کد خبر 44651
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶

با پرش سقوط آزاد (بيس جامپ) تيم چتربازي تيپ 65 نيروهاي ويژه هوابرد نزاجا از ارتفاع 105 متري پل قطور در استان آذربايجان غربي رکورد جديدي به نام ارتش جمهوري اسلاي ايران در سطح خاورميانه ثبت شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از روابط عمومي نيروي زميني ارتش، در اين پرش که چهارمين پرش موفقيت آميز به شيوه بيس جامپ در ايران محسوب مي شود ، با حضور جمعي از مسئولان لشکري و کشوري ، هفت نفر از کارکنان تيپ 65 نوهد به سرمربي گري بهزاد پاينده اين پرش را انجام دادند.
بر اساس اين گزارش پاينده که مبتکر و پايه گذار چتربازي به روش بيس جامپ در ايران و خاورميانه است در سال 1385 پس از چند سال تحقيق و بررسي و کسب مجوز از مسئولين و سلسله مراتب و بدون آموزش قبلي براي اولين بار از ارتفاع 240 متري با يک چتر ابتکاري اين پرش را با موفقيت اجرا کرد و رکورد بيس جامپ را درايران و خاورميانه به نام خود و ارتش جمهوري اسلامي ايران به ثبت رساند که با انعکاس گسترده اي در رسانه هاي خارجي به خصوص 'اسکاي دايوينگ' نشريه بين المللي تخصصي چتربازي مواجه شد.
پاينده به دنبال کسب افتخارات متعدد به مناسبت 29 فروردين در سال 1388 با يک چتر استاندارد براي بار دوم از ارتفاع 240 متري برج ميلاد تهران، با موفقيت اين پرش را به پايان رساند.
همچنين سومين رکورد وي به مناسبت 29 فروردين سال جاري به صورت انفرادي از ارتفاع 105 متري پل قطور در شهرستان خوي انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس