شب گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش خبرگزاری نسیم و غیر دقیق خواندن توضیح دکتر ظریف در پاسخ به سوال ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در زمینه کاربرد کلمه تعلیق در برجام، گفت: توضیح دکتر ظریف در مورد تحریم‌های شورای امنیت بوده و در برجام در مورد تحریم های شورای امنیت عبارت تعلیق ذکر نشده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس درباره استفاده از واژه «تعلیق تحریم‌ها» در متن برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: اصلا تعلیق در هیچ جایی نیامده، در هیچ جای برجام تعلیق نیامده است و هرکسی تعلیق ترجمه کرده‌ است اشتباه ترجمه کرده است؛ هیچ جای برجام تعلیق نیامده است؛ کلمه تعلیق در برجام وجود ندارد. لغو کرد و دیروز هم لغو کرد، لغو تمام شد، دیروز لغو کرد و تاریخ اجرای لغو همانگونه که عرض کردم زمانی است که آژانس گزارش دهد ما این اقدامات کمی را انجام دادیم؛ تعلیقی در قطعنامه و برجام وجود ندارد.

اما امروز عراقچی در نشست خبری خود در توجیه این اشتباه ظریف به جای توضیح صادقانه درباره اشتباه وزیر خارجه و عذرخواهی بابت آن از مردم،  در اظهاراتی توجیه گرانه گفت منظور وزیر خارجه تحریم های شورای امنیت بوده است!

با این حال نسیم فایل صوتی سخنان ظریف در مجلس را منتشر کرده که پس از شنیدن آن مخاطبان می توانند به صحت ادعای وزیر محترم خارجه و معاون وی پی ببرند:

 

به دنبال این اظهارات دکتر ظریف، بررسی‌ها مشخص کرد که در متن برنامه جامع اقدام مشترک، چهار بار از لفظ "تعلیق Suspend" استفاده شده است که همه آنها نیز مربوط به بخش تحریم‌های علیه ایران است. همچنین ۱۱ بار از لفظ "توقف موقت Cease" استفاده شده است.

{$sepehr_album_28949}


با این حال، شب گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص گزارش اخیروغیر دقیق خواندن توضیح دکتر ظریف در پاسخ به سوال ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در زمینه کاربرد کلمه تعلیق در برجام، گفت: توضیح دکتر ظریف در مورد تحریم‌های شورای امنیت بوده و در برجام در مورد تحریم های شورای امنیت عبارت تعلیق ذکر نشده است. (منبع: سایت رسمی وزارت خارجه)

امروز هم دکتر سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه  در یک نشست خبری در خصوص حضور دکتر ظریف در مجلس و سخنان وی گفت: آقای ظریف گفت در هیچ جای توافق درباره تحریم‌های سازمان ملل از تعلیق استفاده نشده است.
منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    آقا ممنون لطفا درباره remove هم توضیح دهید که فقط برای اشخاص بکار رفته!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس