کد خبر 444849
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دمای هوا دربیشتر نقاط کشور تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید ناپایداری به شکل رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید محلی در استان‌های واقع در زاگرس‌ مرکزی و جنوبی شامل چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، شرق لرستان، برخی نقاط در استان فارس و شمال بوشهر، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی،  روزهای یکشنبه و دوشنبه  از وسعت منطقه ناپایداری در دامنه‌های زاگرس مرکزی کاسته شده و ناپایداری‌ها عمدتا در دامنه‌های زاگرس جنوبی در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت:  طی دو روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور تداوم خواهد داشت و در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:  همچنین با افزایش سرعت وزش باد از بعدازظهر یکشنبه بر روی عراق، در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور احتمال رخداد گرد و غبار وجود دارد.

وی افزود:تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر افزایش تدریجی دمای هوا دربیشتر نقاط کشور تا پایان هفته است و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرق دریای عمان و سواحل جنوب شرقی سیستان و بلوچستان مواج خواهد بود.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف در بعدازظهر، همراه با افزایش ابر در ارتفاعات، بارش پراکنده گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت  ۳۶ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس