متعاقب حصول تفاهم هسته ای بین تهران و کشورهای ۱+۵ دورنمای جدیدی از سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران را به تصویر می کشد.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد: دولت لندن قرار است در روز جمعه این هفته پاسخگوی تجار و صاحبان مشاغل درباره استفاده از فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در ایران باشد.

در همین راستا، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلستان گفت: شرکت های انگلیسی این حقیقت را به درستی دریافته اند که توافق به دست آمده – چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش برود- منجر به رفع تدریجی تحریم ها و همچنین آزادی بخش عظیمی از دارایی های بلوکه شده ایران می شود.

انتظار می رود که مسئولیت این جلسه تشریحی را «سیمون گس» سفیر سابق بریتانیا در ایران و یکی از افراد حاضر در روند مذاکرات هسته ای بر عهده بگیرد اما هاموند درباره اینکه چه مشاغلی در این جلسه شرکت خواهند داشت توضیحی ارائه نداد.

هاموند تصریح کرد: شرکای اروپایی ما از پیش علاقه خود را به سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند و شرکت های انگلیسی نیز هرچه که در توان دارند انجام می دهند تا توقعات ایران را در عرصه واردات به حدی که مجاز باشد براورده کنند.

به عقیده هاموند تمرکز اصلی ایران در حوزه سرمایه گذاری بر روی اکتشاف منابع بیشتر نبوده و بیشتر بر ارتقاء زیرساخت های مرتبط با ذخایر هیدروکربنی است تا تولید را در این حوزه بالا ببرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس