کد خبر 442911
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

یک روزنامه اصلاح طلب در گزارشی مدعی شده است که محمد هاشمی یکی از افرادی بوده که به طرح حضور ۳۰ درصدی زنان در مجلس رای نداده است!

به گزارش مشرق، چندی پیش یک حزب جدید اصلاح طلب با نام حزب جمعیت زنان مسلمان نواندیش شروع به کار کرد و در اولین جلسه عمومی خود جمعی از زنان اصلاح طلب را برای سخنرانی دعوت کرد. 
 
یک روزنامه اصلاح طلب در گزارشی که از این نشست ارائه کرده،  نهضت ثبت‌نام حداکثری تا رسیدن به سهمیه ٣٠ درصدی را اولویت اصلی این زنان برای انتخابات مجلس اعلام نموده و در ادامه، صحبت های سخنرانان این نشست را نیز منتشر کرده است. این روزنامه در بخشی از گزارش خود می نویسد: سخنران بعدی «فائزه هاشمی» بود. او هم با خرده‌گرفتن از رد طرح سهمیه ٣٠ درصدی زنان از مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد که دونفر در مجمع به این طرح رأی ندادند و عامل رد شدن آن بودند. او گفت: «خودمان هم فکر می‌کردیم که چون آقای هاشمی به‌عنوان رئیس مجمع از این موضوع دفاع کرد حتما رأی خواهد آورد. ولی رأی نیاورد. با شرمندگی باید بگویم که یکی از کسانی که رأی نداده، عموی من {محمد هاشمي} بوده است. اگر می‌دانستم ایشان رأی نمی‌دهد می‌رفتیم لابی می‌کردیم! دیشب متوجه شدم که یکی از آن دونفر عموی من محمد هاشمی، بوده است.»
 
گفتنی است مولاوردی در سخنان چند روز پیش خود گفته بود: ما سعی کرده‌ایم که این مسئله را در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده تا زنان سهمیه ۳۰ درصدی در مجلس داشته باشند که متاسفانه در صحن علنی مجمع با اختلاف دو رای، رای لازم را کسب نکرد. بلافاصله با مقام معظم رهبری مکاتبه کردم که امیدوارم در زمان ابلاغ سیاست‌های انتخابات مجلس، این مسئله در نظر گرفته شود.
 
با توجه به این اظهارات مشخص است که این طرح در دولت حسن روحانی و پس از سال ۹۲ رای نیاورده است.
 
اما نکته جالب ماجرا نگاه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت و زمان انتخاب آن ها است. با توجه به حکمی که در سایت اطلاع رسانی رهبر انقلاب آمده است افراد زیر به عنوان عضو حقیقی به عضویت شورا درآمده اند: آقای غلامرضا آقازاده، آقای علی آقامحمدی، آقای محمد جواد ایروانی، آقای محمدرضا باهنر، آقای غلامعلی حداد عادل، آقای حسن حبیبی، آقای داود دانش‌جعفری، آقای پرویز داودی، آقای محسن رضایی، آقای محمدحسین صفارهرندی، آقای حبیب‌الله عسگراولادی، آقای محمدرضا عارف، آقای محمد فروزنده، آقای سیدحسن فیروزآبادی، آقای علی لاریجانی، آقای حسین مظفر، آقای حسین محمدی، آقای سیدمصطفی میرسلیم، آقای سیدمرتضی نبوی، آقای علی اکبر ولایتی، آقای صادق واعظ زاده و آقای احمد وحیدی.
 
همان طور که مشخص است محمد هاشمی از سال ۹۰ عضویتی در مجمع تشخیص مصلحت ندارد و مشخص نیست چگونه این روزنامه به نقل از فائزه هاشمی مدعی شده است که وی به این طرح رای نداده است.

منبع: مجله مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس