دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس میء‌گوید در تماس با روحانی، خواستار تغییر رویکردهای منطقه‌ای ایران شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها چند روز از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 می‌گذرد، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت لندن خواستار تغییر رویکردهای منطقه‌ای ایران است.

کامرون که در برنامه «میت د پرس» شبکه ان‌بی‌سی صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال مجری که از امکان افزایش نفوذ ایران در منطقه پس از توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد، گفت: «این توافق تنها مربوط به مسئله هسته‌ای است و فکر می‌کنم راه درست برای به پایان رساندن این مذاکرات این بود که آن را تنها در مسئله هسته‌ای منحصر نگه داریم.»

وی افزود: «ما به هیچ وجه نباید در مورد اینکه با چه رژیمی روبرو هستیم، ساده‌لوح و متوهم باشیم. من قطعا اینطور نیستم. دیروز من با رئیس‌جمهور (حسن) روحانی صحبت کردم و گفتم که خواستار آن هستیم که شاهد تغییر در رویکردهای ایران در موضوعاتی چون سوریه، یمن و منطقه باشیم. و پس از آن تغییر، شاهد تغییر در رفتار آن‌ها باشیم.»

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «بنابراین، من به متحدانمان در خلیج (فارس) مجددا اطمینان می‌دهم که ما به هیچ وجه متوهم نیستیم، بلکه داریم مسئله هسته‌ای را از روی میز خارج می‌کنیم، که این موفقیتی برای آمریکا، بریتانیا و متحدانمان است.»

این در حالی است که نخست‌وزیر انگلیس روز پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسن روحانی، از توافق هسته‌ای استقبال کرده و گفته بود لندن خواستار بازگشایی سفارت خود در تهران است. کامرون سال گذشته نیز پس از آنکه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد، در نطق خود در مجمع به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و مدعی شد که تهران از تروریسم حمایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خان محمد علی آقا ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    توی تلویزیون متن گفتگو یه جور اعلام میشه اما طرف گفتگو یه چیز دیگه میگه!!! حالا کی اول زنگ زده؟
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    اوستا علم علم زری که نبود توی علم
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    اخه ...تورو چه به این لافا (غریبی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس