کد خبر 447298
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

دو سناتور ارشد کمیته روابط خارجی سنا که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به این کمیته دعوت کرده‌اند، در بیانیه‌ای اعلام کردند دیدار روز چهارشنبه با هدف اطلاع از جزئیات و تبعات توافق هسته‌ای انجام می‌شود

به گزارش مشرق،‌ سناتور "باب کورکر"، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و "بن کاردین"، سناتور ارشد این کمیته در بیانیه عصر جمعه خاطر نشان کرده‌اند: به منظور آگاهی کامل کنگره از جزئیات و تبعات توافق هسته‌ای، اطلاع از نقش آژانس در اجرای این توافق با ایران برای ما حائز اهمیت اساسی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: چشم به راه رایزنی با آژانس درباره نحوه نظارت و راستی‌آزمایی از تعهدات هسته‌ای ایران به موجب سند برجام هستیم.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه (9 مرداد) اعلام کرد "یوکیا آمانو"، مدیر کل این نهاد بین‌المللی هفته آینده برای توضیح درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به واشنگتن سفر خواهد کرد.

این سفر به دعوت سناتور باب کورکر و بن کاردین انجام می‌شد که ساعاتی پیشتر در روز جمعه گفته بودند آمانو دعوت مجلس سنا برای توضیح درباره "نقشه‌راه" مورد توافق ایران و آژانس را رد کرده است.

"باب کورکر"، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز پنجشنبه در یک جلسه استماع اعلام کرد: یوکیو آمانو درخواست برای حضور در این مجلس را رد کرده است.این سناتورها در روزهای گذشته خواستار آگاهی از جزئیات نقشه‌راه محرمانه مورد توافق با ایران شده‌اند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ههه محرمانه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس