کد خبر 443607
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۱

نیروی هوایی آمریکا روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای، از شرکت‌های بخش خصوصی این کشور برای کمک به پروژه تقویت توان بمب‌های سنگرشکن، دعوت کرد.

به گزارش مشرق، تنها یک هفته پس از آنکه ایران و گروه موسوم به گروه 1+5، مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین اتریش جمع‌بندی کردند، وزارت دفاع آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای، از قصد خود برای تقویت بمب‌های سنگرشکن این کشور خبر داد.

پیش از این مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که یکی از اصلی‌ترین اهداف توسعه و تقویت این بمب‌ها، استفاده از آن‌ها در صورت لزوم در برابر ایران و برای هدف قرار دادن سایت غنی‌سازی فردو است.

این سایت که بر اساس سند وین قرار است به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل شود، زیر زمین واقع شده و به سادگی قابل هدف قرار دادن نیست.

به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا، در اطلاعیه خود از شرکت‌های خصوصی آمریکایی برای مشارکت در پروژه تقویت توان مکان‌یابی و تحلیل «اهداف دشوار و قرار گرفته در عمق زمین»، دعوت کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است که این آزمایشگاه «علاقمند به ایجاد طرح‌های بلند مدت منتج به دستیابی به روش‌‌های خلاقانه برای ارزیابی عملی، مکان‌یابی و شناسایی» تأسیسات زیرزمینی است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که واشنگتن تاکنون توانسته بمب سنگرشکنی به وزن 30 هزار پوند تولید کند که قدرتمندترین بمب غیرهسته‌ای جهان و مناسب هدف قرار دادن اهداف زیرزمینی است.

با این وجود، نیروی هوایی آمریکا می‌گوید به دنبال یافتن راه‌هایی جهت افزایش کارایی و دقت این نوع از بمب‌ها به خصوص برای هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی زیر زمینی است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در یک هفته گذشته چند بار از تریبون‌های مختلف گفته است که وظیفه دارد گزینه نظامی را در برابر ایران حفظ کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس