کد خبر 447280
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاحات نیاز به تعریف مجدد داشته و باید در احزاب مهم و قدرتمند متجلی شود.

به گزارش مشرق، صادق خرازی عصر جمعه در همایش حزب ندای ایرانیان در کرمان اظهار داشت: روز خبرنگار نزدیک است و خبرنگاران انسان های بی پناهی هستند که پیام آوران جامعه هستند.

وی ادامه داد: بسیاری در این مسیر و در این ماموریت آسیب دیده و مشکلاتی آنچنانی را تحمل می کنند؛ در جنگ ها و بحران ها آثار بسیاری از خبرنگاران و گزارشگران ما را به این امر می رساند که از نام، تجارب و تلاش های آنها به نیکی یاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید نسبت به نسل آینده و جامعه احساس تکلیف کنیم، افزود: نمی توانیم چشم های خود را ببندیم و نسبت به فعل و انفعالاتی که در جامعه در حال شکل گیری است بی تفاوت باشیم، انگیزه مهم ترین عنصر تعیین کننده در میان ملت هاست.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: امید و انگیزه می تواند جامعه را به سرچشمه های موفقیت راهنمایی کند و مهم ترین کار و نکته ای که می تواند جامعه امروز را با گذشته متفاوت کند حس مسئولیت پذیری افراد است.

خرازی مسئولیت پذیری را عامل بازدارنده توطئه، نفاق و انحراف دانست و افزود: اگر انگیزه باشد می توان قله های سخت و بلند را  فتح کرد و گام های تاثیرگذاری برای جامعه، ملت و نسل آینده برداشت.

وی ادامه داد: هشت سال مشکلات بزرگی کشور ما را در ابعاد داخلی و خارجی فرا گرفت و مثنوی معنوی هفتاد من کاغذ شد که اگر بخواهیم به ابعاد آن بپردازیم و چیستی و چرایی این اتفاق را بررسی کنیم نخست باید از خودمان شروع کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: باید آگاهانه، دیدی وسیع، ایمان و عزمی راستین این مسائل را بررسی کنیم تا متوجه شویم چه اتفاقی در پگاه صبح اصلاحات و غروب اصلاحات افتاد.

اصلاحات نیازمند اصلاح است

خرازی با بیان اینکه اصلاحات نیازمند اصلاح، بررسی متعدد و مضاعف است، ابراز داشت: این سخن به منزله نفی خدمات کسانی نیست که در اصلاحات روزهای سختی را پشت سر گذاشتند؛ بلکه نقد آگاهانه ای در برابر انحرافی است که دین، دولت و همه اعضای جامعه ما را در بر گرفته بود که برای انحراف خود تقدس آفرینی می کردند و انسان های پاک و منزه را از جامعه نفی می کردند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: وقتی که آگاهی، نقد آگاهانه، تجمع های مسئولیت پذیر، انجمن ها و کانون ها و احزاب قدرتمند باشند، فریب دیگر جایی نخواهد داشت.

خرازی با بیان اینکه بی تفاوتی آسمان سبز این سرزمین را سیاه خواهد کرد، افزود: اگر بی تفاوت باشیم جامعه ما از جامعه ای متحد به جامعه ای متفرق تبدیل می شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد یک جریان مسئولیت پذیر و هویت آفرین ابراز داشت: این امر جز با همبستگی، اتحاد و وحدت به بار نمی نشیند.

خرازی به نقش تعیین کننده رهبری در موفقیت ملت ها و کشورها اشاره کرد و گفت: محال است یک ارتش و نیرو موفق باشد و در آن رهبری و شخصیتی که امامت مردم را دارد نقش نداشته باشد.

تبعیت از رهبری دلیل موفقیت های نظام

وی دلیل موفقیت انقلاب اسلامی ایران را تبعیت مردم از امام راحل (ره) عنوان و تصریح کرد: انقلاب در مصر، تونس، عراق، افغانستان و بسیاری از جاهای دیگر موفق نمی شود و دلیلش این است که گفتگو بین امامت و امت وجود ندارد.

خرازی ادامه داد: موفقیت ما در انقلاب اسلامی، حماسه دفاع مقدس و دیپلماسی بارز دقیقا در همین جاست که بین کنشگران و بازیگران صحنه های سیاسی، دفاعی، امنیت ملی و  رهبری یک گفتگو وجود دارد و می توانند همدیگر را درک کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: علت انعطاف ناپذیری بسیاری از کشورها این است که این قدرت و مکانیزم ها را ندارند.

خرازی تصریح کرد: متاسفم بگویم که بعد از چند ماه از کار دولت قبل، نگاه ها به ایران امنیتی و نظامی و فرصت ها تبدیل به تهدید شد و آن قدرت بزرگ اقتصادی زمین گیر شد و زمینه بسیاری از مشکلات را فراهم کرد.

وی ادامه داد: اما بعد از آن دولتی بر سرکار آمده که در چارچوب منویات رهبری گام برمی دارد و کمتر از دو سال این موفقیت را عرضه می کند؛ اگر قرار به استدلال باشد خواهیم گفت آن ها چه کردند و دوستان این مردم چه کردند.

خرازی گفت: اصلاحات به معنای گام برداشتن در راستای منافع ملی، ارج نهادن به اندیشه ها و دیدگاه های مردم، تقویت پایه های هویت ملی است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان امنیت را مهم ترین مولفه و دغدغه آحاد جامعه دانست و افزود: مدیران این امر انسان های زحمت کشی هستند، مفهوم امنیت نباید در جامعه ما ترس ایجاد کرده و تبدیل به گریز مردم از دین و دولت شود.

خرازی گفت: پیام آزادی و رحمت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای جامعه زیستن براساس عدالت بوده و براساس اساسنامه مدینه آزادی و عدالت در کنار یکدیگر مفهوم پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه آزادی و عدالت بر یکدیگر مقدم نیستند، گفت: عدالت و آزادی لازم و ملزوم در مسیر رشد و توسعه زندگی انسان هستند.

وی گفت: می توان به این نتیجه رسید که هدف اسلام و پیامبر اصلاح جامعه بوده و ما مبدا اصلاحات را مدینه النبی می دانیم؛ مگر نه این است که بسیاری از علمای ما مثل سید حسن مدرس و آیت الله کاشانی و آیت الله طالقانی و بسیاری از بزرگان که در ساحت اجتماعی و سیاسی ایران درخشیدند همه از اصلاحات سخن گفتند.

خرازی اصلاحات را پدیده ای زنده در مسیر تاریخ دانست و افزود: کسانی تلاش کردند اصلاحات را نابود کنند ولی موفق نشدند و دلیل آن این است که اصلاحات ریشه در جامعه و در میان مردم دارد.

اصلاحات نیاز به تعریف مجدد دارد

وی با بیان اینکه، اصلاحات نیاز به تعریف مجدد داشته و باید در احزاب مهم و قدرتمند خود را متجلی کند، افزود: توسعه اقتصادی و اجتماعی بدون احزاب سیاسی محال است محقق شود.

خرازی ادامه داد: احزاب سیاسی مقدمه توسعه ملت ها هستند و می توانند مطالبات مردم را به صورت جدی پیگیری کرده و باعقل جمعی سره را از ناسره جدا کرده و جامعه را راهنمایی کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: یقیین داشته باشید که اگر کسی به حزب به عنوان گرفتن قدرت نگاه کند راه زبان و راه نابودی خود و دوستانش را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اگر حزب به مثابه این باشد که می خواهید جامعه ای تربیت کرده و نسلی را آموزش دهید که حیات جامعه را با جهان بینی درست در اختیار بگیرد این حزب می تواند مهم ترین کنش گر صحنه اجتماعی و سیاسی مردم باشد.

احزاب اتاق فکر مسئولان شوند

وی با اشاره به اینکه مگر می شود حزبی در استان فعال باشد به آلام و دغدغه های مردم نرسد، افزود: مهم ترین کار این است که احزاب سیاسی به درد مردم برسند و به دولت ارائه طریق کنند و اتاق فکر مسئولان و حاکمیت شوند.

خرازی با تاکید بر اینکه احزاب باید به روشنگری جامعه بپردازند، گفت: مهم ترین دغدغه امروز جامعه ایجاد اشتغال در بین مردم است و ما نمی توانیم شعار دهیم و تنها به شعار بسنده کنیم.

بی توجهی به آلام مردم سبب بی اعتمادی جامعه می شود

وی با اشاره به اینکه احزاب زمانی می توانند تاثیرگذار باشند که به دغدغه های زندگی مردم توجه کنند، افزود: بی توجهی به آلام مردم، اعتماد بین مردم و مسئولان را خدشه دار کرد.

خرازی خدمت به مردم را تنها راه ماندگاری دانست و ابراز داشت: هیچ خدمتی مهم تر از این نیست که در راه خدا و انسانیت سرچشمه مهربانی، وحدت و محبت باشید و مسیر شما باید در راستای بهبود زندگی و آزادی مردم باشد.

خرازی با اشاره به لزوم توجه به مطالبات جامعه افزود: جامعه مدنی، احیای حقوق شهروندی، رعایت حقوق مردم در جامعه، حقوق اقلیت ها، حقوق زن و حقوق کودک و بسیاری از مبانی که امروز در جوامع مدرن به عنوان مولفه های جامعه های پیشرفته از آن یاد می کنند باید مورد توجه قرار گیرند و این معیارها با معیارهای ما در تعارض و تضاد نیستند.

وی گفت: اصلاح طلب واقعی کسی است که اصلاحات و اصلاح امور را به عنوان یک فریضه اعتقادی بنگرد و برای آن ارزش قائل باشد؛ اگر غیر از این باشد مطمئن باشید راه موفقیت ما بسته خواهد شد.

خرازی ادامه داد: اکنون ما در موقعیتی بسیار حساس قرار داریم، ای انسان های با فضیلتی که در سرای علم جمع شدید مهم ترین دغدغه امروز ما انتخابات است و انتخابات تعیین کننده آرمان ها برای فردای این مردم است.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر متحد باشید و اگر صف های خود را تشکیل دهیم مطمئن باشید کسانی که به ایمان مردم را خدشه وارد کرده اند بار دیگر توان گرفتن قدرت را نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید مجلسی در شان امام و رهبری و جامعه و مردم ایران به صورت واقعی باشد تشکیل شود، افزود: یقیین داشته باشید مجلس غوغا سالار کشور را به زوال می رساند.

وی گفت: احمدی نژاد تمام شد و محال است به صحنه ایران برگردد اما خطر جدی احمدی نژادیسم است و خطر جدی کسانی هستند که می خواهند با فریب و دروغ جامعه را به انحراف بکشانند.

خرازی ادامه داد: حاکمیت مسئولیت خود را دارد و مردم مسئولیت خود را دارند و باید مراقب باشید که انتخابات امسال به تعریف و بازخوانی مجددی نیازمند است.

وی با تاکید بر اینکه به شایعات و فرافکنی ها توجه نکنید، افزود: به آینده این سرزمین بنگرید و باید جامعه آرمانی که آرزوی ما و بزرگان این سرزمین است را محقق کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس