همزمان با لابی گسترده کاخ سفید در کنگره برای جلب حمایت قانونگذاران آمریکایی از توافق با ایران، حدود ۶۰ نفر از سران ارشد امنیت ملی آمریکا نیز از توافق وین حمایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در حالیکه پیشتر گزارش هایی از حمایت یبش از 100 دیپلمات بازنشسته آمریکایی از توافق اخیر 1+5 با ایران در وین منتشر شده است، روز گذشته (دوشنبه) نیز نامه ای از سوی 60 رهبر ارشد امنیت ملی و سفیر و سران نظامی و وزرای و مشاوران سابق دولت آمریکا مبنی بر حمایت از این توافق منتشر شد.

این نامه توسط گروهی از جمهوریخواهان و دموکرات ها و از جمله «مادلین آلبرایت» وزیر سابق اسبق آمریکا، «زبیگنیو برژینسکی» و «برت اسکوکرافت» مشاوران سابق امنیت ملی دولت واشنگتن و «میشل فلورنوی» از مقامات دفاعی سابق آمریکا و «توماس پیکرینگ» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، روسیه، هند و سازمان ملل امضا شده است.

در متن این نامه آمده است: ما بر این باوریم که بدون این توافق، خطرات به مراتب بزرگ تری پیش روی امنیت آمریکا و دوستان واشنگتن قرار می گرفت و ما همچنین از هیچ گزینه جانشین عملی دیگری از سوی کسانی که مخالف اجرای این توافق هستند، مطلع نشده ایم.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که ایران و 1+5 هفته گذشته در وین به توافق رسیدند و شورای امنیت سازمان ملل نیز روز گذشته با اکثریت آراء این توافق را تصویب و مجوز انجام مجموعه ای از اقدامات که به پایان تحریم های مصوب سازمان ملل علیه ایران ختم منجر می شود را صادر کرد.

در حال حاضر کاخ سفید به شدت در حال لابی در کنگره است تا حمایت قانونگذاران از این توافق را جلب کند؛ کنگره نیز در حال گذراندن 60 روز فرصت خود برای بررسی و نهایتا رای نهایی به این توافق است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس