مشترک اصلاح طلبان و حامیان دولت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تلاش می‌کنیم طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند که این کار با محوریت رئیس دولت اصلاحات در حال انجام است. علی تاجرنیا گفت: اگر حضور منسجم اصلاح‌طلبان و حمایت رئیس دولت اصلاحات از آقای دکتر روحانی نبود این پیروزی محقق نمی‌شد. وی افزود: با آمدن آقای روحانی در جایگاه ریاست‌جمهوری فضای کشور برای رفتن به سمت عقلانیت بیشتر آماده‌تر شد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. این فعال سیاسی با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور گروه‌های 20‌گانه فعالیت خود را دارد، تاکید کرد: با توجه به حساسیت انتخابات پیش‌رو تلاش می‌کنیم مجموعه طرفداران دولت و اصلاحات با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند که این کار در حال انجام است.
 
دیدار رئیس قوه‌قضائیه با دادستان بلاروس

رئیس قوه‌قضائیه در دیدار دادستان‌کل کشور بلاروس بر گسترش‌مناسبات‌قضایی دو کشور و افزایش همکاری‌ در مسائلی مانند حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تأکید کرد. آیت ا... صادق آملی لاریجانی با ابراز خرسندی از سفر هیات قضایی بلاروس به ایران و تأکید بر تلاش برای گسترش همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف از جمله مسایل قضایی و حقوقی گفت: روابط ایران و بلاروس در سال‌های اخیر گسترش خوبی داشته و با برنامه‌ریزی بیشتر و همکاری‌های متقابل سطح این روابط می‌تواند بیش از پیش ارتقا یابد. وی آشنایی دو کشور با نظام قضایی‌ یکدیگر را فصل مناسبی در ارتقای سطح روابط قضایی و حقوقی دانست و خواستار سفر هیات‌های تخصصی قضایی به منظور شناخت بیشتر با ساختار قضایی و ایجاد روابط مستحکم‌تر ایران و بلاروس شد. رئیس دستگاه قضایی کشورمان با تشریح و تبیین نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران استقلال دستگاه قضایی ایران را عامل عملکرد مناسب‌تر و نظارت بیشتر بر دستگاه‌های اجرایی و ویژگی‌ بسیار مهم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نام برد. آملی‌لاریجانی  مبارزه با تروریسم و همکاری‌های حقوق بشری را از جمله نقاط برجسته قابل ارتقا در محور مناسبات دو کشور برشمرد و اظهار کرد: بلاروس نیز مانند ایران به دلیل استقلال و پرهیز از پذیرش مبانی حقوق بشری غرب همواره مورد فشار غربی‌هاست.
 
نگفته‌ام دارایی‌های بلوکه‌شده ایران ۱۸۰میلیارد دلار است

استاندار تهران با بیان «بنده نگفته‌ام دارایی‌های بلوکه‌شده ایران ۱۸۰میلیارد دلار است» گفت: ما با شهرداری تهران در مدیریت شهری همکاری خوب و نزدیکی داریم. سید حسین هاشمی از نبود یک شبکه تلویزیونی اختصاصی برای استان تهران انتقاد کرد و گفت: حقیقتا این وضع یعنی نبود یک شبکه اختصاصی برای تهران مناسب و شایسته ظرفیت‌های این استان نیست. وی افزود: در دو سفری که جناب رئیس جمهور به شهرستان‌های این استان داشته‌اند ما از این ناحیه وضعیت مناسبی نداشته‌ایم، خوب است که مسئولان و به‌خصوص دست‌اندرکاران صدا و سیما فکری برای این موضوع کنند. هاشمی در خصوص مشکل آب در تهران اظهار داشت: ما با مدیریتی که داشتیم تا حدی توانستیم بحران آب در تهران را حل کنیم. وی همچنین استان تهران را در پیشگیری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بر اساس احکام قوه قضائیه پیشگام سایر استان‌ها دانست و با بیان اینکه مساله ساخت و ساز غیرمجاز به‌خصوص در حریم رودخانه از مواردی است که ما نسبت به آن حساس هستیم، تصریح کرد: در همین قضیه سیل تهران ما دیدیم که چه خسارت‌هایی به این ساخت و سازها در بستر رودخانه وارد شد.


شرق

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی: مافیای پشت پرده بابک زنجانی معرفی شوند

ایلنا: امیرعباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم معرفی دوستان بابک زنجانی و کسانی که پول نفت به حسابشان واریز شده، گفت: «سؤالی که همواره ما نیز داشته‌ایم این است که چرا عوامل اصلی و پشت پرده به صورت رسمی معرفی و محاکمه نمی‌شوند؛ زیرا بابک زنجانی ویترین بود و پول به حساب اشخاص دیگری واریز شده است. بنای بابک زنجانی و مافیای پشت پرده از ابتدا بر ندادن پول بوده است و دو سال است که قوه قضائیه نیز معطل مانده و به نتیجه‌ای ملموس نرسیده است». سلطانی یادآور شد: «کسانی که بابک زنجانی را تأیید کرده و قراردادهای او را امضا کردند نیز باید محاکمه شوند».

پرونده ٢٥ میلیاردی اختلاس صندوق رفاه در دستگاه‌ قضائی

ایسنا: مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزیر علوم، با اشاره به اختلاس صورت‌گرفته در صندوق رفاه دانشجویان در دولت قبل گفت: «پرونده ٢٥ میلیاردی این اختلاس در دستگاه‌های قضائی در حال بررسی است. قرار است اصل پول قراردادهایی که در صندوق رفاه به نتیجه نرسیده‌اند، از محل ضمانت‌نامه بانکی به صندوق رفاه برگردانده شود». به گفته او، پیش‌تر اعلام شد که این مبلغ ٣٢ میلیارد تومان بوده، اما اکنون میزان آن ٢٤ تا ٢٥ میلیارد تومان اعلام شده است و این پرونده هم‌اکنون در دستگاه‌های قضائی در حال بررسی است.

حمایت ۲۳ نماینده مجلس از درخواست شلیک موشک بالستیک

مهر: ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس از درخواست اخیر طلاب حوزه علمیه قم مبنی بر شلیک موشک بالستیک برای راستی‌آزمایی عملی ادعاهای موشکی قطع‌نامه ‌۲۲۳۱ حمایت کردند. امضاکنندگان اغلب از نمایندگان عضو جبهه پایداری هستند.

١٩ مرداد، چهارمین جلسه دادگاه جیسون رضاییان

فارس: لیلا احسن، وکیل خبرنگار واشنگتن‌پست از برگزاری چهارمین جلسه دادگاه موکل خود در ١٩ مرداد در دادگاه انقلاب خبر داد. او در پاسخ به این سؤال که آیا این جلسه آخرین جلسه دادگاه است، گفت: براساس آنچه به ما اعلام کردند جلسه چهارم، آخرین جلسه دادگاه است اما همیشه موضوعاتی پیش می‌آید که ممکن است جلسه دادگاه تجدید شود. احسن افزود: به همین دلیل من نمی‌توانم با قاطعیت بگویم که جلسه بعد آخرین جلسه رسیدگی به پرونده جیسون رضاییان است.

پهلوگیری ناوگروه  روسیه در منطقه چهارم دریایی ارتش

تسنیم: ناوگروه نیروی دریایی روسیه امروز با حضور در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در اسکله ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش پهلو می‌گیرد. ناوگروه نیروی دریایی کشور روسیه به منظور تحکیم روابط دوستانه و همچنین در راستای توسعه تعاملات دریایی کشورهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با تأکید بر مطرح‌بودن دریای خزر به‌عنوان دریای صلح و دوستی در اسکله ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش پهلو می‌گیرد.

امین‌زاده: برجام رد شود هم قراردادها پابرجا مي‌ماند

فارس: الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما باید ثبات قوانین و شفافیت داشته باشیم تا سرمایه‌گذاری خارجی تکلیف خود را با نظام حقوقی ایران بداند، گفت: بر اساس متن برجام، تمام قراردادهای ایران با سایر کشورها در هر زمینه‌ای به طوری که توافق یا برجام اجرا شود یا نشود این قراردادها از ثبات برخوردار خواهند بود. امین‌زاده تأکید کرد: اینکه در متن برجام ثبات قراردادها در نظر گرفته شده بسیار خوب است؛ البته اجرای آن هم مهم است.او گفت: طرف مقابل که با ایران قرارداد بسته است، نمی‌تواند در قراردادها تعدی داشته باشد، حتی اگر تحریم‌ها هم برگردند این قراردادها باید سر جای خودش بماند و این مسئله هم در برجام آورده شده است.

جواد منصوری: نباید در دام هاشمی بیفتیم

فارس: معاون سازمان اسناد انقلاب‌اسلامی گفت: هاشمی هر چند روز یک‌بار جمله‌ای می‌‌گوید و یک عده را سر کار می‌گذارد و فکر می‌کنم این یک برنامه باشد که نباید در دام آن بیفتیم. او می‌خواهد مشکلات خود را به نوعی بر سر نظام بریزد و در جهت مسئله‌دارکردن نظام عمل کند.


ایران

 هاشمی رفسنجانی: برخی از تریبون باز مجلس استفاده جناحی می‌کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی، برای احقاق حقوق مردم را مهم دانست و گفت: خاصیت قانون اساسی ما به مراعات و عمل به اصول اساسی آن است و هرکس اصول آن را مخدوش کند، دلسوز نظام نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار دبیران استانی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، در پاسخ به مطالبات دانشجویان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چگونگی برگزاری انتخابات و ورود انسان‌های تأثیرگذار به مجلس، گفت: اگر چه محدودیت‌هایی داریم و بعضاً بیشتر می‌شود، اما در مجموع حرکت به سوی بهتر شدن امور و انتخاب نمایندگان واقعی اندیشه‌های مردم پیش می‌رود. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که هنوز مدیران دولت پیشین در مسئولیت‌ هستند، به محدودیت‌های دولت و تهدید وزیران به استیضاح اشاره کرد و گفت: با وجود عقلای سیاسی در مجلس، گروه‌های تندرویی هستند که از تریبون باز آن در راستای خواسته‌های جناحی استفاده می‌کنند. وی قانونمداری را یکی از ویژگی‌های دولت روحانی توصیف کرد و گفت: دولت نمی‌خواهد کارها را با قانون‌گریزی پیش ببرد.

پایتخت منتقل نمی شود  

استاندار تهران درباره اخلال در سخنرانی رئیس جمهوری در حرم امام(ره) در 13 خرداد امسال، گفت: در این زمینه توضیحات لازم داده شده و تکرارش به مصلحت نیست، اما اینکه اخلال به‌صورت سازماندهی شده بوده، تردید وجود دارد. به گزارش «ایران» سیدحسین هاشمی، روز گذشته در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در تهران اظهار کرد: شورای نگهبان و وزارت کشور مرتباً با هم جلساتی را برگزار می‌کنند و به چارچوب‌هایی در این زمینه رسیده‌اند.

اراده هر دو مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات است، اما باید زمینه‌های آن فراهم شود. هاشمی درباره اعتراض مردم به فرمانداری‌ها مبنی بر ثبت نکردن اعتراضات‌شان برای دریافت یارانه نیز با رد این موضوع، گفت: 17هزار نفر از کسانی که یارانه‌شان قطع شده بود،  اعتراض کرده بودند که برگردانده می‌شوند. استاندار درباره آخرین وضعیت انتقال پایتخت نیز تصریح کرد: در جلسه‌ای که در این زمینه با حضور صاحب‌نظران و همچنین معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، جمع بندی نظرها مخالف انتقال پایتخت بود، اما  با موضوع ساماندهی شهر موافقت شد.
 
درخواست تشکیل جبهه اعتدال

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از درخواست چندین حزب برای تشکیل جبهه اعتدال خبر داد. محمدامین رضازاده به فارس گفت: وزارت کشور در حال بررسی این درخواست است. به گفته وی، «براساس قانون، احزاب تشکیل جبهه باید توسط 5 حزبی که دارای مجوز و فعال هستند صورت بگیرد و با توجه به نزدیکی انتخابات این درخواست‌ها بیشتر شده است.»
 
ادعای «تقلب» در انتخابات «خانه احزاب»

دو روز بعد از انتخاب اعضای شورای مرکزی «خانه احزاب» شماری از اعضا مدعی شدند در انتخابات داخلی این نهاد، «تخلف» و «تقلب»  صورت گرفته است. علی جنگروی، سخنگوی هیأت رئیسه مجمع عادی «خانه احزاب» به تسنیم گفت که این ادعا از سوی 10 حزب عنوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    کیهان دمت گرم
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    مررررررگ بر جان کری
  • ضحی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    جواب آمریکایی ها رو فقط با زور باید داد باید رزمایش موشکی انجام بشه تا حساب کار دستشون بیاد
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    جیسون رو اعدام کنید خلاس
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    جان کری ... ..... از جنایت هیروشما حمایت میکنه مردم امریکا هم باور میکنن مررررررگ بر امریکا و امریکایی
  • دانشجو ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    این همه بری مذاکره کنی استرس رو تحمل کنی هزینه بدی امیتیاز بدی توحین بشنوی .... بعد جان کری بیاد بگه چون ما در هیروشیما نسل‌کشی کردیم پس محدودیت هسته‌ای ایران لازم است!
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    انتقال پایتخت به این راحتیها هم که فکر میکنیم نیست کلی زیرساخت میخواد که فکر نکنم این بودجه در دولت موجود باشه
  • مسعود ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    چه طوری همین اصلاح طلبا در دوره هاشمی بدترین توهین ها رو نثار جناب هاشمی میکردن حالا دارن ازش حمایت میکنن؟چرا ما متوجه نمیشویم ....
  • محسن ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    معلومه دیگه. دشمن با اون برنامه هایی که به جلو اومده و فریب کاری کرده و ضمناً اونها همه شون سرشون تو یک آخوره دیگه مگه نمی دونستی؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اول یاد بگیر توهین رو درست بنویسی بعد اظهار نظر کن خانم یا اقای دانشجو!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس