داوود نعمتی و علی اکبر خدابخش دو تن از مدیران صداوسیما در اظهاراتی از بازدید رهبر انقلاب از بخش های مختلف این سازمان در نهم مرداد سال ۷۵ سخن گفتند.

به گزارش مشرق، نهم مرداد ماه روزی است که بیشتر کارمندان و مدیران صداوسیما آن را به خاطر دارند و با یک مراسم درون سازمانی بزرگداشت آن را برگزار می‌کنند.

در نهم مرداد ماه سال ۱۳۷۵ رهبر انقلاب در یک برنامه حدودا ۱۴ ساعته از بخش های مختلف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استودیوهای ضبط و پخش و دیگر قسمت های این سازمان بازدید و با کارکنان، عوامل و برنامه سازان گفتگو کردند.

این بازدید باعث شد تا این روز در این سازمان روز صدا و سیما نام بگیرد اما شاید این سوال پیش بیاید که آیا این روز بهانه ای خواهد بود که بتوان بعضی از فعالیت ها و برنامه ها را دوباره مرور کرد و اهداف و افق پیش رو را به نوعی بررسی کرد؟

یادی از بازدید یک‌روزه رهبر انقلاب از صداوسیما در سال ۷۵ + عکس

داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی که در سال ۷۵ مدیر ارتباطات مردمی سازمان صدا و سیما بوده است با مرور بازدید رهبر انقلاب از این سازمان بیان کرد: خاطرم هست در سال ۷۵ بازدید ایشان حدود ۱۴ ساعت طول کشید و ایشان از بخش های مختلفی بازدید کردند. در آن زمان نمایشگاهی با عنوان «صدا و سیما در یک نگاه» بر پا شده بود و ضمن بازدید ایشان از غرفه های این نمایشگاه مسئولان این غرفه ها توضیحاتی ارایه می کردند.

وی ادامه داد: خاطرم هست که ایشان در نهم مرداد ۷۵ به صدا و سیما آمدند و همزمان با بازدید ایشان مجموعه ای از طرح ها و پروژه های فنی صدا و سیما مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 

یادی از بازدید یک‌روزه رهبر انقلاب از صداوسیما در سال ۷۵ + عکس

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی یادآور شد: با گذشت ۱۹ سال از آن تاریخ این روز همچنان برای کارکنان صدا و سیما از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از مدیرانی که در آن زمان در جریان آن بازدید حضور داشتند از آن با عنوان خاطره ای دلنشین یاد می کنند.

وی درباره روز صدا و سیما و آنچه که می تواند در این روز مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: سخنانی که رهبر انقلاب در آن روز با کارکنان صدا و سیما داشتند آنقدر دارای اهمیت است که می تواند به نوعی نقشه راه و نشان‌دهنده مسیری باشد که سازمان باید در ادامه فعالیت هایش آن را طی کند. چنین مناسبت هایی فرصتی است تا رویدادها و جریان های کشور مرور شود و مسیر و اهدافی که پیش بینی شده است مورد بررسی قرار بگیرد. 

نعمتی با بیان اینکه افق پیش روی سازمان همیشه براساس منویات رهبری بوده است، تصریح کرد: رسانه ملی در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خود به این منویات توجه می کند که فقط منحصر به روز نهم مرداد سال ۷۵ نیست بلکه صحبت های ایشان درباره صدا و سیما در مناسبت ها و دیدارهای مختلفی که با مردم و مسئولان داشته اند مورد توجه ما بوده است و ما تلاش می کنیم این نقشه را در برنامه ریزی ها به عنوان راهنمای مسیر خود قرار دهیم.

علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی رادیو نیز با اشاره به اینکه در سال ۷۵ گزارشگر رادیو بوده است، توضیح داد: در آن زمان در رادیو دو شبکه داشتیم و رادیو به تازگی به محل جام جم انتقال پبدا کرده بود و من هم گزارشگر رادیو بودم و خاطرم هست همه در این روز شور و حال خاصی داشتند.

وی گرامیداشت روز صدا و سیما را مراسمی داخلی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بازدید رهبر انقلاب از سازمان صدا و سیما در نهم مرداد ماه سال ۷۵ حدود ۱۴ ساعت طول کشید و ایشان توصیه ها و نکات مهمی را در آن روز با کارکنان و مدیران این سازمان مطرح کردند، از این تاریخ با عنوان روز صدا و سیما یاد شد. 

یادی از بازدید یک‌روزه رهبر انقلاب از صداوسیما در سال ۷۵ + عکس

خدابخش اضافه کرد: با این حال اگر بخواهیم سخنان و منویات رهبر انقلاب را مورد توجه قرار دهیم هر روز، روز صدا و سیماست، حتی روزهایی که مناسبت های ملی ما هستند و صدا و سیما در بیان آنها نقش داشته است؛ مثل روزی که خبر آزادی خرمشهر اعلام شد.

مدیرکل روابط عمومی صدا درباره اینکه چه اقداماتی در رسانه ملی به بهانه این روز انجام می شود، گفت: می توان به بهانه بازدیدی که رهبر انقلاب در روز نهم مرداد از صدا و سیما داشته اند به نوعی بازنگری و بازاندیشی دست زد تا ببینیم چقدر به مسیر مورد نظر ایشان نزدیک شده ایم که البته این افق پیش‌رو را صدا و سیما بررسی می کند و شاید در این روز بتوان نوعی یادآوری‌ای بر این افق داشت. 

 مقام معظم رهبري در جريان آن بازديد از استوديوهاي مختلف صدا و سيما از جمله استوديوهاي برنامه كودك، موسيقي، صدا گذاري، زير نويسي، بخش زبانهاي خارجي، راديو برون مرزي و نيز استوديوي پخش خبر ديدن كردند.

در اين بازديد دكتر لاريجاني رئيس وقت سازمان صدا و سيما، رهبر معظم انقلاب اسلامي را همراهي مي كرد و طي آن مسؤولان و مديران واحدها و استوديوهاي مورد بازديد از روند فعاليتهاي جاري در هر بخش گزارشي را به استحضار معظم له رساندند.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان ديدار يك روزه خود از بخش هاي مختلف سازمان صدا و سيما، در اجتماع مديران و مجموعه دست اندركاران اين سازمان حضور يافتند و در مورد بهبود هر چه بيشتر برنامه ها و كيفيت كارهاي توليدي آن رهنمودهايي را ارائه فرمودند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس