معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درخواست بسیاری از خبرنگاران، دیدار جامعه خبری با رهبر معظم انقلاب است که برای حصول آن در حال پیگیری هستیم.

به گزارش مشرق، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: واگذاری پرداخت حق بیمه خبرنگاران به موسسه های خبری برای بهره مندی آنها از همه مزایای سختی کار خبرنگاری، بازنشستگی و بیکاری انجام شده است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تا پیش از این متولی پرداخت حق بیمه خبرنگاران بود و این باعث شده بود این صندوق مبالغ زیادی به سازمان تامین اجتماعی بدهکار شود.

آقای کاراندیش مروستی افزود: با پالایش انجام شده در اسامی ثبت شده به عنوان خبرنگار در این صندوق مشخص شد، بسیاری از افرادی که نامشان به عنوان خبرنگار ثبت شده در مشاغل دیگری مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بر همین اساس، ثبت نام دوباره ای از افرادی که به عنوان خبرنگار مشغول فعالیتند انجام شد و برای رفاه حال خبرنگاران تصمیم بر این شد که موسسه های خبری حق بیمه خبرنگار خود را بپردازند.

به گفته وی در این طرح، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اعتبار حق بیمه خبرنگار را تامین می کند و خبرنگاران از مزایایی نظیر بیمه بیکاری و بیمه بازنشستگی و سختی کار بهره مند می شوند.

کاراندیش تاکید کرد: خبرنگارانی که تاکنون برای مشمول بیمه شدن ثبت نام نکرده اند و یا مدارک خود را ناقص تحویل داده اند هر چه زودتر از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام یا مدارک خود را تکمیل کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه نحوه اختصاص یارانه مطبوعات تغییری نکرده است تصریح کرد: با وجود تغییر نکردن شیوه پرداخت، میزان یارانه نشریات در شهرهای کوچک و مناطق محروم افزایش یافته است.

کاراندیش شفاف سازی در حذف یارانه مطبوعات دولتی و غیر عمومی و اختصاص آن به مطبوعات خصوصی ، ساماندهی سایت های بدون مجوز و ارتقای جایگاه خبرنگاران و مطبوعات را از فعالیت های دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: درخواست بسیاری از خبرنگاران، دیدار جامعه خبری با رهبر معظم انقلاب است که برای حصول آن در حال پیگیری هستیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه شب برای شرکت در مراسم تجلیل از خبرنگاران نمونه استان به سمنان آمده بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس