کد خبر 448097
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت گیلاس نسبت به دو هفته پیش ۲۰ درصد افزایش قیمت یافته است، گفت: سرمازدگی شکوفه‌های گیلاس در اوایل سال منجر به کاهش تولید و در نتیجه گرانی آن در سال جاری بود.

به گزارش مشرق، گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی خوش طعم و رنگ و با تقاضای بالا در فصل تابستان است که معمولا در اواسط تابستان به قیمت مناسبی برای عرضه می‌رسد، اما امسال این میوه نه تنها نسبت به آغازین روزهای برداشت و عرضه ارزان نشد، بلکه اخیرا گران‌تر هم شده است.

قیمت این محصول که در هفته‌های اخیر در بازار شهرستانی میدان امام حسین (ع) حدود 10 تا 12 هزار تومان بود روز گذشته در این بازار با قیمت هر کیلوگرم 16 هزار تومان عرضه می‌شد.

در این رابطه حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران می‌گوید: بر اثر سرمای ابتدای امسال و آسیب وارد بر شکوفه‌های گیلاس در ابتدای سال، تولید این محصول از ابتدا کم و قیمت آن هم گران بود.

رئیس اتحادیه میوه سبزی تهران تصریح کرد: با توجه به عرضه کم گیلاس قیمت این میوه نسبت به دو هفته گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: معمولا گیلاس خوشه‌ای به بار می‌‌آید، در حالی که امسال بر اثر سرما محصول تولیدی تک دانه‌ای بود و از هر درخت تقریبا یک پنجم تولید هر ساله میوه گیلاس حاصل شد.

قیمت میوه و سبزی در بازار شهرستانی میدان امام حسین (ع)

سرمازدگی عامل گرانی گیلاس+ جدول قیمت میوه



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس