کد خبر 446462
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

یادواره سرداران و 364 شهید ایوان به مناسبت سالروز حماسه‌ی عملیات تنگ‌کوشک در ایوان برگزار و از مقام شامخ شهدای این شهرستان تجلیل شد، سالروز حماسه‌ای که در آن همزمان با عملیات مرصاد، حماسه‌سازان مانع ورود منافقان به کشور شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آیت‌الله «غیاث‌الدین‌طه محمدی»، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، در این در مراسم اظهار کرد: این مراسم واقعا استثنایی است و این همه عشق قابل تقدیر است. اگر این یادواره‌ها و محافل شعر شهدا نباشند شهدا به مرور از یاد می‌روند و اگر شهدا از یاد بروند و خط و راه آنها فراموش شود در واقع چراغ راه را گم کرده‌ایم.هر شهید برای مکتب ما یک پرچم است و اگر این پرچم بیفتد آن مکتب هم سقوط می‌کند و ارزش‌های دینی فراموش می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه در طول تاریخ حق و باطل همیشه در مقابل هم بوده‌اند و باطل پرستان هیچگاه حاضر نیستند حتی یک خشت از حق بر جای بماند، اضافه کرد: ما باید قدر این مراسم و مجالس را بدانیم شما با این حضور کم نظیر خود در ثواب شهادت 364 شهیدی که امروز یادواره شان را برگزار کردیم شریک هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد کرد: شهید وقتی به درجه شهادت می‌رسد همه حجاب‌ها برای او کنار می‌رود و همه و حتی پیامبران را شفاعت می‌کند، اگر حمایت شهدا و بسیجیان نبود امروز ما نمی‌توانستیم با این اقتدار با دنیا صحبت کنیم و ما عظمت و قدرت امروز خود را مدیون شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد لروند»، امام جمعه‌ ایوان هم در این یادواره گفت: شهر ایوان با نام حماسه و مردانگی و غیرت همراه است و همه کسانی که با نام ایوان آشنا هستند می‌دانند این مردم در طول دفاع مقدس سه حماسه بزرگ، سارات سومار، تنگه کوشک و حماسه 18 و 19 خرداد را آفریدند.

وی افزود: در همان روزی که رزمندگان غیور سپاه اسلام حماسه مرصاد را آفریدند، دشمن تا 25 کیلومتری شهرستان ایوان آمد و دلاورمردانی با غیرت از ایوان، حماسه‌ای بی‌نظیر را در تنگه کوشک خلق کردند و این مردم، مردانه چندین دستگاه از تانک‌های رژیم بعث را به قعر تنگه کوشک فرستادند و 16 نفر از فرماندهان و افسران بعثی را به اسارت درآوردند.

«حسین کلانتری» معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: اگر نبودند شهدای غیور سارات، کوشک، شاخ شمیران و 18 خرداد و اگر نبودند شهید جاسم امامی‌ها و جوهر مرادی‌ها و نوری‌ها و پیرحیاتی‌ها، شاید امروز سرنوشت ما طور دیگری رقم می‌خورد.

وی یادآور شد: شهدای هسته‌ای نقشه راه را از این شهدا گرفتند و اگر ما امروز با قدرت و صلابت صحبت می‌کنیم و اگر تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل 6 قدرت برتر دنیا می‌ایستند به پشتوانه خون این شهداست که قفل زنگ زده مذاکرات با کلید تدبیر گشوده می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس