کد خبر 443612
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

صدر اعظم سرزمین ژرمن‌ها و حزب متبوع وی یعنی حزب دموکرات مسیحی آلمان از اصلی‌ترین و سرخت ترین طرفداران رژیم اشغالگر قدس و جنایات این رژیم غاصب در خاورمیانه محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق، اتفاقی که اخیرا در شهر روستوک آلمان و در جریان پخش زنده برنامه تلویزیونی آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور رخ داد، بار دیگر پرده از ماهیت سیاستمداران غربی برداشته است. ماجرا زا این قرار بود که صدراعظم آلمان پس از آن که در یک برنامه زنده تلویزیونی به نوجوان فلسطینی پناهجو گفت نمی‌تواند جلوی اخراج او و خانواده‌اش را از کشور بگیرد مورد انتقاد شدید رسانه ها و شهروندان آلمانی قرار گرفت.

مرکل در پاسخ این دخترپناهنده  14 ساله فلسطینی که نگران اخراج خود و خانواده اش از آلمان بود با خونسردی کامل اعلام کرد که "سیاست" پیچیدگی های خاص خود را دارد! همین جواب سرد مرکل کافی بود که اشک دختر فلسطینی سرازیر شود و صدر اعظم آلمان نیز از ترس رسوایی بیشتر در مقابل دوربینهای تلویزیونی به سمت وی رفته و از این دختر دلجویی کند.پس از آن نیز وزارت امو رخارجه المان از اعطای پناهندگی کامل به این دختر فلسسطینی خبر داد تا بلکه ماجرا به طور کلی فراموش شود.

واقعیت امر این است که آنگلا مرکل صدر اعظم سرزمین ژرمنها و حزب متبوع وی یعنی حزب دموکرات مسیحی آلمان از اصلی ترین و سرخت ترین طرفداران ریم اشغالگر قدس و جنایات این رژیم غاصب در خاورمیانه محسوب می شوند. کارنامه سیاه مرکل در زمان جنگ غزه به خوبی بیانگر چنین موضوعی است. درست در زمانی که زنان و کودکان بیگناه فلسطینی هدف موشکهای رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به خاک و خود می غلتیدند، مرکل این موضوع را عادی قلمداد کرده و آن ر مصداق دفاع صهیونیستها از اسرائیل می دانست! البته مرکل نیز به مانند دیگر سیاستمداران غربی پس از مدتی ناچار شد جنایات صهیونیستها در غزه را محکوم کند اما بر همگان مسجل بود که صدر اعظم آلمان دل پردردی از مقاومت ملت فلسطین در مقابل دهه ها اشغالگری صهیونیستها دارد.

لابی های دموکرات-صهیونیست و سوسیال صهیونیست هر دو حضور فعالی در آلمان دارند. آنگلا مرکل در طول حدود ده سال حضور مستمر خود در قدرت از هیچ گونه اقدامی در راستای تقویت صهیونیستها فروگذار نکرده است. برلین نه تنها از تل آویو، بلکه از لابی های وابسته به تل آویو در آلمان و اروپا نیز حمایت می کند. انتقاد از رژیم صهیونیستی خط قرمزی است که مرکل و دیگر اعضای حزب دموکرات مسیحی آلمان نسبت به آن پایبند هستند.

هم در دوران نخست وزیر ایهود اولمرت و هم در دوران نخست زیر نتانیاهو، سایه حمایتهای آنگلا مرکل بر سر تل آویو گسترده بود. این حمایتها، بیشتر جنبه های امنیتی و سیاسی و بعضا جنبه نظامی داشت. در جریان 4 شکست متوالی رژیم اشغالگر قدس از مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین (از سال 2006 میلادی تا کنون) نام مرکل نیز به عنوان یک شکست خورده تمام عیار مورد رصد و ارزیابی مطبوعات و تحللیگران دنیا قرار گرفته است. حمایتهای همه جانبه مرکل از نتانیاهو و اولمرت این روند را تقویت می کرد.

فارغ از همه این موارد، صدر اعظم آلمان سعی دارد در ظاهر و در مقابل افکار عمومی خود را فردی بشردوست جلوه دهد! با این حال اتفاقی که اخیرا در شهر روستوک آلمان و در قبال یک دختر فلسطینی رخ داد، تلاشهای مرکل برای ادامه این بازی مزورانه را نقش بر آب ساخت. مرکل با اعطای پناهندگی سریع به این دختر فلسطینی در صد محو تبعات و عواقب ناشی از گریه جانسوز این دختر فلسطینی است اما به نظر می رسد تلاش خانم صدر اعظم بیهوده است!

صدر اعظم سرزمین ژرمنها بابت حمایتهای مستمر خود از جنایات رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه باید به همه مسلمانان پاسخگو باشد. دیگر بر همگان مسجل است که مرکل تا چه اندازه ای خود را به لابی های صهیونیستی-اروپایی مرتبط دانسته و حتی بسیاری از عملیاتهای جاسوسی موساد در برلین و دیگر شهرهای اروپا با حمایت مستقیم وی صورت می گیرد.نکته قابل تامل دیگر اینکه حمایتهای تسلیحاتی صنایع نظامی آلمان از رژیم های دیکتاتوری عربی مانند آل سعود و آل خلیفه با چراغ سبز مرکل صورت می گیرد.

در این خصوص مرکل نیز تابع نظرات سران امنیتی و سیاسی تل آویو و واشنگتن می باشد. وابستگی امنیتی مرکل به آمریکا و رژیم صهیونیستی موضوعی است که حتی بسیاری از شهروندان آلمان نیز نسبت به آن تنفر دارند. میزان تنفر شهروندان آلمانی از رژیم صهیونیستی در نظرسنجی سال نوامر سال گذشته  میلادی به حدود 70 درصد رسیده است.این خود بیانگر عمق نفرتی است که در جامعه آلمان نسبت به صهیونیستها وجود دارد. نفرتی که به زودی گریبان مرکل را نیز خواهد گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس