دبیر کابینه دولت ژاپن اعلام کرد،‌ توکیو فعالیت‌های مربوط به تغییر مکان یک پایگاه نظامی آمریکا در ناحیه اوکیناوای این کشور را به مدت 30 روز به حال تعلیق در خواهد آورد تا تنش‌ها با مقام‌های محلی را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، "یوشیهیده سوگا'، دبیر کابینه ژاپن بر اساس گزارش خبرگزاری کیودوی این کشور در یک کنفرانس خبری اظهار کرد، توکیو با مقامهای محلی رایزنی‌های فشرده‌ای به منظور حل بن‌بست موجود انجام خواهد داد.

سوگا خاطر نشان کرد،‌ تاخیر در اجرای طرح تغییر مکان پایگاه هوایی فوتنمای تفنگداران دریایی آمریکا از روز 10 اوت اجرا خواهد شد. وی همچنین تایید کرد که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برنامه‌ریزی کرده تا با "تاکشی اوناگا" فرماندار اوکیناوا در روز جمعه دیدار کند. اوناگا که مخالف سرسخت تغییر مکان این پایگاه است وعده داده تا موافقت فرماندار قبلی با این طرح را لغو کند.

طرحهای ساخت‌وسازی که برای تغییر مکان پایگاه فوتنما و انتقال آن از "گینووان" به منطقه کم جمعیت تر "هنوکو" در ساحل منجر به اعتراضات گسترده در خصوص نگرانی‌های زیست محیطی و همچنین مخالفت با حضور نظامی آمریکا در ژاپن شده است.

گن ناکاتانی، وزیر دفاع ژاپن و اشتون کارتر، همتای آمریکایی وی در ماه آوریل بر اجرای طرح تغییر مکان این پایگاه تاکید کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس