عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در جمع علمای نبطیه در جنوب لبنان گفت: در ایران هیچ کس به توافق بد تمکین نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد خاتمی که به دعوت مرکز فرهنگی امام خمینی (ره ) و برای سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیروت بسر می برد در جمع علمای نبطیه در جنوب لبنان با بیان این مطلب افزود: ما از مذاکراه کنندگان هسته ای  و شخص رئیس جمهور تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس جمهور و خطبه عید فطر فرموند هنوز مراحل توافق به پایان نرسیده و باید مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی  آن را تایید کنند.

خاتمی با بیان اینکه در موضوع مذاکرات هسته ای و توافق ما نه ذوق زده ایم و نه خیلی مایوس گفت: امریکای ها خیلی زود شروع به رجز خوانی کردند، اوباما و کری گفتند اگر لازم باشه از گزینه نظامی استفاده می کنیم  درحالیکه آنها  یک بار گزینه نظامی را در هشت سال دفاع مقدس آزموده اند و فهمیدند ایران اسلامی از پا درآمدنی نیست.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: دشمن دو هدف دارد  یکی اینکه  ایران را تسلیم کند و دوم اینکه بگوید ایرانی ها در موضوع هسته ای دو دسته هستند.

وی افزود: دشمن تلاش می کند بگویید توافق موجب شده است تا  ما بمب  اتمی نداشته باشیم که این یک دورغ بزرگ است زیرا دین ما موجب شده که بمب اتمی نداشته باشیم چه این توافق باشد و یا نباشد.

خاتمی تصریح کرد: دشمن همچنین تلاش می کند که بگوید مردم ایران درمسئله هسته ای دو دسته اند یکی که موافق توافقند تا وضع اقتصادی مردم بهتر شود ودسته دوم دوستان رهبری هستند که موافق این توافق نیستند.

وی افزود: ایران یک رهبر و یک رئیس جمهور و یک مجلس دارد  و توافق خوب، خوب است و توافق بد، بد است در ایران هیچ کس به توافق بد تمکین نخواهد کرد.

سید احمد خاتمی در پاسخ به سوال یکی از روحانیون حاضر درجلسه که ایران از کشورهای مثل یمن  و سوریه چه حمایت هایی می کند، گفت:حمایت ایران از کشورهای اسلامی بخصوص کشورهای محور مقاومت حمایت مشورتی است و قانون اساسی ما می گوید از همه کشور های اسلامی باید حمایت کنیم و قبل از آن دین مان ما را ملزم به حمایت از کشور های اسلامی می کند.

وی افزود: واقعا دل ما  از قصه یمن خون است اینکه مردم مظلوم یمن اینچنین با بی رحمی کشته می شوند وسازمانهای بین المللی و اسلامی سکوت مرگ اختیار کرده اند تنها  ایران اسلامی است که حداقل در سطح رسانه ای نگذاشته مسئله یمن فراموش شود.

وی تصریح کرد: عربستان پایبند به هیچ یک از قوانین انسانی نیست و نشان داده است که مانند صهیونیست ها عمل می کند.

سید احمد خاتمی  همچنین درباره طرح ایران برای حل مشکل سوریه گفت : طرح  ایران در رابطه حل مشکل سوریه بدون توافق دولت این کشور اعلام نمی شود و دنیا می داند دولت سوریه درخط مقدم مقاومت است اگر این سد شکسته شود خیلی از سدها شکسته خواهد شد، مردم سوریه به دولت بشار اسد رای دادند و از آن حمایت می کند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس