معاون سازمان انرژی اتمی ایران، از برنامه این سازمان برای احداث دو راکتور برق هسته‌ای ۱۰۰ مگاواتی در سواحل مکران در دریای عمان خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد احمدیان در سفر به بوشهر با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر اکنون با ظرفیت کامل در مدار است، اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر پس از تعمیرات مورد نظر ۲۳ اردیبهشت امسال وارد مدار شد و تاکنون با ظرفیت کامل برق تولید می‌کند.

وی همچنین به روند اجرای طرح مطالعاتی دو واحد نیروگاهی دیگر در بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: توافقنامه ساخت این دو واحد نیروگاهی که هر کدام توان تولید هزار مگاوات برق را دارد، بیستم آبان سال گذشته بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت «روس اتم» در مسکو امضا شد.

احمدیان خاطرنشان کرد: هم اکنون مطالعات لازم برای ایجاد دو واحد نیروگاه اتمی با شرکت ۱۷ موسسه تحقیقاتی و مهندسان مشاور در بوشهر در جریان است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر برای تامین آشامیدنی مردم استان بوشهر اجرایی می‌شود.

مرحله نخست واحد تولید آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار متر مکعب، هفتم شهریور سال گذشته به بهره برداری رسید.

۳۷۰۰ مترمکعب از این میزان، برای تامین آب مورد نیاز جمعیت پنج هزار نفری ساکن نیروگاه اختصاص می‌یابد و بقیه به مصرف صنعتی نیروگاه می‌رسد.  


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس