مضمون دینی سریال «تنهایی لیلا» که به شیوه‌ای جذاب، داستانی و شیوا ارائه شده است، یکی از عوامل موفقیت آن بود، به ویژه این‌که این پیام در قالب داستانی خانوادگی روی می‌دهد.

به گزارش مشرق، علی صالحی بازیگر سریال «تنهایی لیلا» درباره حضورش در این مجموعه تلویزیونی چنین توضیح داد: با وجود این‌که دوستی من با محمدحسین لطیفی به سال‌های دور بر می‌گردد، اما این اولین تجربه همکاریم با وی بود، البته از ابتدا با توانایی‌های لطیفی آشنایی داشتم، اما وقتی از نزدیک با وی کار کردم بیشتر متوجه این امر شدم. این کارگردان به خوبی می‌داند که از بازیگر چه می‌خواهد. برای همین بازیگر نیز با وی راحت است و به خوبی در خدمت متن قرار می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه این سریال توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند، این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم، این استقبال از قسمت ابتدایی رخ داده است. این مسئله نیز معمولاً در کارهای تلویزیونی به دو دلیل رخ می‌دهد، اول این‌که داستانی که این فیلم روایت می‌کند با زندگی روزمره مردم بیشتر در ارتباط است برای همین اکثریت آن را پذیرفته و با آن ارتباط برقرار می‌کنند، همچنین مضمونی دینی و اسلامی که برای کار انتخاب شده، احساسات تماشاگر را به خوبی تحت تاثیر خود قرار داده و وی را با کار همراه کرده است.

این بازیگر گفت: جدا از جذابیت موضوع، کارگردانی کاملاً حرفه‌ای لطیفی امتیازی است که همیشه سبب موفقیت کارهای وی شده. این امر نیز یک تعریف نیست که بخواهیم برای خوشایند کارگردان انجام دهیم، بلکه عین واقعیت است. گواه این ادعا را هم می‌توان در فیلم‌ها و سریال‌هایی که این کارگردان ساخته، یافت. درباره علل موفقیت این مجموعه می‌شود یک عامل مهم دیگر را هم مد نظر داشت آن نیز گروهی است که برای بازی در این کار دور هم گرد آمده‌اند. این اتفاق از بخش بازیگری شروع شده و به آیتم‌هایی چون عوامل پشت دوربین تعمیم پیدا می‌کند.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: من هم‌اکنون در سریال فریدون جیرانی که «تعبیر وارونه یک رؤیا» نام دارد هم بازی کرد‌ه‌ام‌. این کار هم از ساختاری بسیار منسجم بهره برده و کارگردانی قوی پشت دوربین آن قرار گرفته است، البته شاید برخی تصور کنند که در جذب مخاطب، این سریال همانند «تنهایی لیلا» موفق نبوده، اما این قیاس درست نیست، چون کار جیرانی یک اثر پلیسی است که برای جا افتادن آن نیاز به زمان است، اما سریال لطیفی یک داستان خانوادگی دارد که هر سلیقه آن را پذیرفته و بلافاصله با آن ارتباط برقرار می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که شرایط موفقیت یک سریال دینی چیست، گفت: به نکته خوبی اشاره کردید. «تنهایی لیلا» یک کار کاملاً دینی است که سعی دارد پیام خود را در قالب یک داستان کاملاً ایرانی و خانوادگی به بیننده منتقل کند، اما اینکه چگونه چنین کارهایی قادر هستند پیام خود را به درستی به مخاطبان منتقل کنند از آنجا نشئت می‌گیرد که گروه به ویژه فیلمساز به مفهوم کارش اعتقاد قلبی دارد. در ضمن بازیگرانی که برای نقش‌ها انتخاب شده‌اند با پیام نهفته در کار ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. برای نمونه به صحنه‌ای اشاره می‌کنم. در سکانس خاکسپاری محمد (بهروز شعیبی)، لطیف (برزو ارجمند) چنان «یا حسینی» را فریاد کشید که من به عنوان بازیگر سریال، چشمانم پر از اشک شد. آن صحنه بازی نبود، بلکه عشق و ایمان بازیگر بود که فریاد شده بود.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این کار نشان داده که اگر پیام دینی با زبانی شیوا و داستانی برای تماشاگر روایت شود می‌تواند مخاطب را به سوی خود جذب کند، البته در کارهای دینی حتماً باید این امر را مد نظر قرار داد که سریال سعی نکند هر پیامی را تنها به صورت ظاهری ارائه دهد. برای مثال اگر قرار است در سکانسی نمازی خوانده شود باید آن رفتار نیاز فیلمنامه باشد تا به دل مخاطب بنشیند. این اتفاق خوشبختانه بارها در «تنهایی لیلا» روی داد.

وی در پایان درباره ویژگی‌های نقش منفی چنین توضیح داد: باید اعتراف کنم که بازی در نقش‌های منفی مزیتی خاص دارد که شاید در نقش‌های مثبت کمتر وجود داشته باشد. آن نیز این‌که بازیگر علاوه بر احساسات منفی می‌تواند گاهی مواقع رفتاری مثبت و یا خاکستری داشته باشد که این تنوع رفتار به جذابیت کاراکتر منجر خواهد شد.


منبع: ایکنا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    منکه جذابیتی نمی بینم...
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    همین که بابای منو جذب کرد برام کافیه ..من این سریال رو نمیبینم.
  • یلدا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام،کی گفته سریالش موفقه؟ما و دوستان و آشنایان که خوشمون نمیاد
  • ایران ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام، به هر حال سلیقه ها تفاوت دارد چرا که بیشتر افراد در اطراف ما از این سریال لذت می برند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس