کد خبر 446385
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

در ادامه مخالفت‌های جمهوریخواهان با مذاکرات هسته‌ای ایران، «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری این حزب برجام را برای آمریکا و متحدانش «وحشتناک و فاجعه» دانست.

نامزد جمهوریخواه: برجام وحشتناک و فاجعه است

به گزارش مشرق، یک نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت از «برجام» و مفاد آن انتقاد و آن را «فاجعه و وحشتناک» توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» میلیاردر و  نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با حمایت از اظهارنظر جنجالی «مایک هوکابی» دیگر نامزد این حزب در قیاس «برجام» و «هولوکاست» گفت: «من مشکلی با آن ندارم. فکر می‌کنم او یعنی هوکابی یک شخص بسیار خوبی است. شنیدم برخی گفتند "او چرا این لحن را استفاده کرد". من دیدم که جب بوش هم این را گفت البته جب بوش را هم شخص خوبی می‌دانم اما مساله مربوط به لحن و ادبیات نیست».

وی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه «فاکس نیوز» با اشاره به برجام افزود: «فکر می‌کنم این یک توافق فاجعه‌بار و ناقص است. ما حتی ۴ نفر از افراد و مردممان را پس نگرفتیم. ما هیچ چیز نگرفتیم. آنها چند سال قبل یک دانشمند هسته‌ای‌شان را پس گرفتند. ما هیچ چیز نگرفتیم».

نامزد جمهوریخواه در پاسخ به این سوال که «چرا رئیس‌جمهور اوباما و وزیر خارجه کری فکر می‌کنند این یک توافق خوب است؟»، گفت: «شاید آنها زرنگ و باهوش نیستند. من مذاکره کردن کری را دیده‌ام. من از افرادی پرسیدم آیا او زرنگ و باهوش است؟ آیا او فرد هوشمندی است؟ شاید آنها باهوش نیستند. شاید آنها مشکلی دارند. برای مثال چرا آنها می‌گویند ۲۴ روز؟ ما باید بتوانیم فورا (برای بازرسی) داشته باشیم».

تاکید و انتقاد این سیاستمدار آمریکایی از ۲۴ روز مربوط به بخشی از برجام است که بر مبنای آن قرار شده در صورت درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از یک مکان در ایران، این کشور ظرف ۲۴ روز این مجوز را صادر کرده و موضوع را حل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایزدی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    اینها مثل وهابیون احمقانه متعصب هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس