یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محور سفر فابیوس به تهران صرفا بر مبنای مسائل و مباحث سیاسی است.او عملکرد خوبی در رابطه با کشورمان نداشته و همواره مواضعی خصمانه در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: انتظار ما از مسئولان دولتی این بود که در سفر این آقا به تهران کمی خونسردی به خرج می‌دادند،‌ کسی خیانت او ( فابیوس) را فراموش نخواهد کرد که هموطنان ما چگونه بر اثر بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی دولت فرانسه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سفرهای مختلفی که هیئت‌های اروپایی به کشورمان داشتند هیچکدام از آنان هیچ تفاهم‌نامه همکاری با ایران امضا نکردند و مشخص است که دنبال یافتن بازار برای کسب سود بیشتر هستند و طبیعتا سفر آقای فابیوس هم به تهران فایده‌ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: دولت فرانسه دولت بدعهدی است و برای آنها منافع اسرائیل ارجحیت دارد و در مذاکرات هسته‌ای هم این بدعهدی خود را نشان داده‌اند، لذا دلیلی نداشت در چنین مقطعی که حتی حاضر هم نشده از مردم ایران عذر خواهی کندبرای او فرش قرمز پهن کنیم.

جوکار در ادامه با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران برای کسانی که با انقلاب سر ناسازگاری و خصومت دارند فرش قرمز پهن نمی‌کند، خاطرنشان کرد: سفر فابیوس به نوعی بی‌احترامی به خانواده‌هایی است که بر اثر ورود خون‌های آلوده به کشور دچار آسیب و ضایعه شدند و بهتر بود دولت در این زمینه کمی صبوری به خرج می‌داد.

وی ادامه داد: بعید می‌دانم صنعتگران و تجار ایرانی از وی برای سفر به تهران دعوت کرده باشند، چرا که محور سفر او صرفا بر مبنای مسائل و مباحث سیاسی است.فابیوس عملکرد خوبی در رابطه با کشورمان نداشته و همواره مواضعی خصمانه در پیش گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس