وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مقابل اقدام های غیرقانونی و خودمحوری همچنین حاشیه سازی انجمن خوشنویسان قاطع و جدی می ایستیم.

به گزارش مشرق، علی جنتی در دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان ایران که روز پنچ شنبه در تالار وحدت برگزار شد، گفت: ایرانیان با کلام چنان می کنند که گویی کیمیا یافته اند و صورت ملفوظ و مکتوب آن را چونان دو بال توأمان، عزیز می داشته اند.

وی افزود: کافی است به صدرنشینی و قدربینی شاعران و ادبیان و کاتبان و خوشنویسان نظری بیندازیم ، این تاریخ بلند و با شکوه، یکسر، نگارخانه ی این معناست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: اگر امروز ما ریشه در چشمه گوارای دیروز نداشته باشد و شوق رسیدن به فردا را در دل نپرورید و به تغافل بگذرد، پژواک افسوسش تا دوردست های آینده خواهد ماند و اگر به بهانه عدالت، اسباب عداوت فراهم آورد نشان تاک و تاک نشان را به باد نسیان خواهد سپرد.

وی گفت: باید بر اساس رأی مراجع ذیصلاح و قانونی میان نهاد قانونی و نهاد برساخته تمیز داده شود و بجای تشتت و تشکیک میان دو نام یکسان، سامانی اتخاذ شود تا انجمن خوشنویسان ایران به عنوان قدیمی ترین انجمن هنری کشور با سابقه درخشان 65 ساله با ساختار سالم و یکپارچه به حیات خود ادامه دهد و در معنای انجمن بودن فرصت همراهی، تضارب آرا و ارتقای معرفت هنری را بیافرند.

جنتی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند بر اساس سوابق و فعالیت های انجام شده در 20 ماهه گذشته، با قاطعیت و جدیت در مقابل هر اقدام غیرقانونی و هرگونه خودمحوری بایستد. بدیهی است کسانی که از حضور در این مجمع سر باز زده اند خود مسئول تصمیمات و اقدامات و عهدشکنی خود خواهند بود.

وی گفت: اینجانب به عنوان خدمتگزار اهل فرهنگ و هنر و به عنوان دوستدار هنر قدسی خوشنویسی و شهروندی که اعتلای این انجمن را خواهان است؛ از همه شرکت کنندگان عزیز می خواهم که کلیه اعضای این مجمع و منتخبان نهایی آن با اغتنام فرصت و شناخت زمان به اصلاح اساسنامه و ساختار انجمن پرداخته و آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جنتی در پایان با تاکید براینکه ساختار و سازمان زمینه ساز تحول درست و پویایی هر انجمن در مسیر زمان و مقدمه ای برای پرداختن به چالش ها و پرسش های موجود به امید دستیابی به فردای شایسته هنر و هنرمندان ایرانی، خاصه در عرصه خوشنویسی است، افزود: من عمیقاً باور دارم انجمن های کارآمد و استوار بهترین دستیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق برنامه ها و رشد و توسعه فرهنگ و تمدن این سرزمین و بهترین گزینه برای واسپاری کار اهل هنر به هنرمندان خواهد بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس