کد خبر 444833
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

مسئول یک گروه وابسته به داعش که در زمینه انتشار مقالات و نیز جذب نیرو و و اعزام آنان به سوریه و عراق فعالیت می‌کرد به همراه همسرش در استانبول دستگیر شد.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی ترکیه یکی از سرکرده‌های گروه تکفیری داعش را در شهر استانبول بازداشت کردند.

براساس این گزارش، مأموران امنیتی و اطلاعاتی روز گذشته «خالص بایانجوک» ملقب به «ابو حنظله» را به اتهام تلاش برای جذب نیرو برای گروه داعش دستگیر کردند.

ابو حنظله مسئول یک گروه وابسته به داعش در شهر استانبول بود و در زمینه انتشار مقالات در حمایت از داعش در رسانه‌های وابسته به این گروه و نیز جذب نیرو و و اعزام آنان به سوریه و عراق فعالیت می‌کرد.

بازداشت مسئول جذب داعش در استانبول +عکس

نیروهای امنیتی همچنین همسر ابو حنظله را نیز بازداشت کردند. وی در سال ۲۰۱۴ نیز به ظن همکاری با گروه القاعده دستگیر و پس از مدتی آزاد شده بود.

منابع خبری افزودند: مأموران امنیتی در چارچوب ادامه عملیات گسترده بر ضد سازمان های تروریستی گروه داعش، پ ک ک و گروه چپگرا موسوم به جبهه حزب انقلابی آزادیبخش خلق در شهرهای مختلف ترکیه، تاکنون صدها نفر را در شهر استانبول به ظن همکاری و عضویت در این گروهها بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین مقادیر سلاح و مهمات در شهر استانبول کشف و ضبط کردند.

در کنار بحران‌های امنیتی که ترکیه این روزها شاهد آن است بسیاری از مردم نگران هستند که کشورشان به جولانگاه جدید تروریست‌ها تبدیل شود از این رو از دولت می‌خواهند سیاست خارجی خود را تغییر دهد و در مسایل سوریه دخالت نکند.

اوضاع ترکیه به سوی بی‌ثباتی در داخل پیش می‌رود و این کشور نمی‌تواند از خطر تروریسمی که خود از آن حمایت کرده است برکنار باشد.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    مسول گزینش داعش....! ترکیه اینکارا رو میکنه اعتراض های داخلی بخوابه بعدش همه آزاد میشن.
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    سياه مثل فكرشان سياه مثل راهشان سياه مثل آيينشان
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    کثافت عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس