کد خبر 45043
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

امروز در اينکه طيف مشايي در تلاشند حمايت اپوزيسيون و معترضان داخلي را کسب کنند، با توجه به وقايع اخير شکي باقي نمانده است.

به گزارش مشرق، آينده در گزارشي نوشت: جريان مشايي ـ دست راست احمدي نژاد - با وجود آن که از نگاه معترضان در وقايع پس از انتخابات 88 مقصر و متهم شناخته مي شود، اينک با استفاده از آبروي دکتر فاطمي نزد طيف داراي گرايش ملي گرايانه، براي خود پايگاهي دست و پا کرده است؛ امري که با "شعار" مکتب ايراني و آوردن منشور کوروش نيز همسوست. البته آنان اين امر را وظيفه دولت و در راستاي جذب ايرانيان خارج از کشور به بازگشت به کشور اعلام مي‌کنند.
اين عجيب نيست، پيش از اين نيز همسر دکتر فاطمي در جريان رخدادهاي سال 88، سپر بلاي انتقادات شده بود. پريوش سطوتي که از قاتل همسرش با عنوان «اعلي حضرت همايوني» ياد کرده، سالها پيش از انقلاب از حقوق شاهنشاهي ايران استفاده مي کرد و حالا هم دفترچه يادداشتش را به احمدي نژاد تقديم مي‌کند و در مدح مشايي لب باز مي کند.
اما نکته اينجاست که همزمان با برخي رخدادهاي اخير و بازداشت برخي مرتبطان طيف مشايي، شايع شد که همسر دکتر فاطمي نيز بازداشت شده است تا به اين گمانه که آيا او که سالها در خارج از کشور اقامت داشته، زمينه ساز ارتباطاتي بين طيف مشايي با افراد خارج نشين بوده است، دامن زده شود. البته دادستان تهران تلاش کرد بدون تکذيب بازداشت وي، از کنار موضوع عبور کند.

 

بيش از دو سال از اقامت پريوش سطوتي در ايران مي گذرد. وي در يکي از سوئيت هاي لوکس هتل لاله(متعلق به سازمان ميراث فرهنگي) اقامت دارد. اما اين بار نه به خرج پهلوي ها، بلکه ... ، او براي رفت و آمد گاه از خودرو هاي تشريفات رياست جمهوري استفاده کرده است.
او که اين امکانات را در اختيار دارد، گفته است: «وقتي به ايران آمديم اولين ملاقاتمان با آقاي رحيم مشايي بود که ايشان را در آن زمان نمي شناختم و از همان روز مهر بزرگي از آقاي مشايي در دل ما جاي گرفت و بعد از آن با آقاي احمدي‌نژاد ديدار کرديم و آن ديدار نيز همه به گريه گذشت. در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب تمام آقايان نهايت محبت و احترام را به دکتر فاطمي گذاشتند، ولي من احساس نزديکي بيشتري با آقاي احمدي‌نژاد مي‌کنم و تنها موقعي که به ايران آمدم و خاطرات تلخي از آن ندارم، اين مقطع زماني است».

اقامت 80 ميليوني در هتل لاله؟
از فروردين 1388 تا کنون، بيش از دو سال مي گذرد که پريوش سطوتي بخش اعظم آن را در هتل لاله اقامت داشته که با يک حساب سرانگشتي هزينه اين اقامت دو ساله حدود 80 ميليون تومان ارزيابي مي شود.

پرداخت اين هزينه در حالي است که خانم پريوش منکر هرگونه انگيزه مالي براي حمايت از احمدي نژاد شده و نوشته مطبوعات را که در آن گفته شده وي براي باز پس گيري اموال مصادره اي خانواده خود به ايران آمده و با کمک مشايي قصد بازپس گيري آنها را دارد، رد کرده است.
با اين حال روابط عمومي شوراي ايرانيان خارج از کشور، در جوابيه اي که به يکي از رسانه هاي فارسي زبان در سال 88 داده است، مدعي شده که خانم سطوتي براي پيگيري مسائل حقوقي و املاک شخصي در ايران اقامت کرده است. هرچند وي در مصاحبه اي با خبر آنلاين گفت هنوز يک چهار ديواري هم براي زندگي ندارد.
پريوش: پيروزي احمدي نژاد در انتخابات زندگيم را متحول کرد!
ديدار پريوش سطوتي و احمدي نژاد که با هماهنگي مشايي انجام شده بود، نهايتا منجر به تقديم دفترچه يادداشت هاي شهيد فاطمي به احمدي نژاد و مقادير زيادي تعريف و تمجيد از مشايي و احمدي نژاد از زبان سطوتي شد. موضوعي که واکنش اصولگرايان را از يک سو و اصلاح طلبان را از سوي ديگر در پي داشت.

پريوش سطوتي در سن 74 سالگي در فروردين 1387در رياست جمهوري در کنار احمدي نژاد و اسفنديار رحيم مشايي، در حال تقديم دفترچه دکتر فاطمي است

احمدي نژاد پس از دريافت دفترچه يادداشت هاي شهيد فاطمي در آن ديدار گفت: اين خاطرات و يادداشت‌ها سندي ارزشمند و متعلق به ملت بزرگ ايران است که در اختيار مورخين قرار خواهد گرفت.
‌به گزارش نهاد رياست جمهوري، همسر دکتر حسين فاطمي نيز در اين ديدار صميمانه با تقديم دفترچه خاطرات دکتر فاطمي به احمدي‌نژاد، علاقه و محبت فراوان خود را به احمدي نژاد ابراز کرد.
او در ادامه با بيان اينکه: «با انتخاب دکتر احمدي‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور، زندگي‌ او دچار تحول شده است» براي وي در خدمت هر چه بيشتر به ملت ايران آرزوي سلامتي و تندرستي کرد.
پس از سه سال تکليف انتشار يادداشت هاي شهيد فاطمي چه شد؟
حالا بيش از 3 سال از تقديم دفترچه يادداشت به احمدي نژاد مي گذرد و هنوز وعده دکتر در خصوص انتشار مطالب دفترچه يادداشت محقق نشده است. همين تاخير بلند مدت و عدم هرگونه اظهار نظر کارشناسي در مورد اصالت نسخه مزبور اين ابهام را به وجود آورده است که آيا دفترچه يادداشت واقعي بوده است؟
آبان ماه سال گذشته خبر در اين باره نوشت: در حالي که بسياري از ناشران حوزه تاريخ در پي انتشار اين دفترچه خاطرات بوده اند، همسر دکتر فاطمي گفت :«اين دفترچه به عنوان اسناد تاريخي، يادداشت هاي منتشر نشده اي بود که با حضور رئيس جمهور در منزلم، خواستم آن را به ايشان هديه بدهم.»
مدير نشر سفيد که به انتشار آثار تاريخ معاصر مي پردازد، گفت با پي گيري هاي انجام گرفته در تلاش بوديم تا اين يادداشت ها منتشر شود اما هنوز با موافقت روبه رو نشده است.

سطوتي در اين باره گفته است: «يادداشت‌ها اسناد تاريخي پنهان مانده ارزشمندي است که در آينده در اختيار مورخين قرار خواهد گرفت.»
در اولين ديدار مهر مشايي به دلم نشست، احمدي نژاد همان فاطمي است!
تعريف و تمجيد هاي خانم پريوش از احمدي نژاد کمي از دايره اظهار نظرهاي شخصي فراتر رفته است! اين زن 75 ساله، تقريبا چيزي در ستايش دکتر کم نگذاشته است و جالب است شباهت پيام اخلاقي اولين برگ يادداشت هاي شهيد فاطمي با ستايش، در اين تک برگ از دستنوشته هاي دکتر فاطمي که سايت رياست جمهوري ان را منتشر کرده است آمده: «بر روي ستايشگران خاک بريزيد» در اينجا برخي مدح هاي پريوش از احمدي نژاد و مشايي را دوره مي کنيم:

تنها تصويري که از دفترچه يادداشت ادعايي دکتر فاطمي منتشر شده است. علي رغم وعده احمدي نژاد در مورد چاپ دفترچه، پس از گذشت بيش از سه سال، هنوز مطالب آن حتي در حجم محدود منتشر نشده است. از سوي ديگر، انتساب اين دفترچه به شهيد دکتر فاطمي توسط هيچ کارشناسي تاييد نشده. پريوش سطوتي در مصاحبه اي در پاسخ به خبرنگاري که از او پرسيده بود هيچ يادگاري از همسر سابقتان داريد ياخير؟ گفته بود هيچ يادگاري از وي ندارد، با اين حال ادعا مي‌کند اين دفترچه توسط يک پرستار به دست او رسيده و متعلق به دکتر فاطمي است.

*بعد از اين‌که دکتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور شدند، احساس کردم که ايشان با آن رويه‌هاي مردمي که مورد قبول دکتر بود همخواني دارند وبه همين دليل تصميم گرفتم که به همراه پسرم تنها بازمانده دکتر به ايران آمده و با رييس جمهور مردمي ايران ملاقات کنم.

* وقتي به ايران آمديم اولين ملاقاتمان با آقاي رحيم مشايي بود که ايشان را در آن زمان نمي شناختم و از همان روز مهر بزرگي از آقاي مشايي در دل ما جاي گرفت.

* قطعا در انتخابات آينده رياست جمهوري(خرداد 88) شرکت مي‌کنم و به احمدي نژاد راي مي‌دهم.

*با آقاي احمدي‌نژاد ديدار کرديم و آن ديدار نيز همه به گريه گذشت. در تمام دوران قبل و بعد از انقلاب تمام آقايان نهايت محبت و احترام را به دکتر فاطمي گذاشتند، ولي من احساس نزديکي بيشتري با آقاي احمدي‌نژاد مي‌کنم و تنها موقعي که به ايران آمدم و خاطرات تلخي از آن ندارم اين مقطع زماني است.

*من تا آن‌جايي که از اين دو نفر(محمود احمدي نژاد و اسفنديار رحيم مشايي) شناخت دارم، آن‌ها تمام وقت خود را جهت خدمت به مردم قرارداده‌اند.

* من تا حالا رييس جمهوري به مانند دکتر احمدي نژاد و رييس دفتري به مانند آقاي مشايي و اعضاي هيات دولتي به مانند آنها نديده‌ام که به تمام استان‌ها چندين بار سفر کنند و با مردم ديدار و در جهت حل مشکلات مردم تلاش و مشکلات را حل کنند و در واقع اين يکي از کارهاي آنهاست.

* در مورد آن همايش بعضا مطالب نادرستي گفته شد. در صورتي که آن همايش منفعت زيادي براي کشور داشت؛ افرادي به ايران آمدند که بعد از سال‌ها براي اولين باربه کشور مي‌آمدند و وقتي به وطن خود رسيدند خاک آن را بوسيدند. اکنون عاشق اينجا هستند و مرتب مي‌آيند و مي‌روند و در کشور سرمايه‌گذاري کرده‌اند. آيا اين خدمت بزرگي نبوده است؟ براي برگزاري اين همايش آقاي مشايي زحمت زيادي کشيدند و جاي آن نبود که در مورد اين همايش اين‌همه تبليغات منفي بشود و دروغ گفته شود.

*پروردگار يکتا يک نفر (احمدي نژاد) را براي رسيدگي به وضعيت مردم رسانده و اين فرد در راهي که همسر من نتوانست دنبال کند،‌ قدم گذاشته و مسير او را ادامه مي‌دهد.

*پس از ديدار(با احمدي نژاد) ‌تحولي عميق در زندگي من و فرزندم‌ ايجاد شد.

*افرادي که اين مطالب(تخريب چهره ايران در مجامع بين المللي) را مطرح مي‌کنند، درواقع فقط به دنبال منافع خود هستند. دولت در ايران درپي خدمت است و آباداني و سازندگي ميهن را برنامه‌هاي خود قرار داده است.

جسد بي جان دکتر فاطمي، شهيد راه استقلال ميهن پس از اعدام توسط مزدوران محمدرضا پهلوي

* دکتر احمدي نژاد هم مانند دکتر فاطمي به خاطر عشق به وطن که ساعت چهار صبح به خانه مي‌آمد و پنج و نيم صبح منزل را با پاي سوخته و حال بد ترک مي‌کرد، ‌تمام توان و انديشه‌اش را براي سربلندي کشور‌ به کار گرفته است.

*زماني که با دکتر احمدي نژاد ديدار کردم متوجه شدم که ايشان را خدا به مردم داده و همان سلوک دکتر فاطمي که همانا با مردم بودن و براي مردم زيستن بود را در ايشان ديدم. بنابراين علاقه ايشان در دل من افتاد چون اقدامات ايشان همان کارهايي است که فاطمي قصد انجام آن را داشت، اما ناتمام ماند.

*من با ايشان يک رابطه انساني برقرار کردم چون ايشان همه ويژگي‌هاي مردان بزرگي مانند فاطمي را در خود دارند و همين مساله موجب وابستگي من شد به گونه‌اي که قرار بود من براي سه هفته در ايران بمانم اما تاکنون در ايران ماندگار شدم.

*ايشان نيز مانند دکتر فاطمي مزايايي دريافت نمي‌کند. من به ياد دارم که دکتر فاطمي هزينه بسياري از جلسات وزارت امور خارجه و هزينه نهار و شام را از جيب خود تامين مي‌کرد. البته من نمي‌توانم در مورد بقيه اظهارنظر کنم اما ايشان به من بسيار نزديک هستند.

 

شهيد دکتر فاطمي در جلسه غير علني دادگاه که در آن به اعدام محکوم شد

* آقاي مشايي را در ديدار با آقاي احمدي نژاد براي بار اول ديدم و تحت تاثير صميميت، وطن پرستي، ادب و متانت ايشان قرار گرفتم. من اين خصوصيت را به مقدار بيشتري در آقاي احمدي نژاد و مشايي ديدم.

*دکتر فاطمي،‌ روزنامه نگاري شجاع و سرسخت بود و رقيبي نداشت اما دکتر احمدي نژاد در اين دوران بايد با رقباي بسيار زياد و سرسخت مبارزه کند. او داراي دشمنان زيادي است و با شهامتي وصف ناشدني در مقابل آنان ايستاده است.

*من محبت از آقاي احمدي نژاد و مشايي ديدم که من را مورد لطف قرار دادند و سراغي از من گرفتند در حالي که اين افراد (اعضاي جبهه ملي که دکتر فاطمي عضو آن بود) هرگز سراغي از من و پسرم نگرفتند.
اعلي حضرت همايوني قاتل همسرم!
همسر دکتر فاطمي که هنوز هم از محمدرضا پهلوي با عنوان «اعلي‌حضرت همايوني » ياد مي کند، پس از اينکه از تاريخ اعدام شهيد دکتر فاطمي تا زمان انقلاب به خرج رژيم پهلوي در لندن زندگي کرده است، حالا از سال 88 تاکنون به خرج دولت دهم در تهران زندگي ميکند.

منيژه سطوتي (همسر تيمسار رحيمي) از ليدرهاي جريان سلطنت طلب در لندن است. جريان وي در سال 84 مدعي شد که ابراهيم يزدي از چهره هاي سرشناس نهضت ازادي به دليل سيلي خوردن از تيمسار رحيمي(همسرش) دست وي را قطع کرده است.
او از کسي با لفظ «اعلي‌حضرت همايوني» ياد مي کند که در پاسخ به کرميت روزولت _ فرمانده کودتاي 28 مرداد _ که از شاه در مورد سرنوشت مصدق و يارانش سوال کرده بود مي گويد: «در اين مورد زياد فکر کرده ام. مصدق محاکمه مي شود.(در اين موقع لبهاي شاه مي لرزيد) و به سه سال محکوم خواهد گشت... رياحي نيز مجازات مشابهي دارد. ولي يک استثنا وجود دارد و آن، حسين فاطمي است. او هنوز دستگير نشده ولي به زودي او را پيدا مي کنند. فاطمي، بيش ازهمه ناسزاگويي کرد. هم او بود که توده اي‏ها را واداشت مجسمه هاي من و پدرم را سرنگون و خرد کنند. او، پس از دستگيري، اعدام خواهد شد.»

پريوش و خواهر وي، منيژه سطوتي (همسر تيمسار رحيمي، فرمانده نظامي تهران که از اعدام‌شدگان آغاز انقلاب بود) در لندن زندگي مي‌کنند و منيژه سطوتي (رحيمي) به دليل انتساب همسرش، از سلطنت‌طلبان در اين شهر به شمار مي‌رود.

نفر بالا سمت راست، تيمسار رحيمي پس از اعدام

جريان مشايي تاکنون ضمن حمايت از بيوه دکتر فاطمي، از مبارزان بزرگ عليه ديکتاتوري محمدرضا پهلوي که نقش موثري در ملي شدن صنعت نفت داشته است، تلاش کرده براي خود در بين ملي گرايان پايگاهي ايجاد کند.
طي اين سه سال، اظهارات پريوش در مدح احمدي نژاد و بالاتر دانستن وي از دکتر فاطمي، ضربه هايي را بر پيکر مليون وارد کرده است، ولي ايشان همواره در برابر اين اظهارات ـ احتمالا به حرمت دکتر فاطمي ـ سکوت پيشه کرد. تمام اينها در حاليست که هنوز بازداشت پريوش سطوتي به طور رسمي اعلام نشده است.
دادستان تهران درباره بازداشت پريوش سطوتي، همسر دکتر فاطمي که گفته مي شود ارتباط خوبي با دولت دارد، توضيحات مبهمي ارائه داد. اين مقام قضايي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه عنوان شده همسر دکتر حسين فاطمي بازداشت شده است گفت: گزارش‌هايي در اين زمينه رسيده است اما موضوع همچنان در دست بررسي قرار خواهد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس