کد خبر 445611
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

شیخ الازهر در دیدار با وزیر دفاع فرانسه آمادگی خود را برای آموزش علمای دینی در کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه جهت مقابله با تندروی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری العربیه اعلام کرد: احمد الطیب، شیخ الازهر در دیدار با ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که به قاهره سفر کرده بود، گفت: الازهر قدردان حمایت دائم فرانسه از مصر به ویژه نیروهای مسلح این کشور و مبارزه آن‌ها با پدیده تروریسم و تندروی است؛ پدیده‌ای که مثل سرطان در حال گسترش است.

وی گفت: ما خواهان مشارکت و همکاری بیشتر دو کشور در این زمینه هستیم به ویژه اینکه الازهر روابط علمی و فرهنگی با فرانسه دارد و برخی رهبران الازهر در بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه درس خوانده‌اند.

الطیب تاکید کرد: الازهر آماده آموزش ائمه جماعت و علمای دینی در کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه برای مقابله با تروریسم است که براساس برنامه ویژه‌ای که نیازهای جوامع آن‌ها را برآورده و آن‌ها را برای مقابله با چالش‌های عصر کنونی آماده کند، اجرا خواهد شد.

لودریان نیز از الازهر به دلیل اقدامات و جایگاه و تاثیر بزرگی که در تمامی جهان دارد قدردانی و اعلام کرد که طرح الازهر را به مسئولان کشور خود منتقل می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس