کد خبر 443192
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

نخست وزیر عراق در مراسم تحویل نخستین جت‌های جنگنده F۱۶ در پایگاه هوایی بلد حضور یافت.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق به همراه «خالد العبیدی» وزیر دفاع و «انور حمد امین» فرمانده نیروی هوایی عراق از پایگاه هوایی بلد بازدید کردند.

این بازدید به مناسبت تحویل نخستین جنگنده‌های F۱۶ و اطلاع از آمادگی نیروهای عراقی برای اجرای مأموریت‌ها انجام شد.

نخست وزیر عراق در این مراسم تاکید کرد که این جنگنده‌ها در از بین بردن مراکز دشمن و آزادسازی وجب به وجب خاک عراق نقش خواهند داشت.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای حمایت بیشتر از عراق بر اهمیت ممانعت از ورود تروریست‌ها به عراق و توقف قاچاق نفت و آثار باستانی توسط آن‌ها تاکید کرد.

العبادی گفت: در زمانی که نیروهای ما به پیروزی‌های زیادی دست یافته‌اند دشمن بزدل دست به حمله علیه غیرنظامیان بی‌گناه می‌زند از جمله این حملات انفجار تروریستی در منطقه خان بنی سعد نینوا بود که موجب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد اما ما با تلاش‌های اطلاعاتی خود توانستیم برخی از تروریست‌هایی را که دست به چنین حمله‌ای زدند بازداشت کنیم. این تروریست‌ها هرگز راه فراری از مجازات نخواهند داشت و چنین اقدام بزدلانه‌ای تنها بر عزم و اراده ما برای از بین بردن دشمن می افزاید.

نخست وزیر عراق ضمن درخواست از تمامی گروه‌های سیاسی برای دور نگهداشتن نیروهای مسلح از اختلافات سیاسی تاکید کرد: ما با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم و این چالش‌ها وحدت موضع و همبستگی برای کمک کردن به نیروهای امنیتی را می‌طلبد.

حیدر العبادی ضمن اعلام آمادگی عراق برای همکاری با کشورهای مختلف جهان در زمینه اطلاعاتی گفت: داعش برای چندین عملیات علیه ما آماده شده بود اما تلاش اطلاعاتی و قهرمانان ما توانستند آنها را ناکام بگذارند.

{$sepehr_album_28904}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    چقدر بدبختند ...؟
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    ایران باید مجهز شدن ارتش عراق به هواپیماهای پیشرفته وغربی را با دقت زیر نظر داشته باشد همانطور که در دوران جنگ تحمیلی تا زمانی که نیروی هوایی این کشور با هواپیما های روسی وشرقی میجنگید در اکثر موارد در نبردهای هوایی برنده نیروی هوایی ایران بود ولی پس از تجهیز عراقیها به جنگنده های میراژ قدری ورق برگشت
  • محمد ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    ذوق زدگی از چهرش میباره متاسفانه کار اصلی را مجاهدین مخلص در جبهه انجام میدن یک عده سیاست مدار قدرت طلب در راس حکومت قرار میگیرن.والان این عبادی باید از آمریکا فاصله بگیره حالا آمریکا چهار تا ابو طیاره بهش داده کلی کف کرده باید از رزمنده های دفاع وطنی حمایت کنه وگرنه درسوریه داعش کلی بمباران هوائی میشه اما سرجاشه
  • هادی مشگان ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    پز دادن با اسلحه یک کشور که دشمن اصلی انها میباشد عجب نخبه‌هایی داریم ما مسلمونا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسن ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    آنقدرچاقه كه توكابين جانميشه
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    حسودی نکنید
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    این کشور زمانی دارای 70 جنگنده بود بعد از حمله آمریکا که با سیاستی غلط صدام همراه بود معلوم نیست بر سر آنها چه آمد الان نخست وزیر این کشور از تحویل 4 هوا پیما از کسانی که کشورش را ویران کردند قند تو دلش آب شده این است کار کشور های جهانسوم قدر انقلاب اسلامی را بدانیم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    ناراحتی شما بفرما درست کن تا جلوی دشمن دوام بیارن نکنه دستور می فرمایید با شمشیر بجنگند- نابغه مسلمونا
  • مخالف ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    F16اکارخانه لاکهید مارتینه کم چیزی نیست داداش توهم بودی ذوق زده میشدی.تو جنگ تسلیحات و تجهیزات مث نیروی انسانی حرف اولو میزنه
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    اگر من خلبان یکی از اینها بودم کاروان های داعش را نابود می کردم. من نمیدونم این خلبانان چکار می کنند.
  • دیده بان ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    اگه همش دست داعش نییافتاد همین تجهیزات! کلا عراق منشا نامنیه دست خودشم نیست
  • محمد ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    اف 16 جنگنده بمب افکن شاخیه ما هم بودیم ذوق زده میشدیم نیروی هوایی ما داره عقب میفته
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    باید و نباید رو من وشما تعیین نمیکنیم. مردم و دولت عراق تعیین میکنند.ضمنا اگه عبادی الان خودش رو درگیر جبهه ی غربی بکنه اونوقت صدمات بیشتری به دولت و ملت عراق وارد میاد.
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    دوست عزیز. متاسفانه با سهل انگاری و عدم تلاش .اکثر تجهیزات برتر تکنولوژیک برای غیر مسلمانان هست. زمانی که نور واقعی ایمان به دلهای مسلمین بتابه اونوقته که شاید ورق برگرده و مثل دوران شکوه اسلامی که اکثر دانشمندان جهان مسلمانان بودند بشه.. ولی فعلا اینطور نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس