در آستانه مراسم افتتاح بخش جدید کانال سوئز، دولت مصر تدابیر امنیتی ویژه‌ای بکار گرفته ولی با این وجود تروریست‌ها 5 منطقه در شمال این کشور را هدف قرار دادند

پنج انفجار تروریستی در آستانه مراسم افتتاح کانال سوئز جدید

به گزارش مشرق، المیادین نوشت: وقوع 5 انفجار شهر العریش در شمال مصر واقع در صحرای سینا را به لرزه درآورد و رسانه‌ها در این کشور مدعی شدند که این انفجارها تلفاتی دربر نداشته است.

همزمان با این انفجارها، ارتش مصر اعلام کرد که یک انبار سلاح متعلق به تروریست‌های موسوم به انصار بیت المقدس را در شهر رفح در شمال این کشور هدف قرار داده‌اند.

 از سوی دیگر وزارت کشور مصر هم در آستانه مراسم افتتاح مراسم کانال سوئز جدید اعلام کرد که 23 نفر از رهبران میانی اخوان المسلمین در مصر که قصد حمله به تاسیسات عمومی کشور را داشتند، دستگیر کرده است.

این تحولات در شرایطی روی داده است که قرار است 6 اوت بخش جدید کانال سوئز با حضور سران کشورهای غربی و عربی و با سخنرانی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار شود و برای تامین امنیت این مراسم تدابیر امنیتی در سراسر مصر تشدید شده است.

دولت مصر با فروش اوراق قرضه به ارزش 7 میلیون یورو این کانال جدید را در راستای اشتغال زایی و عبور از بحران اقتصادی در این کشور احداق کرده است.

دولت مصر که با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند امیدوار است با جذب سرمایه گذاری خارجی و درآمد حاصل در عبور و مرور در کانال سوئز بر این بحران اقتصادی فائق آید و این در شرایطی است که حملات مستمر نیروهای تکفیری در شمال این کشور مانع از به نتیجه رسیدن تلاش‌های قاهره برای جذب سرمایه گذاری خارجی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس