کد خبر 444255
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳

زمزمه هایی در خصوص توافق مخفی ایران و آمریکا به گوش می رسد که این بار آمریکا دست به کار شده است تا برای مردم و مسئولین شفاف سازی کند.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری، درباره برخی گزارش ها مبنی بر اینکه توافق های جانبی مخفی درباره بازرسی ها از پارچین و ابعاد نظامی احتمالی گفت:  هر آنچه را که ما در اختیار داریم،در اختیار کنگره آمریکا قرار داده ایم.

وی افزود: پرسشی که در اینجا مطرح شده است درباره مواد یا اسناد آژانس بین المللی انرژی اتمی است که ما آن را در اختیار نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: هیچ توافق جانبی یا مخفی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی  اتمی وجود ندارد که به گروه 5+1 به تفصیل گزارش نشده باشد.

جان کربی گفت: این نوع تنظیمات فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، روشی استاندارد است که به صورت علنی یا برای کشورهای دیگر منتشر نمی شوند اما کارشناسان ما با آن آشنا و مشکلی با محتوای آن ندارند  و ما خوشحال خواهیم شد اگر  در جلسه محرمانه در کنگره درباره آن صحبت کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:اسنادی که ما در اختیار کنگره قرار داده ایم تمامی اسناد مربوط به این توافق شامل ضمایم و ارزیابی راستی آزمایی است.

این مقام آمریکایی در پایان عنوان کرد: همه چیزهایی را که ما درباره این توافق در اختیار داشتیم،برای کنگره فراهم کرده ایم و باید اشاره کنم که بیشتر این اسناد هم اکنون به صورت آنلاین در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس