کد خبر 446281
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

علی‌رغم مشخص بودن استانداردهای بنزین یورو۴، شاخص‌های تعیین شده و آزمون‌های کنترل کیفیت از مبدأ تا مقصد برای واردات این فرآورده متغییر است؛ به‌طوری‌که در آخرین آزمون تنها دو تا سه شاخص از بنزین وارداتی ارزیابی می‌‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که هیچ نهاد و سازمان بر کیفیت بنزین وارداتی نظارت ندارد، مستندات نشان می‌دهد که آزمون کیفیت بنزین به صورت کاملاً سلیقه‌ای انجام می‌شود؛ این در حالیست که شورای عالی استاندارد، استاندارد 4904 به عنوان استاندارد اجباری بنزین یورو4 در سال 1391 ابلاغ کرده است.

هم اکنون استانداردهای پایش و ارزیابی کیفی امور بین الملل شرکت ملی نفت - به عنوان وارد کننده بنزین-٬ شرکت ملی پالایش و پخش - به عنوان متقاضی این فرآورده نفتی-٬ شرکت پالایش نفت بندر عباس و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع  و سازمان ملی استاندارد - در مقام ناظر- با آنچه که در زمان بارگیری و تخلیه محموله انجام می‌شود همخوانی ندارد و منطبق بر استاندارد  یورو 4 نیست.

 

استاندارد یورو 4 :

 استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت


 

استاندارد سازمان ملی استاندارد ( استاندارد اجباری 4904):

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

 

استاندارد امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران که به فروشندگان بنزین ارائه می‌شود:

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

 

استاندارد پایش بنزین یورو 4 توسط شرکت ملی پالایش و پخش:

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

نمونه استاندارد بنزین وارداتی در مبداء بارگیری:

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

 

استاندارد ازمایشگاه مرجع ( شرکت پالایش نفت بندر عباس – شرکت ملی پخش):


استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفتاستاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت

استاندارد‌های بنزین وارداتی آب رفت
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا مغازاچی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    با سلام اگر دقت کرده باشید هوای تهران کاملا سالم می باشد یعنی فرافکنی نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس