کد خبر 445632
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران از به‌کارگیری دو دستگاه پهباد و دوربین‌های مداربسته در مناطق حفاظت‌شده و تسریع درابلاغ افزایش جریمه شکار در استان تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدهادی حیدرزاده درباره اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از شکار غیرمجاز در استان تهران اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات ما، نزدیکی مناطق حفاظت‌شده با حوزه‌های شهری است که میزان آسیب‌پذیری مناطق را در بحث شکار بیشتر می‌کند.

وی افزود: امروز با این معضل روبه‌رو هستیم که شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده استان تهران صورت می‌گیرد؛ ما افزایش نیروهای محیط‌بان را که از برنامه‌های سال 93 بود، اجرا کردیم و در سال 94 برنامه‌های نظارت پیشرفته را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حیدرزاده ادامه داد: در این خصوص، به‌کارگیری دو دستگاه پهباد و دوربین‌های مداربسته در مناطق حفاظت‌شده را در دستور کار قرار داده‌ایم تا آمار شکار را به صفر نزدیک کنیم؛ این اقدام هم به دلیل اینکه شیوه محیط‌بانی با موتورسیکلت، خودرو گشت‌های پیاده نمی‌تواند به‌صورت مطلوب گستره پیمایش را برای نظارت و حفاظت و جلوگیری از شکار فراهم کند، انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران افزود: پهپاد و دوربین‌های مداربسته را در سال 94 به کار می‌بریم و اجرایی شدن آن به‌ صورت مطلوبی آمار شکار را کاهش می‌دهد؛ اما در کنار این روش‌های منع‌کننده، می‌توانیم از اطلاعات مردمی و جوامع محلی به‌ عنوان همیاران محیط‌زیست استفاده می‌کنیم و این مورد نیز بسیار در این امر راهگشا خواهد بود.

حیدرزاده درباره آخرین آمار دستگیری متخلفان در استان تهران اظهارداشت: تا چهارماه ابتدایی سال 94 دستگیری بالغ‌ بر40 مورد صید و شکار را داشتیم که در این موارد، پنج قبضه تفنگ شکاری و تعدادی تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران حیدرزاده تصریح کرد: امیدواریم با افزایش جریمه شکار که تصویب شده، ولی هنوز ابلاغ نشده است، شاهد اقدامات بازدارنده در این حوزه باشیم و ابلاغ این قانون تأثیرات خود را خواهد داشت و به‌عنوان یک عامل بازدارنده بی‌تأثیر نخواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    احسنت. در کل کشور و مرزها اجرا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس