کد خبر 445011
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود به کنیا گفت که آماده همکاری بیشتر برای مقابله با الشباب است اما از حقوق همجنس‌گرایان نیز حمایت کرد و گفت که در هیچ کشوری در آفریقا نباید تبعیض جنسیتی صورت گیرد.

حمایت اوباما از همجنس‌گرایان در کنیا و آفریقا
به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در جریان نخستین سفر خود به سرزمین پدری‌اش، کنیا به مساله مقابله با فساد مالی در این کشور آفریقایی اشاره کرد و گفت: اختلاس و فساد مالی بزرگترین مانع در رشد تجارت در سراسر آفریقا محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در این سفر به دنبال تقویت روابط اقتصادی با قاره سیاه است و به همین خاطر اوایل روز شنبه در یک کنفرانس با حمایت مالی آمریکا شرکت کرد تا کارآفرینی را در قاره آفریقا تشویق کند.

اوباما همچنین درباره اوضاع امنیتی با اوهورو کنیاتا، همتای کنیایی خود گفت‌وگو کرد و درباره تهدید الشباب در این کشور به سخنرانی پرداخت.

وی در یک نشست خبری مشترک با اشاره به کمک‌های بیشتر واشنگتن به کنیا گفت: ما به دنبال کاستن عملیات شبه نظامیان الشباب و همکاری میان سومالی و کنیا برای مقابله با این گروه هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا در صحبت‌هایش به مساله "رعایت حقوق همجنس‌گرایان" نیز اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک آفریقایی-آمریکایی درباره آنچه که علیه همجنس‌گرایان در آفریقا صورت می‌گیرد نگران هستم. در هیچ یک از کشورهایی قاره سیاه نباید به تبعیض جنسیتی پرداخته شود.

در کنیا همانند بسیاری از کشورهای آفریقا همجنس گرایی ممنوع است. ویلیام روتو، معاون رئیس جمهوری کنیا در مه 2015 گفته بود که همجنس گرایان در کشور جایی ندارند.

در همین حال، رئیس جمهوری کنیا نیز گفته که مساله همجنس گرایی مهمترین دغدغه مردم این کشور نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    کمتر از این اراذل خبر بزارید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس