کد خبر 444270
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه کسانی که اجازه ساخت و ساز در این مناطق را داده‌اند باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم وارد شود.

به گزارش مشرق، حادثه سیل و طوفان بعدازظهر یکشنبه گذشته که به منطقه کن و سولقان نیز رسید،‌ بهانه‌ای شد تا بار دیگر به مغفول ماندن حریم تهران توجه شود، حریمی که براساس قوانین جزو حوزه مدیریتی شهرداری نیست؛ اما تاثیر زیادی بر شهر تهران می‌گذارد، حریمی که به قول نایب رئیس شورای شهر تهران به مانند کودکان یتیم با آن رفتار می‌شود.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به طوفان اخیردر استان‌های تهران و البرز، گفت: تغییر بستر حریم و شیوه‌های گوناگونی که سبب تشدید این سیلاب شده باید مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نکته جالب این است که مسئول صدور پروانه در منطقه کن چندی پیش با قرار وثیقه‌ای که از سوی افراد محلی ارائه شده، آزاد شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 700 واحد مسکونی 3 الی 4 طبقه خلاف قانون در بستر رودخانه کن ساخته شده است و انگار نه انگار این اقدام غیرقانونی است، گفت: ما در وقوع یک سیل نشان دادیم که غافلگیر شده‌ایم و توان مدیریت نداریم و اگر می‌خواهید مسئله حل شود با یک بولدوزر همه خانه‌های غیر مجاز را تخریب کنید.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که اجازه ساخت و ساز در این مناطق را داده‌اند باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم وارد شود.

طلایی با بیان اینکه منطقه کن و سولقان جزو حریم تهران محسوب شده و شهرداری تهران نظارتی برآن ندارد، گفت: حریم تهران به مانند بچه یتیم است که هرکسی به آن ابراز محبت می‌کند؛ اما یتیم همیشه یتیم است.

وی با بیان اینکه باید مدیریت یکپارچه برای حریم تهران ایجاد شود، افزود: حریم تهران باید متولی پیدا کند تا حرف اول و آخر را یک دستگاه بزند نه اینکه هردستگاهی حرف خودش را بزند.

طلایی با بیان اینکه شهرداری تهران در 13محله سولقان زباله جمع می‌کند؛ اما این درحالی است که براساس قانون وظیفه ای برای این کار در حریم ندارد، گفت: از لحاظ قانونی مشکلاتی وجود دارد که اگر مدیریت پکیارچه حریم ایجاد شود، این مشکلات حل نیز خواهد شد.

وی افزود: مسئولیت ساخت و سازهای منطقه کن و سولقان برعهده دهیاری و بخشداری‌ها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس