ارتش کانادا روز سه شنبه یک نظامی بلندپایه این کشور را که تا کنون فرماندهی یکی از گردانهای معروف ارتش را بر عهده داشت، به اتهام تعرضات جنسی تحت پیگرد قرار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ دوم میسون استالکر چهل ساله که تا کنون فرماندهی گردان یکم پیاده نظام پرنسس پاتریشیا را بر عهده داشت، اولین نظامی کانادایی است که از زمان انتشار یک گزارش تکان دهنده درباره افزایش تعرضات و تجاوزات جنسی در ارتش کانادا تحت پیگرد قرار گرفته است. این گزارش که چند هفته پیش منتشر شد و هیاهوی زیادی به راه انداخت، سوءاستفاده های جنسی در ارتش کانادا را یک quotation mark معضل انکار ناپذیر quotation mark توصیف کرده است.

طبق بیانیه ای که ارتش کانادا منتشر کرد سرهنگ دوم میسون استالکر به علت طرح ده مورد اتهام به ویژه سه اتهام تعرض جنسی، چهار مورد بهره برداری جنسی و همچنین سوء استفاده از موقعیت خود و اعتماد دیگران تحت پیگرد قرار گرفته است.

وقایعی که این درجه‌دار بلندپایه ارتش کانادا در رابطه با آنها مورد تعقیب قرار گرفته در فاصله سالهای هزار و نهصد و نود و هشت تا دو هزار و هفت اتفاق افتاده است. در آن زمان میسون استالکر به عنوان مربی نظامی در برنامه آموزش نظامی داوطلبان جوان  در منطقه ادمونتون در ایالت آلبرتا در غرب کانادا مشغول خدمت بود.

 سوء استفاده ها و تعرضات جنسی که گزارش گروه تحقیق ارتش کانادا از آن پرده برداشته در زمان اجرای برنامه آموزش داوطلبان دوازده تا هجده ساله که مایل به خدمت در ارتش کانادا هستند، اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، سرهنگ دوم فرانسیس بولدوک، فرمانده اداره ملی تحقیقات نیروهای نظامی کانادا، تاکید کرد اتهاماتی که بر ضد سرهنگ استالکر مطرح شده بسیار جدی و مهم هستند.

ژنرال جاناتان وانس که ده روز پیش ریاست ستاد مشترک ارتش کانادا را بر عهده گرفت، تاکید کرد وقایع مجرمانه تعرضات و سوء استفاده های جنسی در میان نظامیان کانادایی باید هر چه زودتر متوقف گردد.

کمیسیون تحقیق ارتش کانادا در گزارش خود که اواخر آوریل منتشر شد، تاکید کرد گسترش بهره برداریهای جنسی در صفوف ارتش کانادا فضای خصمانه ای را برای زنان و نظامیان کم سن و سال ایجاد کرده و زمینه ساز آزار و اذیت های جنسی و وقایع مجرمانه وخیمی شده است.

دو نشریه کانادایی که مدتها بر روی مشکلات و سوء استفاده های جنسی در ارتش کانادا کار کرده اند، از هر ده زن نظامی مشغول خدمت در ارتش کانادا یک نفر در سال دو هزار و دوازده قربانی تعرضات جنسی بوده است. به نوشته نشریات اکتوالیته Actualité و مک لینMacLean، هر ساله یک هزار و هفتصد و هشتاد مورد تعرض جنسی در ارتش کانادا اتفاق می افتد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس