معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در صورتی که دیپلماسی حقوقی و تجاری ورود ایران به بازار ۱۱۰میلیارد دلاری پهپاد در دنیا فراهم شود ما توان جذب یک‌پنجم این بازار یعنی تقریباً معادل فروش نفت را داریم.

به گزارش مشرق، عادل پیغامی در نشست اقتصادی الگوی باز کردن گره تحریم در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: در سالهای گذشته رویکردهای پوپولیستی در خرده رسانه‌ها مطرح شده و اقتصاد ایران را در عرصه اقتصادی و توسعه‌ای آزار داده است.

وی افزود: خرده جریان پوپولیستی در حال حاضر تحریم‌ها را به‌نحوی مطرح می‌کنند که مسیر کشور به‌شکل مناسبی هدایت نمی‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به دانش تولید پهپاد در ایران گفت: صنعت پهپاد 110 میلیارد دلار در دنیا بازار و گردش مالی دارد و ما جزو چند کشور پیشرفته در این زمینه هستیم به‌طوری که در دو سال گذشته در سفر مقامات کشور به روسیه به آقای پوتین پهپاد هدیه شد، زیرا روسیه امکان تولید پهپادی که به‌طور همزمان بتواند موشک پرتاب کند ندارد و در چشم‌انداز 2020 این هدف را برای خود مشخص کرده است.

پیامی گفت: پهپادها علاوه بر کاربرد نظامی استفاده وسیعی در عرصه کشاورزی و جغرافیایی دارد اما ما در این بازار میلیارد دلاری حضور نداریم.

وی افزود: در صنایع دفاعی به‌صورت گلخانه‌ای توانمندی دانش فنی پهپاد را داریم اما متأسفانه این مرز به یک بن‌بست علوم انسانی خورده است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: حاکمان و دولتمردان اعم از قوه مجریه و مقننه شرایط حقوقی و اقتصادی ورود ایران را به بازارهای جهانی فراهم کنند.

پیامی افزود: دیپلماسی حقوقی و تجاری برای ورود ما به بازارهای جهانی در این زمینه نیازمند فراهم شدن شرایط لازم است.

وی بیان کرد: ایران به‌راحتی می‌تواند یک‌پنجم بازار پهپاد در جهان را به دست آورد و بالغ بر درآمدهای نفتی از فروش پهپاد درآمد داشته باشد. حال این سؤال مطرح می‌شود که ما این شرایط را دنبال نکرده و نمی‌کنیم و توجهات لازم به این فرصت نمی‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: براساس اسناد موجود دشمن در حال طراحی ترتیبات نهادی و حقوقی بین‌المللی است که ساخت پهپاد در دنیا را محدود کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس