مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، راهبرد دولت این کشور در مبارزه با تروریسم از جمله به کار گیری پهپاد ها در حمله به مواضع تروریست ها را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش مشرق، «مایکل فلین» مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا از راهبرد دولت این کشور در مبارزه با تروریسم از جمله به کار گیری هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و حملات هوایی به مواضع تروریست ها انتقاد کرد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره بر لزوم تغییر رویکرد در به کارگیری پهپادها از سوی ارتش آمریکا تاکید کرد. فلین که تا سال ۲۰۱۴ عهده دار ریاست آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده است یادآور شد هدف قرار دادن اهداف با پهپادها بیش از آنچه که انتظار می رود، زیانبار است.

وی تصمیم واشنگتن در حمله و اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ را «اشتباه» خواند. فلین همچنین راهبرد آمریکا در مبارزه با تروریست های داعش در عراق و سوریه را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد حملات هوایی به مواضع تروریست ها به منزله «ریختن نفت روی آتش» است.

حملات هوایی ارتش آمریکا در افغانستان و پاکستان بیشترین انتقادها را متوجه واشنگتن کرده است. در حالی که آمریکایی ها مدعی اند هدف اصلی این حملات شبه نظامیان و تروریست های القاعده هستند اما در عمل بیشترین قربانیان آن را غیرنظامیان تشکیل می دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس