کد خبر 449243
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که رئیس‌جمهور سوریه هرگز از رئیس‌جمهور روسیه نخواسته است تا برای مقابله با داعش، نیروی زمینی به این کشور اعزام کند.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپاتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین سه‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: روسیه هیچ برنامه‌ای برای اعزام پرسنل نظامی با هدف مقابله با داعش در سوریه نداشته و هیچ تصمیمی نیز برای پیوستن به حملات هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش ندارد.

وی در ادامه افزود: این احتمال به هیچ وجه در اولویت مذاکرات نبوده است. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه هرگز از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نخواسته است تا نیروی زمینی به سوریه اعزام کند.

روسیه بارها از اقدامات ائتلاف موسوم به ضد داعش انتقاد کرده است. مسکو بر این باور است که هرگونه دخالت خارجی در سوریه باید با تصویب سازمان ملل باشد.

پوتین در ماه ژوئن تاکید کرد که مسکو از تشکیل یک ائتلاف ضد تروریسم به شرطی حمایت خواهد کرد که سوریه این اقدام را مناسب و امکانپذیر بداند.

تروریست‌های تکفیری داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می‌جنگند. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش‌های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس