کد خبر 443876
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

نیروهای مردمی شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» سوریه شب گذشته موفق شدند حملات شدید عناصر تروریستی گروهک «جیش‌الفتح» ‌را دفع کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای مردمی شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» سوریه شب گذشته با دفع شدیدترین حملات تروریست‌های «جیش الفتح»، موفق شدند با هدف قرار دادن تروریست‌ها با موشک «فیل» صدها تن از آنان را در اطراف منطقه «دیرالزغب» به خاک و خون کشیدند.

 به گزارش فارس، گروه تروریستی جیش الفتح که هشت روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود برای کاهش فشار به تروریست‌های شهر زبدانی، حملاتی را علیه دو شهرک محاصره شده «الفوعه» و «کفریا» آغاز کرد، با تنگ شدن عرصه بر تروریست‌ها در زبدانی، حملات و تحرکات خود علیه مردم را شدت بخشید.

بر اساس این گزارش، عناصر تروریستی جیش الفتح شب گذشته در هشتمین روز عملیات خود، یکی از سنگین‌ترین حملات خود را از چهار محور به سمت دو شهرک الفوعه و کفریا آغاز کرده و همزمان با حملات زمینی صدها موشک و خمپاره را به سمت این دو شهرک شلیک کردند.

نیروهای مردمی شهرک‌های الفوعه و کفریا بویژه در منطقه دیر الزغب به مقابله با حملات تروریست‌ها برخاسته و از سلاح‌های جدیدی از جمله موشک «فیل» استفاده کردند. در جریان عملیات نیروهای مردمی در اطراف دیرالزغب، صدها تن از تروریست‌ها کشته شدند.

این گزارش حاکی است که نیروهای مردمی عملیات را از دو محور علیه تروریست‌ها آغاز کردند. در محور نخست با حمله به تروریست‌ها در اطراف دیرالزغب، بیش از 50 تن از آنان را کشته و 15 نفر دیگر را به اسارت گرفتند. در محور دوم نیز نیروهای مردمی در اطراف منطقه «الصواغیه» موفق شدند بیش از 30 تن از تروریست‌ها را از پای درآورند.

در حملات خمپاره‌ای، موشکی و تک‌تیراندازهای تروریست‌ها طی هشت روز گشته نزدیک به 15 تن از اهالی و نیروهای مردمی دو شهرک الفوعه و کفریا به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این گزارش حاکی است که همزمان با حملات شدید تروریست‌ها در چند روز گذشته، شماری از اهالی الفوعه و کفریا که در دمشق ساکن شده‌اند؛ روز گذشته (سه شنبه) به نشانه اعتراض به عملکرد سازمان ملل و درخواست از دولت سوریه برای کمک رسانی به خانواده‌های خود در الفوعه و کفریا در مسیر فردوگاه بین‌المللی دمشق تظاهرات کردند.

در پی مقاومت نیروهای مردمی و ایستادگی شب گذشته در مقابل حملات تروریست‌ها، شدت حملات از صبح امروز کاهش یافته و تنها درگیری‌های پراکنده‌ای در چهار محور اطراف دو شهرک الفوعه و کفریا گزارش شده‌اند. نیروهای مردمی هم اکنون در حالت آماده باش کامل بوده و با محکم کردن مواضع خود در اطراف دو شهرک، خود را برای حملات احتمالی تروریست‌ها در ساعات و روزهای آینده آماده شده‌اند.

گروه تروریستی جیش الفتح با صدور بیانیه‌ای هدف از حملاتش به دو شهرک محاصره شده الفوعه و کفریا را پاسخ به عملیات نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه در پاکسازی شهر زبدانی اعلام کرده بود.

نزدیک به چهار ماه است که حدود 8000 عنصر تروریستی جیش الفتح پس از تصرف بخش‌هایی از استان ادلب، دو شهرک الفوعه و کفریا را کامل از چهار جهت محاصره کرده‌اند.

ارتباط این دو شهرک فقط از طریق آسمان است که نیروی هوایی ارتش سوریه با بالگرد برای مردم نیازهای ضروری مانند غذا، دارو و سلاح و مهمات پرتاب می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    وعده خداوند عملی خواهد شد و طناب ظلم و ستم از کلفتی پاره خواهد شد . خداوند شما مظلومان را موفق و منصور خواهد کرد انشاءالله .گرچه از شما دوریم ولی همواره دلمان به یاد شماست و شما را دعا میکنیم . یا صاحب الزمان ادرکنی
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    خدایا تو غیاث المستغیثینی به فریاد مردم مظلوم فوعه و کفریا برس
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    یه گزارش کلی بده ببینیم سوریه از دست رفته یا نه مشرق جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس