کد خبر 442799
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

نخست وزیر انگلیس امروز طرحی را معرفی می‌کند که دولت این کشور برای مبارزه ۵ ساله با ریشه افراطی‌گری در انگلیس برنامه ریزی کرده است.

طرح ۵ ساله کامرون برای مهار افراط گرایی در انگلیسبه گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امروز در سخنانی از راهبرد 5 ساله دولت محافظه کار بریتانیا برای مبارزه و از بین بردن افراطیون و تندروهای تحت تاثیر داعش در داخل این کشور خبر می‌دهد.

به نوشته ایندیپندنت، وی در بیرنگهام سخنرانی کرده و در متن سخنرانی که توسط پایگاه رسمی دولت منتشر شده آمده است، کامرون در سخنرانی خود اساس ایده‌ئولوژی داعش را به پایه و اساس ایده متعصبانه هیتلر که بر تبعیض و اختلاف مذهبی استوار بود، تشبیه می‌کند.

دولت انگلیس پیش از این به دلیل مشارکت در جنگ عراق که به پیش بردن برخی جوانان انگلیسی به سوی افراطی گری مورد انتقاد بود، در سخنرانی امروز کامرون می‌گوید که وی ریشه این افراطی‌گری‌ها را بسیار جلوتر از جنگ غرب در عراق می‌داند.

بر اساس گفته داونینگ استریت، دولت بریتانیا، کامرون مصمم است که با افراطیون داعشی داخل این کشور مبارزه کند. وی راهبرد جامعی را برای مدت 5 سال آینده با مشارکت پلیس، سیستم قضایی و در راستای از میان بردن ریشه و سبب افراطی‌گری معرفی می‌کند.

انتظار می‌رود نخست وزیر انگلیس در سخنان خود مستقیما خطاب به جوانان و نوجوان صحبت کرده و به ایشان نسبت به سوء استفاده داعش از آنان هشدار دهد.

پیوستن جوانان انگلیس به تروریست‌های داعش مشکلی برای ملت و دولت و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس