کد خبر 44313
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۲

مشخصات محل تفحص و خاکسپاري 23 شهيد گمنامي که در 11 نقطه کشور و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تشييع و به خاک سپرده مي‌شوند، اعلام شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  23 شهيد گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 11 نقطه کشور از جمله استان‌هاي تهران، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي،‌ کرمانشاه، فارس و استان قم تشييع و به خاک سپرده مي‌شوند.

* مشخصات شهداي گمنام و اعلام برنامه‌ مراسم تشييع و تدفين در تهران

"شهيد گمنام 37 ساله، محل شهادت هورالعظيم در عمليات بدر "، "شهيدان گمنام 19 و 27 ساله، محل شهادت پنجوين در عمليات والفجر 4 "، "شهيد گمنام 17 ساله، محل شهادت فکه در عمليات والفجر مقدماتي "، "شهيد گمنام 24 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات بدر "، "شهيد گمنام 26 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات تک دشمن در سال 1367 "، "شهيد گمنام 20 ساله، محل شهادت هورالعظيم در عمليات تک دشمن در سال 1367 " و "شهيد گمنام 22 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات خيبر " شهدايي هستند که در بزرگترين باغ موزه دفاع مقدس کشور به خاک سپرده مي‌شوند.
مراسم وداع با اين 8 شهيد گمنام 16 ارديبهشت مصادف با شب شهادت ام‌الائمه (س) بعد از نماز مغرب و عشا در محل ستاد فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي واقع در ميدان عطار نيشابوري با سخنراني و مداحي برگزار مي‌شود و پيکر مطهر اين شهدا ساعت 9 صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) از ستاد نيروي انتظامي به سمت ميدان ونک و سپس بزرگراه شهيد حقاني و موزه دفاع مقدس تشييع و در جوار مسجد جامع خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس که به عنوان نماد مقاومت مردم سلحشور ايران است، به خاک سپرده مي‌شوند.

* 2 شهيد گمنام در دانشگاه فردوسي مشهد مقدس آرام مي‌گيرند

دانشگاه فردوسي مشهد مقدس در ايام فاطميه (س) ميزبان دو شهيد گمنام با مشخصات "شهيد 57 ساله، محل شهادت هورالعظيم در عمليات بدر " و "شهيد 16 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات خيبر " خواهد شد.
مراسم تشييع شهدا ساعت 9 صبح روز شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، از ميدان بسيج به سمت حرم حضرت ثامن‌الائمه (ع) برگزار شده و پيکر مطهر اين شهدا بر شانه‌هاي شيفتگان ولايت و شهادت تشييع مي‌شود.
مراسم وداع با اين شهداي گمنام، همزمان با نماز مغرب و عشاء روز يکشنبه 18 ارديبهشت در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه فردوسي برگزار شده و اين شهدا روز دوشنبه 19 ارديبهشت با حضور دانشجويان و مردم شهيدپرور در مقابل مسجد جامع حضرت زهرا (س) اين دانشگاه تدفين مي‌شوند.

* شهرستان سلطان آباد خراسان رضوي ميزبان شهيدان گمنام "23 و 18 ساله "

شهيدان گمنامي که 23 و 18 بهار از عمرشان گذشته بود، شهدايي هستند که در عمليات بدر به شهادت رسيده و در جزيره مجنون کشف شده‌اند؛ اين شهداي گرانقدر در سالروز شهادت حضرت صديقه کبري (س) در شهرستان سلطان‌آباد خراسان رضوي بر شانه‌هاي مردم شهيدپرور تشييع شده و در تپه مشرف به اين شهرستان به خاک سپرده مي‌شوند.

* 2 شهيد گمنام در جوار شهداي صدر اسلام و علماي شهرستان "خواف " آرام مي‌گيرند

شهرستان "خواف " خراسان رضوي در ايام فاطميه (س) ميزبان دو شهيد گمنام با مشخصات "شهيد گمنام 19 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات بدر " و "شهيد گمنام 24 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات تک دشمن در سال 1367 " است.
اين شهدا طي مراسمي بر دوش امت حزب‌الله تشييع شده و در تپه شهداي اين شهرستان که شهداي صدر اسلام و علما تدفين شده‌اند، به خاک سپرده مي‌شوند.

* شهيدان گمنام 50 و 40 ساله در شهرستان درگز خراسان رضوي آرام مي‌گيرند

"شهيد گمنام50 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات تک دشمن در سال 1367 " و "شهيد گمنام40 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات خيبر " در سالروز شهادت حضرت زهراي اطهر (س)، پارک "شادي " شهرستان درگز استان خراسان رضوي را عطرآگين مي‌کنند.

*يک شهيد گمنام در شهرستان "مه ولات " خراسان رضوي به خاک سپرده مي‌شود

بوستان "گل " شهرستان مه ولات (فيض‌آباد) استان خراسان رضوي در اين ايامي که آسمان و زمين در شهادت حضرت فاطمه (س) عزادار است، ميزبان يک شهيد گمنام که 19 سال دارد و در منطقه زبيدات و عمليات محرم به شهادت رسيده است، خواهد بود.

* شهيد 24 ساله در دانشگاه علوم پزشکي بجنورد آرام مي‌گيرد

"شهيد گمنام 24 ساله، محل شهادت شملچه در عمليات کربلاي 4 " زيبنده دانشگاه علوم پزشکي بجنورد در خراسان شمالي خواهد شد.
پيکر مطهر اين شهيد والامقام بعدازظهر امروز (جمعه) پس از ورود به بجنورد از بلوار معرفت (طالقاني) به سمت ميدان شهيد و سپس مسجد انقلاب تشييع مي‌شود.
پيکر اين شهيد گمنام همزمان با سالروز شهادت دخت نبي گرامي اسلام (ص) به سمت ميدان شهيد و سپس چهار راه شهدا تشييع شده و سپس براي خاکسپاري به دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي در حوالي بيمارستان امام علي (ع) انتقال مي‌يابد.
اين شهيدگمنام بيست و نهمين شهيد گمنام بوده که پيکر مطهر آن در استان خراسان شمالي به خاک سپرده مي‌شود.

* شهيد گمنام 25 ساله پرچم ولايت‌مداري را در دانشگاه بيرجند به اهتزاز درمي‌آورد

پيکر مطهر "شهيد گمنام 25 ساله، محل شهادت جزيره مجنون در عمليات خيبر " ساعت 9 صبح 17 ارديبهشت همزمان با سالروز شهادت حضرت زهراي اطهر (س) از محل ميدان شهداي بيرجند به سمت ميدان ابوذر تشييع شده و طي مراسمي باشکوه با حضور دانشجويان در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه بيرجند به خاک سپرده مي‌شود.

* ابدان مطهر 2 شهيدگمنام در پادگان ابوذر به خاک سپرده مي‌شود

"شهيد گمنام، 20 ساله، محل شهادت سومار در عمليات کربلاي 6 " و "شهيد گمنام، 49 ساله، محل شهادت جزيره مجنون، در عمليات خيبر " در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه آرام مي‌گيرند.
پيکرهاي مطهر اين شهداي گمنام ساعت 11 روز چهارشنبه وارد کرمانشاه ‌شدند و ابدان مطهر اين عزيزان پس از انتقال به مرکز فرهنگي دفاع مقدس استان واقع در خيابان مؤيد جنب پارک شيرين، از ساعت 8 صبح تا 17 روزهاي چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه پذيراي زائران اين شهدا بوده است.
مراسم شب وداع با شهدا ساعت 22 جمعه 16 ارديبهشت نيز در مسجد "قبا " شهرک فرهنگيان با سخنراني آيت‌الله علماء نماينده ولي فقيه و امام جمعه کرمانشاه برگزار خواهد شد.
مراسم تشييع پيکر مطهر دو شهيد گمنام دوران دفاع مقدس ساعت 8 صبح 17 ارديبهشت از ميدان اصلي سرپل ذهاب با حضور عزاداران فاطمي به سوي حرم "احمد بن اسحاق قمي " و سپس پادگان ابوذر برگزار شده و اين ابدان مطهر پس از اقامه نماز در ميدان صبحگاه پادگان ابوذر به خاک سپرده مي‌شود.

* شهرستان فراشبند استان فارس ميزبان شهيد گمنام 19 ساله مي‌شود

"شهيد گمنام 19 ساله، که در محل شهادت جزيره مجنون در عمليات تک دشمن در سال 1367 " به شهادت رسيده است، صبح جمعه 16 ارديبهشت در مسير شيراز، کوار، فيروزآباد و فراشبند با حضور مردم ولايت‌مدار اين خطه تشييع شده و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان فراشبند خاکسپاري مي‌شود.
استان فارس تاکنون 14 هزار و 600 شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرده است.

* شهيد گمنام 19 ساله، شهرک پرديسان قم را عطرآگين مي‌کند

شهيد گمنام 19 ساله که در عمليات بدر به شهادت رسيده است، در منطقه جزيره مجنون کشف شده است، روز گذشته (پنج‌شنبه) از معراج شهداي تهران به استان قم منتقل شد و با حضور مردم شهيدپرور اين استان در شهرک پرديسان و جوار مزار مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده مي‌شود.

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از مردم هميشه در صحنه و دانشجويان اين مرز و بوم درخواست کرد که با حضور در مراسم تشييع و تدفين شهدا بار ديگر با آرمان‌هاي امام خميني (ره) و شهدا تجديد بيعت کنند
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس