کد خبر 449588
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

اولین فستيوال آلترناتيو اينستا ، ويژه ى ويديوهاى ١٥ ثانيه اى به ابتكار محمد شيروانى راه اندازى شده تا در راستای کشف استعداد های در سایه و همچنین تجربه گرایی در حداقل زمان ممکن مؤثر باشد.

گروه فضای مجازی مشرق- پیمان معادی، امیر پوریا، محسن امیریوسفی، مانی باغبانی، امیررضا کوهستانی، بهمن کیارستمی و ندارضوی پور داورای فستیوال آلترناتیو اینستا را برعهده گرفتند.
اولین فستيوال آلترناتيو اينستا ، ويژه ى ويديوهاى ١٥ ثانيه اى به ابتكار محمد شيروانى راه اندازى شده تا در راستای کشف استعداد های در سایه و همچنین تجربه گرایی در حداقل زمان ممکن مؤثر باشد.

این فستیوال توسط کارگاه سینمای آلترناتیو ایران به شكل فصلى و متمايز از فستيوالهاى رايج سينمايي كشور٬ تنها در فضاى مجازى اينستاگرام برگزار خواهد شد.

تا کنون نزدیک به پانصد ویدیو تاکنون به آدرس alternativecinemaworkshop# هشتگ شده است و آخرین مهلت ارسال آثار (از طریق هشتگ کردن آن ها به آدرس بالا) ۲۰ مرداد ۹۴ خواهد بود.

داوری این آثار به زودی توسط ندا رضوی پور٬ پیمان معادی٬ امیر پوریا٬ محسن امیریوسفی٬ بهمن کیارستمی٬ مانی باغبانی و امیررضا کوهستانی آغاز می شود.

ندا رضوی پور: ویدیو آرتیست، پرفورمر، هنرمند چیدمان، نقاش و عکاس

فارغ التحصیل دانشگاه هنرهای زیبای سوربن فرانسه. او تا کنون چندین نمایشگاه فردی و گروهی در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، بلژیک و ... داشته است.

پیمان معادی: بازیگر، نویسنده و کارگردان

برنده ی خرس نقره ای فستیوال فیلم برلین برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» اوبا تعدادى از توليدات بين المللي از جمله فیلم «کمپ ایکس ری» به کارگردانی پیتر ستلر همكارى داشته است. معادی همچنين عضو هیات داوران هفدهمین فستیوال بین المللی فیلم شانگهای بوده است.

محسن امیر یوسفی: نویسنده و کارگردان

او براى فيلم سينمايي «خواب تلخ» از سوى بخش دوربین طلایی جشنواره ی کن ديپلم افتخار دريافت كرد و همچنین برنده ی جایزه ی نوآوری در سینما برای فیلم «آتشکار» از فستيوال مونترال است.

بهمن کیارستمی: تدوینگر و مستند ساز

سازنده ی چهارده فیلم مستند و تدوينگر فيلمهاى سينمايی «كپى برابر اصل» و «مثل يك عاشق» و تعداد بيشمارى فيلم مستند و برنده ی نشان ویژه ی بیست و ششمین فستیوال سه قاره نانت فرانسه است. او مترجم نمايشنامه هاى «خيانت» اثر پينتر و «هنر» اثر ياسمينا رضا نیز می باشد.

امیر پوریا: منتقد، مدرس سینما

او نویسنده ی کتاب «تک نگاری تحلیلی فیلم گاو خشمگین اثر مارتین اسکورسیزی» و مترجم کتابهاى «نگارش فیلمنامه ی مستند» ، «بازآفرینی صحنه هایی از ادبیات کلاسیک» و... است

مانی باغبانی: منتقد و فیلمنامه نویس

« مادر قلب اتمی»، آخرین فیلم نامه ی او منتخب فستیوال برلین شد.

امیررضا کوهستانی: نمايشنامه نويس و کارگردان تئاتر

آثار امیررضا کوهستانی تا كنون در فستیوال های تئاتر فرانسه ، ایتالیا ، انگلستان ، سوئیس ، سوئد ، سنگاپور و ... بر روى صحنه رفته اند .

نمایشنامه ی «در میان ابرها» يكى از نوشته های اوست که توسط انتشارات رویال کورت لندن به زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

محمد شیروانی دبیر فستیوال آلترناتیو اینستا درباره برگزاری این رویداد معتقد است:پیش تر فیلم کوتاه پاسخگوی نیاز معاصر به ایجاز و خلاصه گویی بود اما امروزه سرعت تغییرات، مدیوم های تازه ای را پیشنهاد می دهد و بیش از پیش نیاز به نو شدن را گوشزد می کند.

زمان ۱۵ ثانیه ای برای آپلود ویدیو در فضای مجازی اینستاگرام ما را محدود می کند تا از مقدمه و مؤخره که عادت دیرینه ى ما ایرانی ها در سخنوری، قصه گویی و روایت است پرهیز كنيم.کافی ست تا ۱۵ بشماریم که یک ویدیو وجودمان را سرشار کند.




منبع : عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس