کد خبر 447777
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به دلایل عدم استقبال مناسب از بخش‌های مستقر در باغ کتاب از احتمال واگذاری برپایی این نمایشگاه به بخش خصوصی خبر داد.

 به گزارش مشرق، برزین ضرغامی دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌آلمللی قرآن کریم در نشست نقد و بررسی این دوره از نمایشگاه که امروز 10 مرداد ماه در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم اظهار داشت: امسال این نمایشگاه در دو بخش باغ موزه و باغ کتاب برگزار شد که البته فاصله بین این بخش‌ها نقش مهمی در کاهش استقبال از نمایشگاه در روزهای نخست داشت. به طوری که می‌توان گفت به دلیل مسافت طولانی برخی بازدیدکنندگان نتوانستند از تمامی بخش‌ها بازدید کنند.

دلایل حضور کمرنگ مردم در باغ کتاب

وی با بیان اینکه بخش‌های خوبی در باغ کتاب مستقر بودند افزود: بخش‌هایی چون حوزوی، آموزش و پرورش، مکتوب، دانشگاهیان، بین‌الملل و خانواده در باغ کتاب برپا شده است. در ابتدا فکر می‌کردیم با توجه به ورودی افراد از باغ کتاب این بخش مورد استقبال خوبی واقع شود اما در نیمه اول برگزاری نمایشگاه این امر محقق نشد تا اینکه در اواسط برگزاری شاهد حضور پرشور بازدیدکنندگان در باغ کتاب بودیم.

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نیمه دوم برگزاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه قرآن امسال نسبت به سال گذشته و حتی سال‌های گذشته ارتقاء قابل توجهی داشت به طوریکه می‌توان گفت بیش از 30 درصد تحول در ساختار آن داشتیم که خوشبختانه مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار داشت.

احتمال واگذاری برگزاری نمایشگاه قرآن به بخش خصوصی

ضرغامی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب از 7 تا 27 ماه مبارک رمضان یعنی به مدت 20 روز برگزار شد، خاطرنشان کرد: نهادهای مختلفی در برگزاری باشکوه این نمایشگاه با ما مشارکت داشتند و ما سعی داریم حضور نهادهای غیردولتی را در فعالیت‌های قرآنی توسعه بخشیم و حتی بخش‌هایی را که می‌توان به نهادهای غیردولتی واگذار کرد بررسی می‌کنیم تا در سال‌های آینده با تقویت بخش خصوصی، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را به آنها واگذار کنیم.

وی با اشاره به بحث اسلام رحمانی که در هفته‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز در رابطه با آن مطالبی بیان فرمودند، گفت: در ابتدا شعار اسلام رحمانی را مطرح کردیم اما پس از آن تنها به اهمیت نفی خشونت و همچنین رخدادهایی که در منطقه شاهد آن هستیم پرداختیم چرا که معتقدیم اسلام و خشونت با هم در یک جا قرار نمی‌گیرند.

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه مصلی مکان خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن است، افزود: فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه در شهر تهران وجود ندارد یعنی ما تنها چند گزینه همچون مصلی، سالن حجاب،‌مجموعه پارک گفتگو،‌ باغ موزه دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه بین‌المللی داریم که مصلی بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه قرآن است اما با توجه به اینکه اولویت این مکان برای برگزاری نماز جمعه بود، ما فضایی بهتر از باغ کتاب و باغ موزه برای برپایی بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم پیدا نکردیم.

بازدید 2 میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی قرآن

ضرغامی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی با مضامین قرانی در مصلی امام خمینی (ره) گفت: این فعالیت را موازی‌کاری با نمایشگاه بین‌المللی کتاب نمی‌دانیم چرا که شهر تهران آنقدر بزرگ است که هر چه اقدام به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی کنیم باز هم کم است. به همین جهت فکر می‌کنم هر نهادی می‌تواند با برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ قرانی اقدام کند تا به نوعی پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

وی در رابطه با آمار بازدیدکنندگان از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه تا سقف 2 میلیون نفر بازدیدکننده داشت به طوریکه می‌توان گفت هر شب از 40 تا 180 هزار نفر برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قران به باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب می‌آمدند.

تغییرات محتوایی نمایشگاه قرآن امسال بیش از 30 درصد بود

دبیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تغییرات محتوایی این دوره از نمایشگاه گفت: ما امسال شاهد تغییرات ساختاری بسیاری بودیم به طوری که می‌تواند ادعا کرد بیش از 30 درصد تغییر محتوایی وجود داشت به طوریکه برخی از بخش‌ها با ابتکار عمل اقدام به جذب مخاطب کردند.

ضرغامی به عدم برگزاری همایش خادمان قرآن اشاره کرد و افزود: این همایش هر سال در نمایشگاه بین‌المللی قران برگزار می‌شد اما امسال با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در ایام ماه مبارک رمضان با خادمان و اصحاب قرآن کریم جلسه‌ای داشت برگزاری این برنامه به تعویق افتاد اما ما در تلاش هستیم تا این همایش را به زودی برگزار کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس