دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سردار شهید «علی هاشمی» انسانی بسیار فکور و از نبوغ نظامی برخوردار بود؛ او کم ولی سنجیده سخن می‌گفت؛ همچنین از عکس گرفتن و مصاحبه فرار می‌کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا عصر روز پنجشنبه در مراسم یادواره شهید علی هاشمی که با عنوان «ناشناخته مثل هور» برپا شد، با تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی این برنامه اظهار داشت: سلام مقام معظم رهبری را خدمت خانواده معظم شهدا به خصوص خانواده شهید علی هاشمی می‌رسانم.

وی در ادامه گفت: ما از مقام شهادت و شهیدان بی خبریم و ارزش های شهادت را نمی دانیم. شهادت میدانی الهی است که خداوند به افراد با لیاقت اعطا می کند.

وی تصریح کرد: اگر سردار علی هاشمی را بخواهم در یک جمله معرفی کنم، می گویم سرداری مومن، شجاع، خردمند و محجوب. قوت ایمان او در عبادت هایش و صبر و استقامتش از اول سال 58 تا انتهای جنگ می توانیم بشناسیم.

وی در وصف شهادت شهید هاشمی افزود: او را در برخورد با دشمنان هیچ‌گاه نترسید و سستی به خرج نداد. در سال 62 و در عملیات خیبر، در جزایر مجنون دشمن یک میلیون گلوله ریخت و جزایر شمالی و جنوبی مانند گهواره تکان می‌خورد ولی هیچ یک آن جا نترسیدند.

وی تاکید کرد: سردار هاشمی بسیار انسان فکوری بود و از نبوغ نظامی برخوردار بود. کم سخن می گفت، ولی سنجیده حرف می زد. او همچنین از عکس گرفتن و مصاحبه فرار می کرد.

وی با بیان اینکه او انسانی بسیار محجوب بود، بیان داشت: وقتی او به فرماندهی سپاه ششم منصوب شد، کلید اتاق خود را تحویل جانشینش سردار گرجی زاده داد و حاضر نبود پشت میز بنشیند و می گفت هرکس می خواهد من را ببنید به جزایر بیاید و جلسات با فرماندهان را آنجا برگزار می کرد.

وی تصریح کرد: شهید هاشمی هیچ‌گاه نسبت به کمبود امکانات و تدارکات با سردار رضایی و یا بنده زبان به شکایت نمی گشود و اعتراض نمی کرد. برخلاف برخی دیگر مانند اصفهانی ها که همشهری های ما بودند و برای گرفتن خودرو و تجهیزات قیل و قال می کردند، ایشان هیچ گاه اعتراض نمی کرد.


 

سردار صفوی در ادامه خاطره ای از شهید هاشمی نقل کرد و گفت: من آخرین دیدارمان را با این فرمانده دلاور می گویم. آخرین نقطه دو روز قبل از حادثه ای که عراقی ها هلی برن به قرارگاهشان کردند، او فرمانده قرارگاه بود و سردار گرجی زاده رئیس ستاد ایشان بود. ساعت زیادی پیششان بودم. تیرماه 67 آنقدر هجمه دشمن زیاد بود که گلوله ها و حجم آتش نمی گذاشت جلسه را درست ادامه دهم. موقعی که خواستم سوار خودرو شوم به آقای هاشمی گفتم قرارگاه را عقب‌تر بیاورد.

وی اضافه کرد: قرارگاه شناسایی شد، اما شهید هاشمی نمی خواست ضعف نشان دهد. می گفت اگر بخواهیم عقب بیاییم یگان ها نیز باید عقب بیایند و روحیه آن ها به هم می خورد. به هرجهت این آخرین دیدار ما با این شهید بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، سال‌های قدرت‌نمایی ملت ایران است، اظهار کرد: امام بزرگوار ما 2 میلیون نیروی داوطلب به جبهه ها اعزام کردند. ما و عزیزان پاسدار موظف بودیم به دفاع از وطن؛ ولی بسیجی ها که موظف نبودند. همه از کرد و لر و ترک و عرب و بلوچ فارس به جبهه آمدند و جنگیدند.

وی تاکید کرد: شهیدان ما نه‌تنها متعلق به ایران که متعلق به جهان اسلام هستند. مبادا شهدا را در قالب های قومیتی به دیگران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: خون شهیدان ما، خون ملت های مسلمان را به جوش آورده است. و الگوی رزمندگان سپاه بدر عراق و انصارالله یمن هستند. زنان ما و همسران و فرزندان شهدای ما هم الگوی ملت کشورهای اسلامی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ به ارزش‌ها و اعتقادات آنان وفادار باشیم و راه آنان را طی کنیم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس