کد خبر 442843
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

کتاب «عقیده نجات بخش» از آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است که پیرامون ظهور و حکومت حضرت مهدی تالیف شده و اکنون در چاپ و ویراست جدید در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق،  کتاب عقیده نجات بخش؛ پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی(عج) تالیف حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است که در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی(عج) با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه و حکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط را بررسی می کند.

 عقیده به حضور مهدی(عج) یک عقیده کاملا اسلامی است که ریشه های ثابت آن در کتاب و سنت به طور صحیح و متواتر قرار دارد، و در این که نمی توان آن را از دعوت اسلامی جدا کرد، هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد و در این زمینه آیاتی از قرآن مجید و بسیاری از احادیث و اخبار، چنان این اعتقاد را تحکیم و استوار کرده اند که حتی انکار آن (مانند انکار اصل رسالت و نبوت) در بعضی از روایات، کفر شمرده شده است.

بر اساس مطالب کتاب، احتمال این که اخبار و احادیث پس از ولادت حضرت مهدی (عج) یا در زمان غیبت صغری یا کبری در منابع حدیثی و متون شیعه وارد شده باشد، به طور قطع غیرعقلایی و مردود است؛ زیرا کتاب هایی که این احادیث در آنها ضبط شده و کسانی آنها را تالیف کرده اند که احتمال این که کلمه ای جعل کنند، در حق آنها داده نمی شود و آنها کسانی هستند که به صدق امانت، معروف و مشهور هستند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «ما می خواهیم بپرسیم که آیا این عقیده اسلامی به ظهور مهدی(عج) و حکومت جهانی او و اصلاحاتی که به دست او انجام خواهد گرفت، برای وضع فعلی ما و بر اعمال ما چه تاثیری دارد؟

می خواهیم بدانیم از این عقیده که سنی و شیعه به آن اتفاق دارند، برای اصلاح امور اجتماعی و سیاسی، و علاج این همه مشکلات که با آن روبه رو هستیم یا روبه رو خواهیم شد، چه بهره ای می توانیم بگیریم؟

کتاب حاضر در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی(عج) را با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه وحکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط بررسی می کند تا معلوم شود که این اعتقاد در زندگی و مواقف حساس آن و مبارزات و مجاهدات و تعیین جهت حرکت جامعه چه نقش بزرگ و سازنده ای را ایفا می کند.

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی(عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس